סביליה צימקה את הפער מריאל מדריד, 0:5 לוויאריאל, שלושער לסאנסט

אוקמפוס סידר למדורגת שנייה 0:1 אצל קאדיס והמרחק מהפסגה עומד על 5 נקודות. הצוללת הצהובה פירקה את לבנטה, קשר אתלטיק בילבאו כיכב ב-1:3 בדרבי מול אוסאסונה

(גודל טקסט)

המחזור ה-19 בליגה הספרדית הסתיים הערב (שלישי) עם שלושה משחקים, כאשר סביליה צימקה את הפער מריאל מדריד לחמש נקודות בזכות 0:1 קשה אצל קאדיס. ויאריאל המשיכה ברצף הניצחונות שלה עם 0:5 מרשים מול לבנטה האחרונה ואתלטיק בילבאו קיבלה שלושער מאויאן סאנסט ב-1:3 בדרבי על אוסאסונה בחוץ.

לוקאס אוקמפוס שחקן סביליה חוגג שער
המרדף אחר ריאל מדריד נמשך. לוקאס אוקמפוס | אימג'בנק GettyImages, Fran Santiago

קאדיס – סביליה 1:0

האנדלוסים התגברו על לא מעט חיסורים וצימקו את הפער מריאל מדריד לחמש נקודות בלבד (עם משחק ביד) אחרי ניצחון חוץ קשה. קאדיס אמנם ניצבת במקום הלפני אחרון וכלל לא ניצחה בבית העונה, אבל היא כפתה 0:0 על ריאל מדריד וברצלונה וידעה לעשות צרות גם לסביליה. על שער הניצחון היה חתום לוקאס אוקמפוס הארגנטינאי, שנותר פנוי ברחבה אחרי קרן בדקה ה-58 וקיבל בישול מאיבן ראקיטיץ'. שער נוסף של אוקמפוס נפסל בדקה ה-90 וקאדיס כמעט השוותה בתוספת הזמן.

פאו טורס, שחקן ויאריאל חוגג
חגיגה בצהוב. פאו טורס | אימג'בנק GettyImages, Aitor Alcalde

ויאריאל – לבנטה 0:5

אחרי פתיחה מגומגמת לעונה, הצוללת הצהובה נמצאת בנסיקה בחודש האחרון עם שישה ניצחונות רצופים בכל המסגרות, בהם כבשה לא פחות מ-25 שערים. המארחת עלתה ליתרון כבר בדקה השמינית, כאשר בולאיה דיה נגח לפינה הקרובה של הרשת את ה-0:1. פאו טורס הכפיל כעבור חמש דקות, וג'רארד מורנו קבע 0:3 בהפסקה עם פריצה לרחבה ובעיטה מתוחכמת בניגוד לכיוון התנועה שלו.

האורחת האומללה, שעדיין מחפשת את ניצחונה הראשון העונה, קיוותה לצאת ממשחק החוץ בתוצאה סבירה, אך היריבה המשיכה לכתוש. מאנו טריגרוס מצא את הרשת מחוץ לרחבה בדקה ה-74, וכעבור ג'רארד מורנו השלים צמד וקבע 0:5 כשגלגל את הכדור לרשת החשופה. התוצאה שמה את ויאריאל במקום השמיני בטבלה, ארבע נקודות מתחת למקום הרביעי המוביל לליגת האלופות. לבנטה, לעומת זאת, עם שמונה נקודות בלבד אחרי סיבוב שלם, וזהו בדיוק הפער שלה מהקו האדום.

אויהאן סאנסט, שחקן אתלטיק בילבאו חוגג
שלושער ראשון בקריירה. סאנסט | אימג'בנק GettyImages, Ion Alcoba/Quality Sport Images

אוסאסונה- אתלטיק בילבאו 3:1

את הערב הזה באצטדיון אל סאדאר, אויהאן סאנסט לא ישכח אף פעם. שחקנה של אתלטיק בילבאו, שהבקיע שער ובישל שניים נוספים בצמד המשחקים האחרונים של הקבוצה, המשיך בכושר הנהדר כשהבקיע שלושער ראשון בקריירה. קיקה גרסיה העלה את אוסאסונה ליתרון אחרי 10 דקות, אך לאחר מכן החל המופע של סאנסט.

השחקן בן ה-21, שנולד בעיר פמפלונה בה נערך המשחק, השלים מהפך וסידר לקבוצתו יתרון עוד לפני ההפסקה עם שערים בדקות ה-16 וה-25. בדקה ה-68 סאנסט חתם את הערב המושלם עם השער שקבע את תוצאת המשחק. זהו השלושער הראשון בקריירה של סאנסט, כולל במילואים, ושלושער ראשון של שחקן בילבאו מאז אריץ אדוריץ ב-2016. חלוץ המפסידה, צ'ימי אווילה, הורחק ארבע דקות בתוך תוספת הזמן.

בחודש הבא ויאריאל תפגוש בשמינית גמר ליגת האלופות את יובנטוס, בעוד סביליה נשרה לליגה האירופית, שם תתמודד מול דינמו זאגרב.