אלבה בסגל לקלאסיקו, קומאן: "הלחץ הוא עצום, מקווה להירדם בלילה"

ג'ורדי אלבה | Alex Caparros/Getty Images

רגע לפני הקרב הגדול מול ריאל מדריד בשבת, המגן הספרדי שב מהפציעה וצפוי לפתוח ב-11. המאמן ההולנדי: "יש לריאל הרבה ניסיון, היא תבוא לנצח בקמאפ נואו. גריזמן? קיימת אפשרות שישחק". פיקה תקף את הנשיא וההנהלה

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

ספרד מתמרקת לקראת הקלאסיקו הראשון של העונה. ברצלונה תארח מחר (שבת) את ריאל מדריד בקאמפ נואו לקרב ענק בין שתי אימפריות שנמצאות לא בדיוק בתקופה הכי טובה שלהן. הקטלונים הפסידו במחזור הליגה האחרון 1:0 לחטאפה, אך התאוששו באמצע השבוע עם 1:5 קל על פרנצווארוש בליגת האלופות, ומחר הם ינסו להשתוות במספר הנקודות שלהם לבלאנקוס (כאשר ריאל עם משחק עודף על הבלאוגרנה).

לקראת המשחק המסקרן, המאמן רונאלד קומאן סיפר: "אנחנו חסרים את הקהל שלנו, את האווירה שהוא מייצר וזה מוזר. בשתי הקבוצות האלה תמיד קיים לחץ עצום. זה שריאל מדריד לא ניצחה בשני המשחקים האחרונים שלה לא אומר שהיא קבוצה לא טובה. ישחקו נגדנו שחקנים עם ניסיון רב. הם יבואו לנצח בקאמפ נואו".

ההולנדי קיבל בשורות טובות עבורו לאחר שהמגן ג'ורדי אלבה קיבל את הפטור הרפואי ויעמוד לרשותו. "המילה האחרונה כמובן תהיה שלו. אני חושב שהוא יכול לשחק מחר" אמר קומאן על הספרדי והוסיף על אנטואן גריזמן: "כמו כל שחקן אחר, יש אופציה שגריזמן ישחק. זה לא טוב לדבר על התפקיד שלו בקבוצה לפני כל משחק. הוא שחקן חשוב, אבל נבחר את השחקנים הטובים ביותר עבורנו כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר".

רונאלד קומאן | Pedro Salado/Quality Sport Images/Getty Images

על כובד המשחק מחר אמר קומאן: "ניצחון נגד מדריד יעזור לנו לצבור ביטחון. השחקנים ראויים לכך בגלל העבודה שהם עושים בכל יום ויום. איזה קלאסיקו הכי זכור לי? ה-0:5 שלנו, כשכבשתי בעיטה חופשית יפה, זה גם היה הקלאסיקו הראשון שלי. להיות שחקן בארסה זה שונה מאשר לשחק בקבוצות אחרות. מקווה שאצליח לישון בלילה".

מי שצפוי לקבל את חולצת ההרכב הראשון הוא אנסו פאטי, שעד כה חווה עונה נהדרת עבורו עם ארבעה שערים ושני בישולים, כל זאת לפני יום הולדתו ה-18. הכוכב הצעיר כבש ובישל נגד פרנצווארוש בליגת האלופות, והוא זה שעתיד להוביל את ההתקפה של ברצלונה נגד ריאל מדריד, בצוותא כמובן עם ליאו מסי ופיליפה קוטיניו. פרנקי דה יונג, שהיה נהדר באמצע השבוע יקבל את המפתחות בקישור ביחד סרחיו בוסקטס הוותיק.

ג'רארד פיקה אמנם ספג כרטיס אדום נגד ההונגרים, אשר ישאיר אותו מחוץ לסגל במשחקה של ברצלונה נגד יובנטוס, אבל מחר הוא יהיה במרכז ההגנה עם קלמון לנגלה, כאשר סרג'י רוברטו יהיה המגן הימני, בעוד בצד השני מסתמן שאלבה יחזור ישירות להרכב אחרי הפציעה ממנה החלים.

פאטי. יוביל את ההתקפה של בארסה בקלאסיקו | David Ramos/Getty Images

בעניין אחר, כמו תמיד בברצלונה בחודשים האחרונים, אף פעם לא שקט – בעיקר בגזרת ההנהלה. כולם מבקרים את הנשיא ג'וזפ מריה ברתומאו על רגע ההתנהלות הגרועה בשנים האחרונות, והמבקר התורן היה הבלם פיקה.

השחקן הוותיק לא חסך בביקורת ודיבר תחילה על פרשת 'ברצלונה גייט', לפיה ברתומאו כביכול שכר חברה חיצונית אשר תבקר את שחקני הקבוצה ברשתות החברתיות ובמקביל תשבח את הנשיא עצמו: "אני לא מאמין שהמועדון הוציא כסף כדי לבקר אותנו, זה בלתי נתפס וזה כואב לי מאוד".

לפני מספר ימים פיקה בן ה-33 חתם על חוזה חדש כשהוא מוותר על 50% משכרו, והבלם דיבר גם על נושא הקיצוץ: "ההתנהלות של המועדון הייתה רעה מאוד, לא הייתה הסכמה מצד השחקנים. אני קיצצתי כי ברצלונה נתנה לי הכל בקריירה שלי, אז הסכמתי".

ג'וזפ מריה ברתומאו | Noelia Deniz/Urbanandsport /NurPhoto via Getty Images

על רצונו של ליאו מסי לעזוב בקיץ האחרון: "הוא היה צריך לקבל יותר כבוד. הוא השחקן הכי טוב בהיסטוריה של המועדון והוא מרגיש שלא מקשיבים לא. כל מה שהוא רוצה מגיע לו בברצלונה. צריכים לשנות את השם של האצטדיון לשמו".

כמו כן, ביקר פיקה את פיטוריו של המאמן ארנסטו ואלוורדה באמצע העונה הקודמת בטענה ש"לא הגיוני לזרוק מאמן שהביא לנו שתי אליפויות לפני שהעונה הסתיימה" והביע חוסר שביעות רצון מאי שילוב של שחקני עבר במועדון: "אנשים כמו קרלס פויול, פפ גווארדיולה, צ'אבי, ויקטור ואלדס צריכים להיות כאן תמיד. הם ההיסטוריה של המועדון הזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי