דיווח: קרויף ימונה השבוע למנהל הטכני של ברצלונה

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

על פי "רדיו קטלוניה", אקס מכבי תל אביב יעזוב את שנזן וישוב רשמית לקטלוניה לאור הבחירה בז'ואן לאפורטה לנשיא: "מסי בירך אותי על הזכייה, היה נחמד לראות אותו מגיע עם המשפחה להצביע. יש לו הצעה על השולחן"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

סערות רבות וחודשים ארוכים של המתנה הגיעו הלילה (בין ראשון לשני) לסיומם, כאשר הבחירות לנשיאות ברצלונה תמו ולנשיא מונה ז'ואן לאפורטה, עורך הדין בן ה-58 שניצח בבחירות בפעם השנייה בחייו וכבר הבוקר התייצב במתחם המועדון לפגישה ושיחות ראשונות עם שחקני ועובדי המועדון.

לאפורטה, שכיהן כנשיא הבלאוגרנה גם בין השנים 2003 ל-2010, יחליף כעת רשמית את ז'וספ מריה ברתומאו ואנשיו שהתפטרו מניהול המועדון לפני כחצי שנה והשבוע גם נעצרו והובאו לחקירה כחלק מפרשת "בארסה גייט" שנחקרת על ידי משטרת קטלוניה.

כ-60 אחוז מכלל הבוחרים, שהם כ-27 אלף חברי מועדון, התייצבו בקאמפ נואו ושמו את קולם בקלפי – הבחירות עם אחוז ההצבעה הגבוה אי פעם בברצלונה. לא סתם אמר לאפורטה שאלה היו "הבחירות החשובות בהיסטוריית המועדון", כשמטרת העל תהיה כמובן להשאיר את ליאו מסי שמסיים את חוזהו ויכול בקיץ לעזוב ללא תמורה לאן שרק ירצה.

ז'ואן לאפורט | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

לאפורטה התייחס לכך רשמית בנאום הניצחון: "היה מאוד נחמד לראות את ליאו מסי מגיע עם משפחתו כדי להצביע, זו מבחינתי הוכחה נוספת לכך שליאו אוהב את ברצלונה ואני משוכנע שהוא רוצה להישאר ואנסה לשכנע אותו. יש לו הצעה על השולחן וזה תלוי בו. וכן, הוא כבר בירך אותי על הזכייה בבחירות ואני חושב שזה טבעי".

זה לא סוד שאחד מהאנשים הקרובים ללאפורטה ומי שנחשב כעת למועמד מוביל להצטרף לברצלונה בטווח הלא רחוק הוא ג'ורדי קרויף, שגם עליו ועל צ'אבי הרננדס נשאל לאפורטה לאחר ההכרזה על חזרתו לתפקיד הנשיא: "לא אתייחס לשאלות כאלה ולא אאשר שום דבר – אין לי מחויבות לאף אחד. נקבל החלטות בעתיד כשנדע מה מצבנו מכל הבחינות, קודם כל עליי לכבד את עובדי המועדון כיום ולדבר איתם לפני שיתקבלו החלטות".

עם זאת, לפי "רדיו מונטה קרלו" הכוונה היא למנות את ג'ורדי קרויף מיידית לתפקיד המנהל הטכני ולטענתם כבר ביום רביעי צפוי להגיע אקס מכבי תל אביב לברצלונה ולהתמנות רשמית לתפקיד, ובכך לשוב הביתה לאחר שנים רבות מחוץ לעיר.

הבוקר קרויף עוד העלה תמונה מביתו בשנזן, סין, שם הוא כידוע מאמן את הקבוצה המקומית בחצי השנה האחרונה. קרויף סיפר בחודש שעבר שאין לו ספק שאביו היה מצביע ללאפורטה אם היה בחיים ושאנשי ברצלונה צריכים להיות גאים שזה יכול להיות הנשיא שלהם, מה שאכן הלילה הפך לרשמי.

ג'ורדי קרויף
קרויף. יגיע לברצלונה עוד השבוע? | ערן לוף

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי