חושש ממעבר של מסי לפריז: לאפורטה שלח מסר לאל-חאליפי

המועמד לנשיאות ברצלונה חושש מהזזת התאריך ("הקבוצה זקוקה בדחיפות לנשיא כדי לקבל החלטות"), כועס על הצרפתים שמפנטזים על הקפטן ומאיים: "צריך לפנות לאופ"א". וגם: המצב הכלכלי הרע

(גודל טקסט)

ברצלונה תפגוש הערב (חמישי) את ראיו וייקאנו מהליגה השנייה במסגרת שמינית גמר גביע המלך (22:00, שידור ישיר בספורט3) כאשר הקפטן ליאו מסי שהחמיץ את שני המשחקים האחרונים בשל השעיה – צפוי לחזור להרכב. הקטלאנים שבכושר מצוין, ניצחו את יריבתם בכל 13 המפגשים האחרונים בכל המסגרות. בינתיים במועדון לא שקט לנוכח הפרסומים על המצב הכלכלי הרעוע וכמובן האפשרות שמסי יעזוב. מי שהתייחס לעניין הפעם הוא ז'ואן לאפורטה שיתמודד על הנשיאות.

לאפורטה התייחס תחילה לקיום הבחירות: "מה שאנשים עושים זה חוסר כבוד. בארסה זקוקה בדחיפות לנשיא ולוועדה כדי לקבל החלטות חשובות וכולם יודעים זאת. לא לחפש פתרונות מידיים לקיום הבחירות פירושו לא לכבד את המועדון. אסור שמינוי נשיא חדש יתעכב. אנחנו צריכים להכין תכנית כיצד לייצר יותר הכנסות. ההנהלה הקודמת הביאה אותנו למצב הזה".

על מסי: "המועדון צריך להיות מסוגל להגיש הצעה טובה כדי שהוא יקבל אותה. הוא צריך לדעת את מצב המועדון וזה דחוף. הוא חופשי לנהל משא ומתן עם מועדון אחר וזה מתסכל, בטח כשהקבוצה שלנו ללא נשיא. פריז סן ז'רמן והבעלים שלה מרשים לעצמה לומר בפומבי שהיא רוצה להחתים אותו והיא לא יכולה לאפשר זאת. זה חוסר כבוד מצד פ.ס.ז', קבוצה שמדלגת על הכללים. צריכים לדבר על זה גם עם אופ"א ופיפ"א".

ז'ואן לאפורטה | NurPhoto/NurPhoto via Getty Images

על הבלם אריק גרסיה, אשר מבוקש זמן רב אך לא יגיע בחלון ההעברות הנוכחי על אף הרצון של המאמן רונאלד קומאן, אמר: "לאחר שראיתי את המצב הכלכלי של המועדון אני נשאר בעמדתי. אם השחקן רוצה להגיע לקבוצה – שיוכיח זאת. אם הוא יכול להגיע בחינם ביוני, אני לא יודע למה אנחנו צריכים לשלם למועדון מתחרה. אין מה לשלם על שחקן שיגיע בחינם ביוני, נמתין ואז נראה. עמדתנו ברורה מאוד, אין סיבה לשלם עליו".

על שכר השחקנים: "אני מקווה למצוא פתרונות, יש לנו נכסים חזקים מאוד שיאפשרו לנו להתגבר על החובות. אנחנו רוצים להניע את השחקנים האלה להצלחה כי יש להם הרבה מאוד כישרון. נכבד את החוזים עליהם חתמנו, אנחנו עובדים על שיפור פרויקט הספורט". בנושא זה, ז'אומה ג'ירו, שמיועד להיות מנהל הכספים של לאפורטה אם יבחר, הוסיף: "אי אפשר להמשיך לעשות את אותו הדבר. צריך להפחית את מסת השכר. מאז 2015 ההנהלה הקודמת רכשה שחקנים ב-1.2 מיליארד יורו, יש לנו לשלם עוד 323 מיליון יורו".

עוד בבארסה, דימיטאר ברבאטוב, חלוץ העבר, עקץ את המועדון על רקע היכולת הנפלאה של לואיס סוארס (12 שערים העונה בליגה) שנזרק מהקבוצה בקיץ: "הוא מכונה, אתלטיקו מובילה את הליגה ביתרון שבע נקודות ומשחק אחד פחות, הוא בטח מתפקע מצחוק. האופן בו התייחסו לאחד השחקנים החשובים בהיסטוריה שלהם היה מביך. היא לא כיבדה אותו והיא משלמת מחיר. אני בטוח שהוא לא מתחרט על המעבר".

לואיס סוארס | Burak Akbulut/Anadolu Agency via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי