רביעי בספורט4: ברצלונה חולמת על 'רמונטדה' מול סביליה

קומאן רוצה למחוק את ה-2:0 מהפיחואן: "הכל אפשרי". מסי שכבש ובישל בשבת יפגוש את הקורבן האהוב עליו. פדרי עשוי לשחק. וגם: סאגת ברתומאו

(גודל טקסט)

בצל הימים הלא פשוטים שעוברים על המועדון לאור מעצרו של ג'וזף מריה ברתמואו, נשיא המועדון לשעבר, בברצלונה סופרים את הדקות עד לגומלין חצי גמר גביע המלך נגד סביליה מחר (רביעי) בקאמפ נואו (22:00, שידור ישיר בספורט4). גם לפני שנתיים הפסידה הקבוצה של ליאו מסי 2:0 בפיחואן (אז בשלב רבע הגמר) אך הגיבה היטב עם 1:6 מדהים בדרך לשלב הבא. אמנם פיליפה קוטיניו (כבש צמד באותו ערב) פצוע ואיבן ראקיטיץ ולואיס סוארס שהבקיעו אף הם כבר נפרדו וקהל לא יהיה, אך בקבוצה של רונאלד קומאן בטוחים שרמונטדה היא אפשרית. הניצחון ביום שבת 0:2 נגד אותה היריבה בליגה הביא לאופטימיות גדולה בקאמפ נואו.

צפו בתקציר ה-1:6 לפני שנתיים

הקפטן מסי הציג משחק גדול כשבישל לעוסמאן דמבלה וכבש בעצמו. מסי פוגש שוב את היריבה האהובה עליו מולה כבש מספר בלתי נתפס של 38 שערים ב-42 משחקים. "אחרי תחילת עונה קשה, מסי מאוד מחובר לקבוצה וכבר השתלט על טבלת הפיצ'יצ'י (מלך השערים) בספרד. סביליה היא יודעת שהיא פשוט הקורבן האהוב עליו", נכתב ב"ספורט". 14 מ-24 שעריו העונה הגיעו ב-2021.

בספרד הגדירו העפלה לגמר הגביע כצעד ראשון לבנייה מחדש שתיעשה בקיץ. עוד סיבות לאופטימיות עבור בארסה, כך טוענים בספרד – הפעם סביליה שכושלת באצטדיון הזה באופן מסורתי – תשחק עם חשש שכן יש לה מה להפסיד. נטען כי סביליה אוהבת לבצע לחץ גבוה אך אם בארסה תתגבר על זה – דמבלה יוכל ליהנות משטחים. "אם היריבה משחקת פתוח יותר – דמבלה מחייך".

קוטיניו, מסי ושחקני בארסה חוגגים רמונטדת ענק ב-2019 | David Ramos/Getty Images

עדיין לא ברור האם רונאלד אראוחו ישחק שכן הבלם הצעיר החמיץ את האימון אמש. ברצלונה מחכה לקו ההגנה האידיאלי שיורכב ממנו ומג'רארד פיקה והיא שמרה על שער נקי כבר 14 פעמים העונה. נטען כי קומאן, שהפתיע טקטית את ז'ולן לופטגי בשבת במערך שלושת הבלמים,מתלבט ארוכות ההאם לשמור על המערך או לנסות להפתיע שוב. אנטואן גריזמן (לא שותף כלל בשבת) צפוי לפתוח על הספסל בפעם השלישית ברציפות.

הקשר פדרי מרגיש הרבה יותר טוב והיה ההפתעה הנעימה באימון ברצלונה. ייתכן ואפילו ייכלל בסגל למשחק. קומאן אמר: "יש דברים שאי אפשר להסביר, הוא התאמן בלי כאבים אבל אנחנו נחכה למחר. אם זה ימשיך ככה הוא יכול להיכלל בסגל". המאמן אמר לקראת המשחק: "אנחנו צריכים לשחק אפילו טוב יותר מאשר בשבת, להיות יעילים כמו שלרוב לא היינו העונה וחשוב לשמור על שער נקי. אבל הכל אפשרי. אם נעמוד במשימה זה יהיה חשוב מאוד ודחיפה גדולה לקראת העתיד".

על הסערה האחרונה שפקדה את ברצלונה: "הדימוי של המועדון הוא לא טוב כפי שאמרתי, זה לא נעים ומרגיש דפוק כי ברתומאו תמיד היה נפלא אלי ברמה האישית. אבל עלינו להתמקד בכדור ולנסות לבצע את המהפך. כל מועדון עובר רגעים קשים, נכון שקורים לנו הרבה דברים אבל המקום הטוב ביותר הוא המגרש ושם נוכיח את עצמנו".

פדרי, ליאו מסי
פדרי. עשוי להיכלל בסגל. | Eric Alonso / Contributor

על העתיד: "אני לא מודאג ממועמדותו של צ'אבי אלא חושב רק על המשחק מחר. כשיבוא הזמן המתאים ותהיה הנהלה חדשה – הנשיא יצטרך להראות לי את דרכו. אני לא יודע כמה זמן אהיה כאן ומה שחשוב הוא המשחק מחר. כמובן שאני רוצה להיות המאמן הבא, אני לא מתכנן לצאת לחופשה".

סביליה שמחפשת את הגמר העשירי בתולדותיה, קיבלה בשורות טובות מצידו של לוקאס אוקמפוס הארגנטינאי שנפצע נגד חטאפה אחרי דריכה מכוערת של הבלם דג'נה. אוקמפוס התאמן כרגיל ביום ראשון ועשוי להיכלל בסגל ולעלות מהספסל במידת הצורך.

מי שיחזור להרכב בוודאות הוא מלך שערי הקבוצה, יוסף אן נסירי, שיחליף את לוק דה יונג בחוד. סוסו נמצא גם כן בתמונת ה-11, במקום של מוניר אל חדאדי. לז'ולן לופטגי יש זכרונות לא נעימים מהקאמפ נואו. הוא ספג חמישייה משפילה כמאמן ריאל מדריד על אף שמסי נעדר מאותו משחק, שהיה האחרון שלו כמאמן הבלאנקוס, ואשתקד סביליה הובסה 4:0 בליגה.

ראקיטיץ' חוגג עם שחקני סביליה. ישמרו על היתרון מהפיחואן? | CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי