זה משתלם: מחקר קבע – מסי ייצר לבארסה רווח של 235 מיליון יורו

ספרד עדיין סוערת לאחר פרסום חוזה העתק של הקפטן, אך ב"ספורט" הציגו מחקר בשיתוף עם חברת "Diagonal Inversiones". "לנותני החסות יש מחיר ברור, 'סעיף ליאו'. הוא דווקא יעזור להבראת המועדון בפן הכלכלי"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

ספרד עדיין סוערת מחשיפת חוזה העתק של ליאו מסי בברצלונה. הבוקר (שלישי) פורסם בעיתון "ספורט" מחקר שחישב את התועלת הכלכלית והרווחים שמסי מכניס לברצלונה מאז 2017. מדובר, כך לפי המחקר, בסכום עתק של 619.2 מיליון יורו. הכתבה נפתחת בצורה הדרמטית הבאה: "אדם הצליח למצוא פיתרון למדוד כל דבר אפשרי – משקל, מרחק, אנרגיה ומסה, אבל האם אפשר לחשב אושר? לכמת רגשות? עדיין לא".

מארק סירייה, המייסד והמנכ"ל של חברת "Diagonal Inversiones" יחד עם ג'וזף פברה, איש הכספים ואיבן קבזה הכלכלן, חישב את הסכום אותו מסי הכניס למועדון מאז חידוש חוזהו האחרון (2017). בכתבה ציינו כי העונה הנוכחית לא נלקחה בחשבון לאור הקורונה, אך מסי עלה למועדון 383,655,00 מיליון יורו, וייצר 619,265,000 באותו פרק הזמן. הרווח? 235,610,000.

המסקנה היא שמסי מייצג 30% מההכנסות של בארסה. "איך יוצרים עסק? דרך השערים. לחוזי החסות יש מחיר אחר איתו ובלעדיו. זה ממש 'סעיף מסי' שמשנה 50% מהתמונה", אומר סירייה. עוד נטכן כי מסי גורם משמעותי במכירת כרטיסים כמובן, מזכרות וחולצות – שמונה מתוך עשר חולצות שנמכרות הן עם שמו.

שער עיתון "ספורט" | צילום מסך: "ספורט"

בשלב הזה סירייה נשאל האם ברצלונה יכולה להסתדר בלי מסי, וענה: "הוא חשוב יותר מאשר בעונת 2008-09 למשל (עונת הטרבל הראשונה) כי אז הייתה קבוצה נהדרת והשפעתו הכלכלית הייתה פחותה. הוא דווקא חיוני מאוד להתאוששות הכלכלית של המועדון". מעבר לכך עלה שמו של ניימאר כמקור השוואה: "הוא עלה לפ.ס.ז' הרבה יותר כסף, 222 מיליון יורו ועוד 90 מיליון יורו שכרו, האפקטיביות שלו הרבה פחות טובה. ניימאר הוא עלות ומסי הוא השקעה".

לסיום סירייה לא השלה אף אחד: "היום לא ניתן לשלם לו באותו האופן, צריך להציע לו 'פרויקט לכל החיים' כמו שעשו נייקי עם מייקל ג'ורדן. כדי להמשיך, עליו לקצץ בשכרו ב-40%, אך בטווח הארוך הוא ירוויח מכך, מה גם שיווצר אפקט דומינו וחבריו לקבוצה יילכו אחריו".

גם ב"מארקה" התייחסו לעניין ושם נכתב: "האם מסי משתלם מבחינת העלות, ברמה התקשורתית והכלכלית? צריך להסתכל על עוסמאן דמבלה, פיליפה קוטיניו ואנטואן גריזמן". "מסי הוא מכונה לייצור כסף", נכתב לטענת המומחים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי