מסי חזר לסגל. קומאן: "שיחקתי מול מראדונה פעם אחת, הוא היה מדהים"

ליאו מסי | Alex Caparros/Getty Images

אחרי שקיבל מנוחה ב-0:4 נגד דינמו קייב, הפרעוש צפוי לחזור ל-11 של ברצלונה נגד אוסאסונה. המאמן דיבר על מותו של הארגנטינאי: "הדרך הכי טובה לכבד אותו תהיה על המגרש". מינגסה צפוי לערוך בכורה בליגה

(גודל טקסט)

בתחילת השבוע, ברצלונה החליטה להעניק מנוחה לליאו מסי לקראת משחק ליגת האלופות נגד דינמו קייב והסתדרה די בקלות בלעדיו בעזרת 0:4 קליל באוקראינה אשר הבטיח לקטאלונים את המקום בשמינית הגמר. בליגה לעומת זאת, הסיפור שונה לחלוטין.

לברצלונה אמנם יש שני משחקים פחות ממרבית קבוצות הליגה, אך הדבר לא מהווה תירוץ לקצב צבירת הנקודות הלוקה בחסר. הקבוצה של רונאלד קומאן נמצאת כיום במקום ה-13 עם 46 אחוזי הצלחה – דבר שקרה לאחרונה כאשר ההולנדי היה בברצלונה כשחקן בעונת 1991/92. אז זה נגמר עם אליפות וזכייה היסטורית בליגת האלופות, אבל היום זה נראה כמו משימה כמעט בלתי אפשרית.

על הנייר ברצלונה תקבל מחר (ראשון) יריבה יחסית נוחה בדמותה של אוסאסונה הנמצאת במקום ה-14 בטבלה בעלת רצף של שני הפסדים רצופים ושלושה ללא ניצחון, אבל כיום בליגה הספרדית אין שום יריבה נוחה ולכן הפרעוש חזר לסגל וכמובן צפוי גם לפתוח בהרכב לצד אנטואן גריזמן, עוסמאן דמבלה, ופיליפה קוטיניו. החלק ההגנתי כמובן הפך לדליל הרבה יותר בעקבות פציעתו של ג'רארד פיקה וכן היעדרותם של רונלד אראוחו וסמואל אומטיטי ונראה כי אוסקר מינגסה, שסיפק הופעה מוצלחת בקייב, יערוך את משחקו הראשון בליגה הספרדית בגיל 21.

ליאו מסי | Urbanandsport/NurPhoto via Getty Images

רונאלד קומאן דיבר היום במסיבת העיתונאים לקראת המשחק והתייחס תחילה כמובן למותו של דייגו מראדונה, מולו התמודד רק פעם אחת ב-1993 במהלך ה-0:0 של ברצלונה נגד סביליה: "שיחקתי נגדו רק פעם אחת. אני זוכר את הרגע שדייגו התחיל להתחמם והתרכזתי יותר בו מאשר בי. מבחינתי הוא היה הטוב ביותר בעולם באותה תקופה, ובמגרש אתה מבין כמה איכותי הוא היה".

השפעת מותו על מסי אמר: "אנחנו לא יכולים לדמיין כמה הוא היה גדול עבור הארגנטינאים. המחווה הטובה ביותר שאנחנו יכולים לעשות עבור מראדונה, היא להראות מה אנחנו מסוגלים לעשות על המגרש. חבל שהוא עזב אותנו אחרי 60 שנה בלבד – אני מאחל כל טוב למשפחתו".

לאחר מכן קומאן אישר כי נאלץ לקצץ בשכרו לאור המשבר הכלכלי של המועדון בשל נגיף הקורונה: "מדובר באהבה למועדון ואמרתי להנהלה שאם שאני מוכן לעזור לברצלונה בכל דרך. אני מאמין שאנחנו בתקופה שכולם כולל השחקנים צריכים לדאוג לקבוצה".

דייגו מראדונה במדי ברצלונה | Alain De Martignac / Onze / Icon Sport via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי