"עשה סרחיו ראמוס": וראן הציל את ריאל מדריד, שספגה מכה נוספת

רפאל וראן | PAU BARRENA/AFP via Getty Images

הבלם כבש שערים ראשונים העונה כדי לקבוע "רומנטדה" ולהעניק לבלאנקוס 1:2 על הואסקה, בעוד הקפטן נותח בהצלחה בתקווה שיצליח להקדים את מועד חזרתו. מנגד, קרוס יצטרף לרשימת הנעדרים במשחק נגד חטאפה

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד כבר הייתה בדרך למבוכה נוספת, אך הצליחה להפגין אופי ולנצח אתמול (שבת) 1:2 את הואסקה האחרונה בטבלה. אלופת ספרד המדשדשת ביצעה "רמונטדה" (מהפך) במשחק חוץ לראשונה מזה שנה, אז בפברואר 2020 מחקה פיגור נגד אוסאסונה בדרך לניצחון 1:4. 

בהיעדרו של הקפטן סרחיו ראמוס הפצוע, שתפס את הכותרות ביממה האחרונה לאחר הניתוח שעבר וישבית אותו בשבועות הבאים, רפאל וראן לקח פיקוד וכבש צמד לא שגרתי – השני בלבד שלו במועדון. אלה היו שערי הבכורה שלו העונה, שכן הוא לא הבקיע מאז ינואר 2020.

"אני שמח, הרבה זמן שרציתי לכבוש עבור ריאל, חיכיתי לזה", אמר וראן שחגג עם הצבעה על סמל המועדון. "אני תמיד מנסה לעזור וכעת עשיתי את זה עם שני שערים. כשאנחנו ברגע קשה – עלינו לייצר אופי, צריך להאמין עד הסוף. הצטרפתי לרחבה והאמנתי שאוכל לכבוש. לא הרמנו ידיים, עלינו לשנות את הדינמיקה ולהיות יחד. הניצחון חשוב מאוד בשביל הביטחון. נעשה הכל כדי לסיים היטב את העונה". "לב וראש, נילחם עד הסוף", כתב וראן ברשתות החברתיות.

בתקשורת החמיאו לבלם הצרפתי. "לא זורקים את המגבת" (הכוונה לא מוותרים), נכתב בשער העיתון "מארקה", "וראן עשה ראמוס והוביל את ריאל לרמונטדה. ריאל החזירה את הפנים שלה" נכתב בנוסף. ב"אס" נכתב: "וראן שווה שניים".

גם טיבו קורטואה זכה לשבחים ועליו נכתב: "בתוך חודש ינואר הקשה של ריאל – הבלגי היה החריג הגדול, שום דבר לא השפיע עליו. גם נגד לבאנטה הוא היה מצוין והפעם הצליח גם להביא נקודות עם הצלה נהדרת מול רפא מיר".

שחקני ריאל חוגגים עם רפאל וראן | Antonio Villalba/Real Madrid via Getty Images

המאמן זינדין זידאן, שכזכור זעם במסיבת העיתונאים לפני המשחק כשנשאל על מעמדו, היה מרוצה: "אני שמח מהניצחון, מכל המשחק למעשה, מזה שנלחמנו והצגנו אופי. הקבוצה הולכת להילחם. אנחנו יודעים שעלינו להראות את הפנים שלנו. השחקנים האמינו עד לרגע האחרון וידעו שעליהם לסבול ולנצח בכוח. היה לנו קשה, זה נכון, לקח לנו 20 דקות להתחיל לשחק, וזה לא פשוט לצאת מפיגור". כשנשאל על אותו כעס, אמר: "אני מתכוון לדבר רק על המשחק".

על מכת הפציעות והיכולת לאחרונה: "הסגל שלנו קצר, יש שבעה-שמונה נעדרים, זה מה שזה. אנחנו מכירים את הקושי בו אנחנו נתקלים לאחרונה ועלינו להחזיר את השמחה ואת הכדורגל שלנו, לאט לאט ולהשתפר. אנחנו במקום השני ואנחנו רוצים יותר".

המאמן גם החמיא למרקו אסנסיו, שאמנם לא כבש או בישל אך היה מסוכן: "אנחנו מאושרים עבורו ומקווים שימשיך לשחק ככה".

זידאן מתקשה לעכל. צריך להודות לבלם הצרפתי | Indira/DAX Images/NurPhoto via Getty Images

על מצבו של ראמוס: "שלחתי לו הודעה, אני יודע שהניתוח עבר בהצלחה ועכשיו הדבר הטוב ביותר הוא שהוא יתאושש ויחל בתהליך השיקום. ראמוס היה בקצה מבחינת הכאבים, זה היה צריך להיעשות".

בספרד, כאמור, עסקו במצבו של הקפטן. "הרגע הקשה ביותר שלו", נכתב ב"מארקה". "הקפטן סובל מההיעדרות הארוכה ביותר שלו ולא קיבל את הארכת החוזה לה ציפה. אלו עוד ספקות בנוגע לעתידו". מנגד, ד"ר חוסה גונזאלס – שלא נמנה על הצוות הרפואי של ריאל מדריד – שמר על אופטימיות ואמר ל-"אס": "הוא יכול לקצר את מועד ההחלמה ואולי יחזור תוך שישה שבועות". למעשה, ראמוס מעולם לא נעדר ליותר משבעה משחקים ברציפות.

כבר ביום שלישי תארח ריאל את חטאפה במשחק ההשלמה מהמחזור הראשון והצרות לא מפסיקות – טוני קרוס ייעדר בשל הצהוב החמישי אותו ספג וגם אלברו אודריוסולה כנראה לא ישחק. מנגד, אדר מיליטאו צפוי לחזור. 

הניתוח עבר בהצלחה. סרחיו ראמוס | Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי