סוסיאדד עלתה לפסגה, וייסמן עדיין ללא ניצחון

שחקני ריאל סוסיאדד חוגגים | Fran Santiago/Getty Images

הבאסקים מוליכים את הליגה הספרדית בתום שישה מחזורים אחרי 0:3 על בטיס, שער ובישול לאויארסבאל. הישראלי ו-ויאדוליד שמטו יתרון כפול ב-2:2 נגד הואסקה. ניצחונות לבילבאו ולוויאריאל

(גודל טקסט)

המחזור השישי בספרד, האחרון לפני הקלאסיקו, יצא לדרך כבר אתמול (שבת) עם הפסדים מפתיעים לריאל מדריד וברצלונה. היום (ראשון) יגיע המחזור לסיומו. שון וייסמן וריאל ויאדוליד סיימו ב-2:2 מאכזב נגד הואסקה. במשחק המוקדם של היום נפרדו אייבר ואוסאסונה בתיקו 0:0. בהמשך אתלטיק בילבאו גברה 0:2 על לבאנטה. במשחק המרכזי של היום, ויאריאל ניצחה 1:2 את ולנסיה בעקבות שער ניצחון של דני פארחו. בהמשך: בטיס נגד ריאל סוסיאדד (22:00)

בטיס – ריאל סוסיאדד 3:0

ניצחון שני רצוף ושלישי בסך הכל לקבוצה של אימנול אלגואסיל, שעלתה כאמור למקום הראשון בטבלה. הירוקים-לבנים נחלו הפסד שלישי העונה ונותרו במקום השביעי. מיקל אויארסבאל, שכבש במדי נבחרת ספרד בפגרה החולפת, המשיך בכושרו הטוב גם במדי סוסיאדד ובישל לפורטו, שכבש את השער הראשון בדקה ה-43. בדקה ה-74, אויארסבאל הוסיף שער משלו כשהבקיע מהנקודה הלבנה. עדנאן ינוזאי השלים את החגיגה עם השער השלישי בדקה ה-88.

במחזור הבא סוסיאדד תנסה לשמור על הפסגה במשחק חוץ נגד העולה החדשה הואסקה, בעוד בטיס תקווה להתאושש כאשר תתארח אצל אתלטיקו מדריד.

מיקל אויארסבאל | CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images

הואסקה – ויאדוליד 2:2

לא כך ציפה לפתוח שון וייסמן את העונה הראשונה שלו בספרד. החלוץ הישראלי, שהיה שותף לניצחון של הנבחרת בסלובקיה, רשם הערב משחק שישי ברצף שהוא וקבוצתו לא מנצחים, כאשר הפעם הם גם איבדו יתרון כפול אצל העולה החדשה הואסקה, ונותרו מתחת לקו האדום.

את המשחק פתח וייסמן על הספסל של המאמן סרחיו גונסאלס, וראה בדקה ה-35 את ברונו גונסאלס מעלה את ויאדוליד ליתרון במשחק. בדקה ה-51 וואלדו רוביו הכפיל את היתרון הסגול עם פנדל מדויק. הואסקה חזרה למשחק בזכות שש דקות חלומיות. רפאל מיר צימק בדקה ה-53, וסנדרו רמירס, אקס ברצלונה, איזן את התוצאה מספר שניות לאחר שנכנס לכר הדשא.

שון וייסמן | Eric Alonso/Getty Images

החלוץ הישראלי עלה מהספסל בדקה ה-75 ואף לקח חלק פעיל במספר התקפות, אך לא הצליח להגיע למצב בעיטה טוב עבורו. לאחר הנקודה שהשיגה, ויאדוליד נמצאת במקום ה-19 בטבלה עם 3 נקודות בלבד.

ויאריאל – ולנסיה 1:2

זה פשוט היה חייב להיות פארחו. אחרי תשע שנים בוולנסיה, בהן היה גם קפטן והפך לסמל של העטלפים, הקשר פגש הערב לראשונה את קבוצתו לשעבר שאותה עזב בקיץ לטובת וויאריאל. "הצוללת הצהובה" הציגה פתיחת עונה טובה מאוד בשבילה עד כה, ולאחר ההפסדים של ברצלונה וריאל מדריד, היא גם עלתה זמנית למקום הראשון בטבלה עד שסוסיאדד עקפה אותה.

המשחק באצטדיון "הקרמיקה" נפתח עם שער מהיר של פאקו אלקאסר, שמצא את הרשת בכדור עונשין מדויק מהנקודה הלבנה בדקה השישית. בדקה ה-37 ולנסיה הגיבה עם גונסאלו גדש הפורטוגלי, שהפציץ לרשת של סרחיו אסנחו מ-20 מטרים ואיזן את התוצאה. במחצית השנייה הגיע הרגע הגדול במשחק, כאשר פארחו קיבל את הכדור, חלף על פני שחקן הגנה ובעט כדור מסובב למשקוף ופנימה, מה שהיה לשער הניצחון במשחק.

דני פארחו | Alejandro Rios/DeFodi Images via Getty Images

אתלטיק בילבאו – לבאנטה 0:2

הקבוצה מחבל הבאסקים הייתה נואשת לברוח מהקו האדום ועמדה במטרה על אף שעה מתסכלת של כדורגל במהלכה איימה על השער עשר פעמים והחזיקה בכדור כ-55% מהזמן אך ללא הצלחה. בדקה ה-68 הגיע רגע המפנה – אלכס ברנגר קיבל כדוך ארוך, ברח הצידה והצליח לבעוט כדור לא חזק אך מדויק לפינה הרחוקה, 0:1 לבילבאו.

המארחת ידעה שהיתרון שברירי ורצתה שער נוסף. ברנגר היה משוכנע שהשלים צמד בבעיטה חזקה אלא שהשופט ביטל את השער לאחר התערבות של ה-VAR שכן ראול גארסיה היה בנבדל בתחילת המהלך. בדקה ה-78 המשחק הוכרע: ג'ון מורסיו הצעיר שעלה מהספסל שבע דקות קודם לכן, פרץ באגף שמאל והעביר כדור רוחב. לאינאקי וויליאמס נותר רק לדחוק לרשת החשופה. החלוץ היה יכול להשלים צמד אך החמיץ באחד על אחד לפני הסיום. זה לא באמת משנה.

איניאקי וויליאמס | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

אייבר – אוסאסונה 0:0

שתי הקבוצות הגיעו למשחק במצב רוח טוב אחרי שניצחו רגע לפני פגרת הנבחרות, אולם קרב אמצע טבלה-תחתית הסתיים ללא שערים על אף חצאי מצבים בשני הצדדים. האורחת פתחה טובה יותר וסיכנה את השער של מרקו דמיטרוביץ'. ג'ונתן קאלרי נגח היטב ובהמשך הגיעה הזדמנות מסוכנת מצד אנריק גאייגו. בדקה ה-32 קאלרי נפצע והוחלף בג'וני.

המארחת פתחה את המחצית השנייה יותר טוב, בריאן חיל הצעיר שעלה מהספסל בעט כדור שטוח חזק מחוץ לרחבה אך אנדר הררה הצליח להדוף לקורה והחוצה, וקלט בעיטה מסוכנת שלו מהאוויר עמוק בתוספת הזמן. גם לאוסאסונה היו את המצבים שלה. חמש דקות לסיום אוסאסונה כמעט כבשה במתפרצת כאשר דמיטרוביץ' התעופף ומנע שער עצמי מחברו להגנה. ג'ונן מונקיולה הותיר את האורחת בעשרה שחקנים רגע לפני תוספת הזמן אך זה לא השפיע על התוצאה הסופית.

ג'ונתן קאלרי מוחלף | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

תוצאה נוספת

אלאבס – אלצ'ה 2:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי