זידאן הסביר מה טרף את הקלפים, ואסקס גמר את העונה

קארים בנזמה
קארים בנזמה | Angel Martinez / Contributor

מאמן הבלאנקוס אחרי ה-1:2 על ברצלונה: "התוכנית הייתה להוסיף עוד שחקן באמצע, אך ידענו ש'פדה' יכול לשחק כמו בשער הראשון". ב"אס" התמוגגו: "ריאל רוצה את הכל". שחקן הכנף מתח את הרצועה הצולבת האחורית

(גודל טקסט)

ריאל מדריד ניצחה אמש (שבת) 1:2 את ברצלונה והשלימה ניצחון כפול בקלאסיקו באותה עונה לראשונה מאז 2007/08. אלופת ספרד גברה על היריבה המושבעת בשלושה משחקי ליגה רצופים לראשונה מאז 1978 והעפילה זמנית לפסגת הטבלה, כאשר אתלטיקו תוכל לעקוף אותה אם לא תפסיד הערב לבטיס. באמצע השבוע, כידוע, ממתינה לזינדין זידאן וחניכיו ליברפול, שתנסה למחוק פיגור 3:1 מהמשחק הראשון בספרד. בינתיים, התברר כי לוקאס ואסקס, שבישל את השער של בנזמה והוחלף לאחר שנפצע, סובל ממתיחה ברצועה הצולבת האחורית וככל הנראה גמר את העונה.

אגב, ריאל מדריד זכתה באליפות בתשע מעשר המקרים בהם ניצחה את ברצלונה פעמיים באותה עונה במסגרת הליגה. הפעם היחידה שפישלה למרות ניצחון כפול: 1983/84. מי שזכה הבוקר לשבחים בספרד הוא זידאן, שברגע האחרון החליט לפתוח עם פדריקו ואלוורדה על חשבון מרקו אסנסיו והותיר את ברצלונה חסרת תשובות במחצית הראשונה המצוינת, שהסתיימה רק ב-0:2 לזכות ריאל, שהביכה את הגנת האורחת פעם אחר פעם בהתקפות מעבר, בעיקר באמצעות ויניסיוס ג'וניור שפשוט התעלל באוסקר מינגסה. זידאן הסביר את ההחלטה: "התוכנית הייתה להוסיף עוד שחקן באמצע אך בידיעה ש'פדה' (ואלוורדה) יכול לשחק בדיוק כמו בשער הראשון. הוא מהיר, הוא מסתדר בשטח. גם באמצע הוא עזר לנו".

קארים בנזמה כבש ראשון עם עקב מופלא וטני קרוס הכפיל בבעיטה חופשית שפגעה בשני שחקנים וחדרה לרשת. במחצית השנייה ריאל ירדה לאחור, בארסה השתפרה, אבל מינגסה רק צימק (60). למזלם של הבלאנקוס, אילאיש הצעיר בעט כדור אדיר למשקוף בתוספת הזמן. קודם לכן, קאסמירו הורחק עם שני צהובים תוך 55 שניות וברצלונה ספק קופחה לאחר שחיל מנסנו לא שרק לפנדל לאחר שפרלאן מנדי הכשיל את מרטין בריית'וויט ברחבה.

שחקני ריאל מדריד חוגגים
שחקני ריאל מדריד חוגגים | Angel Martinez / Contributor
ואסקס. לצד הניצחון, מכה לריאל | Angel Martinez/Getty Images

בחזרה לבנזמה, שהבקיע כבר 25 שערים העונה בכל המסגרות, הצרפתי כבש את שערו העשירי בקלאסיקו וקטע רצף של תשעה משחקים מול בברצלונה ללא שער. רק מול ולנסיה (12), גרנאדה (13) ובילבאו (14) הוא כבש יותר שערים. החלוץ מצא את הרשת משחק שביעי ברציפות במסגרת הליגה. רק שלושה שחקנים אחרים עשו זאת במאה ה-21: כריסטיאנו רונאלדו (ארבעה פעמים), גארת' בייל ב-2018 – העונה של הגמר בקייב, רוד ואן ניסטלרוי בעונת 2006/07. זידאן החמיא: "העקב של קארים? איכות וכישרון, הוא פשוט שחקן נהדר".

"ריאל מדריד הזו רוצה את הכל", נכתב ב"אס", שם הוספיו והחמיאו: "הקבוצה של זידאן ניצחה בתום קלאסיקו מטורף. יש לליגה הספרדית מוליכה חזקה וקשה להמר נגדה". השניים שזכו לציון הגבוה ביותר (שלושה כוכבים) ב"מארקה" הם נאצ'ו פרננדס ובנזמה, כאשר ויניסיוס קיבל שניים.

נאצ'ו, כאמור אחד המצטיינים על כר הדשא, סיכם: "זה היה קלאסיקו קשה מאוד, הסיום היה מאתגר, אני עדיין מצטמרר. זה ניצחון חשוב מאוד, זה היה כמו גמר. זו יריבה ישירה על האליפות, אבל כמובן שיש לנו עוד הרבה עבודה. אנחנו יודעים שברצלונה אוהבת להחזיק בכדור. השערים הפכו אותנו לחזקים יותר ועשינו עבודה קבוצתית טובה. יש לנו סגל חזק מאוד וכולם מופיעים למשחקים החשובים כמו ליברפול או היום, כולנו במאה אחוז, זידאן סומך עלינו. הפנדל? יש VAR כדי לבחון את זה".

זידאן החמיא לנאצ'ו: "הוא שחקן אמין מאוד, שחקן בית, כזה שתמיד מוכן לשחק כשצריך אותו. הוא היה נפלא. כולם מחויבים. 13 משחקים ללא הפסד? עדיין לא זכינו בכלום, שום דבר לא השתנה".

נאצ'ו פרננדס
נאצ'ו פרננדס | Angel Martinez / Contributor

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי