במחווה לדייגו: מסי הקדיש שער גדול לאגדה, בארסה ניצחה 0:4

ליונל מסי | ברצלונה

הקפטן חגג עם חולצה של מראדונה בניואלס, קבוצת נעוריו של "הפרעוש" בה שיחק גם מספר 10 המנוח. גול ענק גם לגריזמן. בריית'ווייט וקוטיניו הוסיפו. הבעיה: לנגלה נפצע. סוסיאדד ו-ויאריאל נפרדו ב-1:1 בקרב הצמרת

(גודל טקסט)

אמנם רשימת הפצועים ארוכה והמצב בטבלה עדיין לא מזהיר, אך ייתכן ששבוע המנוחה שקיבל ליונל מסי עשה טוב לברצלונה. אחרי 0:4 קליל על דינמו קייב בליגת האלופות, הבלאוגרנה שחזרו היום (ראשון) את אותה התוצאה עם רביעייה על אוסאסונה וחזרו לנצח בליגה הספרדית. מאוחר יותר, אתלטיק בילבאו וחטאפה נפרדו ב-1:1 ובמשחק המרכזי של המחזור ה-11, המוליכה ריאל סוסיאדד נפרדה בתיקו מוויאריאל השלישית. ובמשחק האחרון נקבל קרב צמרת מסקרן, בין המוליכה ריאל סוסיאדד לוויאריאל השלישית.

ברצלונה – אוסאסונה 0:4

סגנית האלופה התאוששה מההפסד לאתלטיקו מדריד, רשמה ניצחון רביעי בסך הכל העונה בתשעה משחקים וצימקה את הפער מריאל מדריד לשלוש נקודות, אם כי המרחק מהפסגה גדול הרבה יותר. עבור הקבוצה מפמפלונה מדובר בהפסד שלישי בארבעת המחזורים האחרונים והיא מדורגת במקום ה-15.

על רקע הרחשים והביקורות על "חוסר החשק" שהוא מפגין על המגרש, ליאו מסי לקח חופשה קצרה ולא יצא עם בארסה למשחק באוקראינה. היום הוא חזר לקאמפ נואו והראה שוב שרוב הדברים הטובים שקורים לקבוצה, מגיעים דרכו. תחילה, מסירת עומק גדולה של הקפטן לאנטואן גריזמן (אליו עוד נגיע) כמעט הסתיימה בשער של פיליפה קוטיניו, ובהמשך זה כבר נגמר ברשת, כשמסירה אלכסונית אופיינית של מסי לג'ורדי אלבה החלה מהלך שהוביל לשער של מרטין בריית'ווייט בדקה ה-29. החלוץ הדני, שכבש צמד בקייב וקיבל את הקרדיט בהרכב, המשיך במומנטום החיובי.

גריזמן. השער הנהדר יכניס אותו לעניינים? | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

שלוש דקות להפסקה, כדור שהורחק מהרחבה הגיע לגריזמן, ששחרר וולה עוצמתי והבקיע את השני. גם הצרפתי מצא את הרשת ברביעי האחרון, ולאחר תצוגה מוצלחת ושער ענק היום, ייתכן שהוא סוף סוף הגיע לעונה. קוטיניו היה חתום על השלישי בדקה ה-57, כשניצל בישול של גריזמן ודחק פנימה מקרוב. לעוסמאן דמבלה נפסל שער בדקה ה-70, אך היה שווה לחכות שלוש דקות נוספות לרגע המרגש ביותר במשחק.

ליאו מסי קיבל את זה מחוץ לרחבה, כדרר שמאלה ושיגר טיל אלכסוני לחיבורים כדי לקבוע 0:4. הפרעוש חגג את השער במחווה ענקית לדייגו מראדונה המנוח, כשחשף חולצה של ניואלס אולד בויס, הקבוצה בה מסי החל את הקריירה, שמראדונה שיחק בה בין 1993-94.

לצערה של ברצלונה, לא הכל היה מושלם עבורה במשחק הזה. קלמן לנגלה, הבלם היחיד בסגל הבכיר שהיה כשיר למפגש היום, ירד בצליעה מכר הדשא בדקה ה-67. בקבוצה יחכו כעת במתח לתוצאות הבדיקה שלו, שיגלו את חומרת הפציעה.

מסי מקדיש את השער למראדונה. מחווה מרגשת | David Ramos/Getty Images
חזרו לנצח, אך עדיין יש הרבה עבודה. שחקני בארסה | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

ריאל סוסיאדד – ויאריאל 1:1

שתיים משלוש הקבוצות הטובות ביותר בספרד מפתיחת העונה הנוכחית נפגשו באצטדיון האנואטה המחודש, ואמנם שמרו על מאזן של הפסד בודד בליגה, אך לא הצליחו לצאת מקרב הצמרת עם ניצחון. המארחת נעצרה לאחר שישה ניצחונות רצופים, אך נותרה בראשות הטבלה כשהיא מובילה בנקודה אחת על אתלטיקו מדריד השנייה. מנגד, ה"צוללת הצהובה" ששמטה נקודות נגד מכבי תל אביב בליגה אירופית לפני שלושה ימים, רשמה תיקו שני רצוף ורחוקה ארבע נקודות מהפסגה, אך גם שלוש מריאל מדריד הרביעית, לה משחק חסר.

שני החלוצים החדשים של נבחרת ספרד, ג'רארד מורנו ומיקל אויארסבאל, כבשו את השערים במשחק ושניהם עשו זאת מהנקודה הלבנה. מורנו הבקיע בפנדל כבר בדקה השישית, וחברו לנבחרת קבע שוויון מ-11 מטרים בדקה ה-33.

מיקל אויארסבאל | ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images

חטאפה – אתלטיק בילבאו 1:1

אחרי הניצחון המרשים של ברצלונה, אתלטיק בילבאו קיוותה לעקוף אותה בטבלה בעזרת ניצחון על חטאפה, אך לצערה, זה לא קרה. בדקה ה-9 זה היה נראה טוב מבחינת הבאסקים, לאחר שאסייר וייאליברה התרומם מעל הגנת חטאפה ונגח לרשת את שער היתרון של בילבאו. בדקה ה-79 אנחל קלקל את התכניות, כשכבש בבעיטה חדה מחוץ לרחבה וקבע את תוצאת הסיום. בעקבות התיקו, שתי הקבוצות חולקות את המקום התשיעי עם אלצ'ה ואלאבס עם 13 נקודות כל אחת.

וייאליברה מרחף מעל הגנת חטאפה | Ruben Albarrán/Pressinphoto/Icon Sport via Getty Images

תוצאה נוספת: סלטה ויגו – גרנאדה 1:3

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי