קומאן מחפש תואר ראשון בברצלונה: "מקווים שמסי יוכל לשחק"

הקפטן שנעדר מחצי הגמר נגד סוסיאדד - מתאמן עם חבריו לקראת אתלטיק בילבאו בראשון (22:00, ספורט4). המאמן: "לשחקן תמיד יש את המילה האחרונה. בלעדיו חסרה יצירתיות ויעילות". בוסקטס: "לפדרי יש כישרון נדיר"

(גודל טקסט)

כשהיא בכושר הטוב ביותר שלה העונה, ברצלונה חולמת על תואר ראשון ב-2020/21, שיהיה גם התואר הראשון של המאמן רונאלד קומאן. מחר (ראשון) הקבוצה תפגוש את אתלטיק בילבאו בגמר הסופרקופה הספרדי (22:00, שידור ישיר בספורט4). הקטלאנים שסיימו את העונה שעברה בידיים ריקות, זכו הכי הרבה פעמים במפעל – 13 (האחרונה: ב-2018) לעומת עשרה הפסדים בגמר. סביב ההכנות למשחק מרחף הספק הקל לגבי שיתופו של ליאו מסי.

קפטן ברצלונה שנעדר מחצי הגמר הדרמטי נגד ריאל סוסיאדד, התאמן אתמול (שישי) בנפרד מחבריו ונראה שהאימון היום (שבת) יהיה מכריע. לאחר האופטימיות אתמול, בספרד דווח כי הוא עלה לכר הדשא עם חבריו. קומאן אמר: "לשחקן תמיד יש את המילה האחרונה כי הוא מכיר את גופו טוב מכל אחד אחר. האימון היום יהיה חשוב, הוא יינסה לקחת בו חלק. נמתין עד מחר בבוקר. אני מקווה שהוא יוכל לעזור לנו".

מסי הוא שיאן השערים במפעל עם 14 כיבושים, והוא מצפה להופעתו ה-20. הארגנטינאי כבש צמד נגד הבאסקים במשחק הליגה לא מזמן (2:3 לבארסה) ובסה"כ הבקיע 26 שערים נגד היריבה ב-38 משחקים. אם מסי ישחק הוא צפוי להחליף את מרטין בריית'וויט. ומה יקרה אם לא? "כשמסי לא נמצא – משהו חסר. יחד איתו הקבוצה חזקה יותר. היצירתיות והיעילות שלו לעתים חסרות לנו. ננסה לשחק בצורה הטובה ביותר גם עם מסי וגם בלעדיו". הקפטן יוכל לזכות בתואר ה-37 שלו ובכך ישתווה לאנדרס אינייסטה ומאקסוול. רק דני אלבס (42) זכה ביותר תארים ממנו לאורך הקריירה.

עוד אמר קומאן: "הקבוצה שמחה ומחכה למשחק על אף העייפות. אנחנו רוצים לזכות בתואר, זה חשוב מאוד, זה יוכיח שאנחנו בדרך לזכות בדברים חשובים גם אם זה לא התואר החשוב ביותר. מצפה לנו משחק קשה מאוד ואנחנו יודעים שבילבאו תנסה ללחוץ גבוה, ראינו מול ריאל מדריד למה היא מסוגלת. במשחק גמר לא צריכים מוטיבציה מיוחדת.

כשנשאל על כך שאריק גארסיה לא יגיע בינואר: "שמעתי שאמרו שאני נסער. אני בסדר גמור, מכיר היטב את המגבלות הכספיות של המועדון. אנחנו ממשיכים עם מה שיש". ההולנדי גילה כי נטו, השוער המחליף של המועדון, ביקש לעזוב כדי לשחק: "הסוכן דרש מאיתנו לעבור לקבוצה אחרת אך סירבנו כי הוא שחקן חשוב".

רונאלד קומאן | Fran Santiago/Getty Images

סרחיו בוסקטס אמר: "הקבוצה משתפרת, הדינמיקה טובה ואנחנו רוצים להמשיך לצמוח, להראות זאת על המגרש. אנחנו חדורי מוטיבציה לזכות בתואר. פדרי? עליו להמשיך לעבוד קשה ולשמור על הרמה הגבוהה שלו, הוא צעיר מאוד ולא נרצה להכביד עליו באחריות. יש לו כישרון אדיר". כשנשאל האם יש הקלה אחרי שריאל מדריד הודחה, אמר: "הצעד הראשון היה לנצח ברביעי, אסור לגרוע מבילבאו שעשתה משחק נהדרת".

בילבאו, כזכור, ניצחה 1:2 את ריאל מדריד ביום חמישי בזכות צמד של ראול גארסיה. המאמן מרסליניו כבר ניצח בעבר את ברצלונה בקרב על תואר – בגמר הגביע ב-2018/19, כשהיה מאמנה של ולנסיה. "האריות" זכו בתואר פעמיים בלבד בעבר, ב-2015 הם הביסו 0:4 את ברצלונה בסאן ממס עם שלושער של אריץ אדוריץ. בילבאו תשמוק בדיוק על אותם 11 כך שאינאקי וויליאמס יפתח בחוד לצד גארסיה. "הנס של מרסליניו" נכתב ב"מארקה" על המאמן שתוך 12 ימים על הקווים הביא לשינוי גדול בקבוצה.

מרסליניו, ראול גארסיה | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי