קומאן התייחס לעתידו לפני ויאריאל: "הנשיא תמך בי הרבה פעמים"

רונאלד קומאן | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

המאמן בטוח שימשיך לעוד עונה בברצלונה והתייחס לאירועי הסופרליג, דמבלה נכלל בסגל וצפוי לעלות מהספסל כדי לסייע לשמור על המאזן המרשים במגרשה של הצוללת הצהובה. וגם: אתלטיקו מדריד יוצאת לבילבאו

(גודל טקסט)

המחזור ה-32 בספרד יימשך מחר (ראשון) כאשר שלוש מתוך ארבע הקבוצות במאבק האליפות יקוו להשיג את מלוא הנקודות כדי להישאר במירוץ. ב-17:15, ברצלונה תתארח אצל ויאריאל למשחק חוץ קשה, כשחניכיו של אונאי אמרי גם עם הפנים לחצי גמר הליגה האירופית. לאחר מכן, סביליה הרביעית תארח את גראנדה (19:30) ואתלטיקו מדריד תחתום את יום המשחקים בחוץ נגד אתלטיק בילבאו (22:00) שמגיעה לאחר שהפסידה פעמיים בתוך חודש בגמר גביע המלך.

ויאריאל – ברצלונה (17:15)

ברצלונה תצא לאחד ממגרשי החוץ הקשים בליגה ותפגוש את הצוללת הצהובה מהמקום השביעי בטבלה. על אף שמדובר בקבוצה חזקה, מגרשה של ויאריאל דווקא מאיר פנים למחזיקת הגביע הטרייה והיא לא הפסידה שם מאז אוקטובר 2007.

עוסמאן דמבלה חוזר לסגל לאחר שנעדר מול חטאפה, ולמרות שרונאלד קומאן אמר כי "לכל שחקן שמזומן לסגל יש סיכוי לפתוח", הוא אינו צפוי לעלות ב-11. מי שעדיין נעדרים הם אנסו פאטי ופיליפה קוטיניו. המאמן אמר עליהם כי הפציעות "ארוכות ממה שציפינו. אני לא יכול לענות אם הם יוכלו לחזור לפני תום העונה". ליאו מסי ואנטואן גריזמן יפתחו בהתקפה.

עוסמאן דמבלה | Pressinphoto / Icon Sport

המאמן ההולנדי צפוי להמשיך במערך שלושת הבלמים, כשאחד מהם צפוי להיות אוסקר מינגסה, שספג ביקורת ממאמנו והוחלף במהלך המשחק האחרון לאחר שטעה. קומאן התייחס לטעויות נגד חטאפה ואמר: "זו לא הייתה בעיה של גישה, אלא בעיה טקטית ברגעים שהיה לנו את הכדור. גרמנו לכך שלחטאפה יהיה יותר קל ללחוץ אותנו. דיברנו והסברנו באמצעות תמונות איפה טעינו מבחינה טקטית". הקבוצה תגיע למפגש לאחר שתדע אם ריאל מדריד ניצחה את בטיס, אך מבחינת המאמן, זה לא משנה אם הקבוצה תשחק לפני או אחרי היריבות לצמרת: "אם אתה משחק ראשון ולא מנצח, היריבות יודעות את זה. אם האחרות מנצחות לפניך, אתה חייב לנצח. זה חלק מהלחץ של המועדון הזה".

קומאן גם התייחס לאיומים של אופ"א להעניש את קבוצות הסופרליג, וטען שהוא "לא חושב שתהיה לזה השפעה. דיברנו על זה השבוע ועדיף שנניח לנושא הזה. זה לא הזמן, יש דברים יותר חשובים לעסוק בהם מאשר סנקציות ואיומים". כנשאל לגבי עתידו במועדון, אמר: "הנשיא נתן לי את התמיכה והאמון שלו הרבה פעמים. אני רואה את עצמי ממשיך בעונה הבאה".

ויאריאל נמצאת במאבק משולש עם ריאל סוסיאדד ובטיס על המקום החמישי, ובמקביל היא מקווה להשיג את הכרטיס לליגת האלופות, כשבחמישי מצפה לה המפגש הראשון נגד ארסנל, האקסית של המאמן אונאי אמרי, בחצי גמר הליגה האירופית. הצהובים ספגו הפסד 2:1 מאכזב לאלאבס מהתחתית באמצע השבוע, והם יקוו לשבור את הרצף הביתי השלילי נגד הקטאלונים. סרחיו אסנחו ופאו טורס, שסופסלו בהפסד ברביעי, צפויים לחזור ל-11 של אמרי, ובחוד ההתקפה ברצלונה תפגוש שם מוכר בדמותו של האקס, פאקו אלקאסר.

אתלטיק בילבאו – אתלטיקו מדריד (22:00)

אתלטיקו מדריד עדיין נמצאת ברשות הטבלה, ולאחר שני ניצחונות ביתיים על יריבות מהתחתית, היא תצא לחבל הבאסקים. הקבוצה של דייגו סימאונה לא ניצחה בשלושת משחקי החוץ האחרונים, והיא תקווה לצבור את מלוא הנקודות מול בילבאו, אותה היא ניצחה כשהשתיים נפגשו לפני חודש וחצי. הבלם האורוגוואיי, חוסה חימנס, ייעדר בעקבות צבירת כרטיסים צהובים, ופליפה צפוי לתפוס את מקומו במרכז ההגנה. לואיס סוארס וזו'אאו פליקס נעדרו בתקופה האחרונה וטרם התברר אם יחזרו כבר מחר, אך נראה שגם בלעדיהם יש על מי לסמוך: שלישיית ההתקפה שכוללת את מרקוס יורנטה, יאניק קראסקו ואנחל קוראה אחראית לשמונת השערים האחרונים שהבקיעה הקבוצה.

אתלטיק בילבאו לא ניצחה כבר שמונה משחקים בכל המסגרות, וביניהם שני גמרי הגביע אותם הפסידה לריאל סוסיאדד ולברצלונה. הקבוצה של מרסלינו מדורגת במקום העשירי, וסיכוייה להעפיל לאירופה נראים קלושים. בחוליית ההגנה, הבאסקים יקבלו בחזרה את אנדר קאפה שחוזר מהשעיה, אך יורי ברצ'יצ'ה ויראיי אלבארס ייעדרו. בהתקפה צפויים לפתוח אינייקי וויליאמס וראול גארסיה, שפוגש את קבוצתו הקודמת.

מרקוס יורנטה | Angel Martinez/Getty Images

סביליה – גראנדה (19:30)

אמנם היא רק במקום הרביעי, אך סביליה עדיין נמצאת חזק במאבק האליפות, כשהיא רחוקה שש נקודות בלבד מאתלטיקו הראשונה. האנדלוסים נמצאים ברצף נהדר של שישה ניצחונות בשבעה משחקים, והם מקווים לפצות על הפסד החוץ לגרנאדה בסיבוב הראשון. הבלם הצרפתי, ז'ול קונדה, נאלץ לצאת בעקבות פגיעה במשחק נגד לבאנטה, אך הוא צפוי לעמוד לרשותו של ז'ולן לופטגי. מנגד, האורחת רוצה להשלים דאבל עונתי על יריבתה ולחבר ניצחון ליגה שלישי ברציפות. הקבוצה של דייגו מרטינס מדורגת במקום השמיני, והיא רחוקה שבע נקודות מהמקומות המובילים לאירופה.

ז'ול קונדה | James Williamson – AMA/Getty Images

משחקים נוספים: הואסקה – חטאפה (15:00), סלטה ויגו – אוסאסונה (19:30)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי