האחרון של מסי? ברצלונה זכתה בגביע המלך אחרי 0:4 גדול על בילבאו

הקטלונים הניפו גביע 31 בתולדותיהם בעקבות בליץ אדיר במחצית השנייה, הכולל ארבעה שערים ב-12 דקות. הארגנטינאי כיכב עם צמד נפלא (68, 72) וזכה למצטיין במשחק, דה יונג (63) וגריזמן (60) הוסיפו שערים משלהם

(גודל טקסט)

ברצלונה ידעה הרבה עליות וירידות העונה והערב (שבת) היא הגיעה לנקודת שיא מבחינתה כאשר זכתה בגביע המלך הספרדי לאחר שהביסה 0:4 ענק את אתלטיק בילבאו במשחק הגמר. ליאו מסי, שעדיין לא ידוע היכן ישחק בעונה הבאה, חגג צמד שערים בהתמודדות וייתכן כי הניף תואר אחרון במדי הבלאוגרנה. בנוסף, גם פרנקי דה יונג ואנטואן גריזמן מצאו הרשת, במשחק שהיה תצוגת תכלית של הקטלונים.

רק לפני שלושה חודשים נפגשו הקבוצות במעמד דומה, גמר הסופרקופה, במשחק אותו בילבאו ניצחה לאחר מהפך ומסי עצמו הורחק בכרטיס אדום. מאז התרחשו לא מעט דברים בקבוצות והערב השיגה בארסה את הנקמה המתוקה נגד הבאסקים, אשר הפסידו גם לפני כשבועיים נגד ריאל סוסיאדד בגמר גביע המלך הדחוי מעונת 2019/20.

כבר מתחילת המשחק הערב, שנערך באצטדיון האולימפי בסביליה, ניתן היה להבין שברצלונה הגיע הרבה יותר חדה. רונאלד קומאן פתח שוב במערך שלושת הבלמים, כאשר ג'רארד פיקה חזר מהפציעה ישירות למרכז ההגנה. אנטואן גריזמן, שפתח על הספסל בהפסד לריאל מדריד בקלאסיקו, שב לחלק הקדמי על חשבונו של עוסמאן דמבלה. פרנקי דה יונג שלח כדור לעמוד השער כבר אחרי חמש דקות ולמעשה אותת על כל המשך המשחק.

מסי חוגג את הזכייה עם חבריו | Fran Santiago/Getty Images

בתום מחצית מאופסת, אך עם לא מעט החמצות, הבליץ הגדול של המשחק הגיע במהלך החצי השני ולמעשה פירק לגורמים את בילבאו. גריזמן כיפר על החמצה ענקית עם שער יתרון בדקה ה-60 בדיוק, דה יונג הכפיל את התוצאה שלוש דקות לאחר מכן ורשם לעצמו שער ובישול משחק. בהמשך, ההולנדי סידר שער נוסף למסי, אשר השלים צמד בעצמו בדקה ה-72 וזכה לשחקן המצטיין של המשחק.

הגביע שהניף מסי בסיום היה ה-31 בתולדות ברצלונה, שיאנית הזכיות של המפעל. אסור לשכוח כי הקבוצה מקטלוניה הייתה כבר בדרך החוצה פעמיים – במהלך רבע הגמר נגד גרנאדה וצמד המפגשים בחצי הגמר נגד סביליה, אך בכל שלב הצליחה הקבוצה של קומאן לייצר מהפכים דרמטיים, אשר סללו את דרכה לעבר הנפת הגביע הערב.

ליאו מסי מניף את גביע המלך | Antonio Pozo / Pressinphoto / Icon Sport
שחקני ברצלונה חוגגים | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images
ז'ואן לאפורטה | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

הרכבים

ברצלונה: מארק אנדרה טר שטגן, סרג'יניו דסט (סרג'י רוברטו, 74), אוסקר מינגסה (מרטין בריית'ווייט, 87), ג'רארד פיקה (רונאלד אראוחו, 82), קלמון לנגלה, ג'ורדי אלבה, סרג'יו בוסקטס, פדרי (אילאיש מוריבה, 81), פרנקי דה יונג, ליאו מסי, אנטואן גריזמן (עוסמאן דמבלה, 88).

אתלטיק בילבאו: אונאי סימון, אוסקר דה מרקוס, איניגו מרטינס, ייראי אלברז (אונאי נונייז, 67), מיקל באלנזיאגה, דני גרסיה, אלכסר ברנגר (מיקל וסגה, 54), אונאי לופס (יורי ברצ'יצ'ה, 67), איקר מוניאין (איניגו לקואה, 46), ראול גרסיה, איניאקי וויליאמס (אסייר ויאליברה, 67).

מהלך המשחק

דקה 5, הכדור בעמוד! איזו פתיחה של ברצלונה! בוסקטס מסר כדור נהדר למסי מעל ההגנה, הארגנטינאי הוריד לדה יונג, שבעט בנגיחה אחת לעמוד של סימון.

דקה 7, איום נוסף של ברצלונה: דסט חדר לרחבה במהלך אישי נפלא והגיע לעמדת בעיטה טובה, אבל הכדור שלו רק חלף ליד העמוד.

דקה 10, ברצלונה מתקרבת: מסי הכניס כדור עומק גדול לגריזמן, שהצליח להטעות מעט את סימון והוריד בחזרה למסי, אבל הבעיטה של הקפטן פגעה בשחקן הגנה ויצאה לקרן.

מסי בפתיחה במאבק עם ראול גרסיה | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images
גריזמן. מהלך נהדר עם מסי | Antonio Pozo / Pressinphoto / Icon Sport

דקה 12, איום ראשון של בילבאו: ברנגר הרים כדור חופשי לעומק הרחבה של ברצלונה, איניגו מרטינס הגיע לכדור בזמן אבל הצליח רק לשפשף אותו ופספס הזדמנות גדולה לשער.

דקה 20, התקפה נוספת של ברצלונה: מסי עבר שני שחקני הגנה ברחבה והשתחרר לבעיטה, אבל הכדור שלו הלך ישירות לידיים של סימון.

דקה 40, כדור חופשי של מסי: הארגנטינאי קיבל הזדמנות נהדרת עבורו בכדור חופשי מכ-25 מטרים, אך לא הצליח לעבור את החומה של בילבאו.

ליאו מסי | CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images
פרנקי דה יונג | Antonio Pozo / Pressinphoto / Icon Sport

דקה 48, החמצה גדולה של בארסה! הקטלונים פתחו את המחצית השנייה מסוכנים יותר מיריבתם, מסי הכניס כדור עומק נהדר לדסט, המגן העביר רוחב לגריזמן, שסחט הצלה מסימון ופספס בכדור החוזר.

דקה 52, ברצלונה שוב מאיימת: השחקנים בצהוב שוב חדרו לרחבה, גריזמן הוריד לפדרי שבעט שטוח וסחט הצלה נוספת מסימון וגרם לקרן.

דקה 53, החמצה גדולה של ברצלונה! כדור הקרן הוביל לערבוביה גדולה ברחבה של בילבאו, כאשר בסיום ההתקפה הכדור הגיע ישירות לבוסקטס, שבעט לגוף של סימון מכחמישה מטרים.

אנטואן גריזמן | Mateo Villalba/Quality Sport Images/Getty Images
ג'ורדי אלבה | Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images

דקה 60, 0:1 לברצלונה! התקפה מתפרצת גדולה של הקטלונים הסתיימה בכדור רוחב נהדר של דה יונג לגריזמן, והצרפתי השלים את המהלך בנגיעה אחת.

דקה 63, 0:2 לברצלונה! בליץ של בארסה הוביל לשער שני במשחק כאשר הפעם דה יונג נכנס לנעלי הכובש, לאחר בישול יפה של אלבה.

דקה 68, 0:3 לברצלונה! מסי יצא למבצע אופייני, החליף מסירות עם דה יונג ובסיום המהלך הארגנטינאי גם הכניע את סימון.

אנטואן גריזמן, פרנקי דה יונג | Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images
פרנקי דה יונג חוגג | Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images
שחקני ברצלונה חוגגים עם מסי | Fran Santiago/Getty Images

דקה 72, 0:4 לברצלונה! בתוך כחמש דקות, מסי השלים צמד במשחק לאחר שקיבל מסירה מאלבה ובעט שטוח לפינה, סימון היה צריך לקחת את הכדור אבל ספג.

דקה 86, שער של ברצלונה נפסל: הקטלונים כבר חגגו את הגול החמישי במשחק כאשר גריזמן היה הכובש, אך שופטי ה-VAR מצאו נבדל של הצרפתי והשער נפסל.

דקה 90+2, שריקת הסיום של המשחק: ברצלונה ניצחה 0:4 את אתלטיק בילבאו וזכתה בגביע המלך הספרדי.

ליאו מסי חוגג | Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images
ליאו מסי | Mateo Villalba/Quality Sport Images/Getty Images
ליאו מסי חוגג | Mateo Villalba/Quality Sport Images/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי