האחרון של מסי? ברצלונה מחכה לבילבאו בגמר הגביע הספרדי

ליאו מסי | Diego Souto/Quality Sport Images/Getty Images

באופן מוזר, שבועיים בלבד עברו מאז הגמר של 19/20, ובשבת ייערך הגמר הנוכחי (22:20, ספורט4) בין שתי מלכות המפעל. קומאן: "לא חושב על עתידי". האם זה הצ'אנס האחרון של הפרעוש לתואר? וגם: הסעיף המיוחד בחוזהו

(גודל טקסט)

תואר על הפרק. ספרד כולה מתוחה לקראת גמר גביע המלך, אשר ייערך מחר (שבת, החל מ-22:20, שידור ישיר בספורט4) ויפגיש את ברצלונה ואתלטיק בילבאו. באופן קצת מצחיק, גמר הגביע של העונה הקודמת, שנדחה בכמעט שנה, נערך רק לפני 13 ימים – ובו ריאל סוסיאדד גברה 0:1 על אותה בילבאו, שתקבל צ'אנס לתקן. ובילבאו בוודאי הפכה לראשונה שמשחקת בגמר של אותו מפעל פעמיים ברציפות בתוך שבועיים. טוב נו, זה לא קרה אף פעם.

ומבחינת ברצלונה, המון מונח על כף המאזניים. הקבוצה מגיעה בירידת מתח רצינית, שכן היא הייתה בתקופה נהדרת, אך במשחק האחרון שלה היא הפסידה דווקא בקלאסיקו לריאל מדריד וירדה למקום השלישי בטבלה. מחר היא תנסה לזכות בתואר ראשון לעונת 2020/21, וגם לנקום בבילבאו שניצחה אותה בגמר הסופרקופה לפני כשלושה חודשים.

על פי הדיווחים בספרד, רונאלד קומאן צפוי לחזור למערך של 4:3:3 ולנטוש את מערך שלושת הבלמים עמו הפסיד לריאל מדריד. ליאו מסי כמובן ישחק בהתקפה, כאשר בקישור צפויים לעלות סרחיו בוסקטס, פרנקי דה יונג ופדרי. עוסמאן דמבלה ואנטואן גריזמן לצד הפרעוש מקדימה.

איניאקי וויליאמס, עוסמאן דמבלה | Alex Caparros/Getty Images

ברצלונה ואתלטיק בילבאו הן שתי הקבוצות בעלות כמות הזכיות הגבוהות ביותר בגביע הספרדי. הקטלונים ראשונים עם 30 תארים, האחרון שבהם בעונת 2017/18, בעוד הבאסקים זכו במפעל 23 פעמים, אך צריך לחזור הרבה מאוד אחורה כדי להיזכר בפעם האחרונה שזכו בגביע המלך – ב-1983/84.

ואם מתעסקים יותר במסביב, אחרי שאתמול דווח על ההצעה שמתכננת בארסה להציע לליאו מסי, שמסיים את חוזהו בסיום העונה, כעת מדווח שההצעה כבר הוגשה על ידי ז'ואן לאפורטה לפרעוש – בשכר נמוך יותר ממה שהוא מרוויח, אך עם עליית מתמדת ככל שהמצב הכלכלי של המועדון יתאושש. השאלה הנשאלת היא האם ייתכן שמחר תהיה זו ההזדמנות האחרונה של מסי לזכות בתואר עם ברצלונה? את זה נדע רק כשהוא יכריז רשמית על עתידו.

בחזרה למשחק – קומאן התייצב למסיבת העיתונאים המסורתית והתייחס להשפעת גמר הגביע על עתידו בברצלונה: "אני אף פעם לא חושב על העתיד האישי שלי לפני משחק שכזה. עצם העובדה שאחרי רצף של 19 משחקים ללא הפסד, שואלים אותי על המשך דרכי במועדון בגלל הפסד אחד, מראה כמה לחץ יש במועדון הזה. מוזר לענות לשאלות מהסוג הזה. אני יודע מה יכול לקרות אם אנצח וגם אם אפסיד, אבל מוזר לענות תמיד לשאלות האלה".

עמדת לאפורטה לגביו: "לאפורטה הביע בי אמון. אין צורך שהוא יעשה זאת בכל פעם שהתקשורת מפרסמת משהו בנוגע לעתיד שלי. אני יודע באיזה מועדון אני נמצא ולמרות הקשיים הכלכליים, זה גמר וצריך לנצח אותו. כל השאר לא חשוב".

המוטיבציה של מסי: "אני לא רואה אותו עם מוטיבציה מיוחדת, כי הוא תמיד מנסה לתת את המקסימום ואני רואה בכל יום איזה מקצוען הוא. הוא רוצה להשתפר בכל אימון. אין צורך להחדיר בשחקנים מוטיבציה נוספת לפני משחק גמר, הם יודעים מה הם צריכים לעשות. צריך להשקיע המון אנרגיה, בשני המשחקים הקודמים זה היה חסר לנו אחרי איבוד שליטה בכדור, אולי בגלל פגרת הנבחרות – אבל זה לא תירוץ".

רונאלד קומאן
רונאלד קומאן | Daniele Badolato – Juventus FC /

מוקדם יותר, הבלם אוסקר מינגסה, שפרץ העונה ובמשחקים האחרונים בכלל מציג שיפור גדול, התראיין ל"מונדו דפורטיבו" וסיפר: "למדתי דברים מכולם כאן, אבל במיוחד מאלה שהיו ב'לה מאסיה' או אלה שנמצאים בברצלונה הרבה זמן. דיברתי בהתחלה עם ג'ורדי אלבה, מסי, בוסקטס. גם טר שטגן ולנגלה באו לדבר איתי".

השיפור שלו: "עבדתי הרבה כדי להגיע לקבוצה הראשונה. שיניתי את העבודה שלי מבחינה פיזית, ניסיתי לגדול בנפח, דאגתי לתזונה שלי ודאגתי גם לישון טוב. התחלתי להחמיר יותר. התמקדתי הרבה גם בהיבט הטקטי, ניתוח משחקים וכיצד אפשר להשתפר".

אוסקר מינגסה | Angel Martinez/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי