ליל גברה 1:2 על מונאקו וחזרה למקום השני, ליון נצמדה אליה

יוסוף יאזיג'י חוגג עם בוראק אילמאז | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images

דייויד ויאזיג'י כבשו וצימקו את הפער מפ.ס.ז' לשתי נקודות, הקבוצה של קובאץ' נעצרה לאחר ארבעה ניצחונות רצופים. צמד ובישול לאקאמבי ב-1:3 על מץ, החבורה של גרסיה במרחק זהה מהמוליכה. סנט אטיין ממשיכה לשקוע

(גודל טקסט)

המחזור ה-13 בליגה הצרפתית נפתח עם הניצחונות של פריז סן ז'רמן ומארסיי, בין היתר, ויושלם היום (ראשון) עם שבעה משחקים נוספים. במוקדם מביניהם, ליל אירחה את מונאקו למפגש פסגה וגברה עליה 1:2. בהמשך, אנז'ה ניצחה את לוריין, בורדו עצרה את המומנטום החיובי של ברסט, סנט אטיין המשיכה לקרטע עם 0:0 מול דיז'ון האחרונה בטבלה, שטרסבורג הביסה את נאנט. לאחר מכן ריימס וניס נפרדו גם הן בתיקו מאופס ובמשחק שסגר את הערב, ליון נצמדה לליל עם ניצחון חוץ על מץ.

ליל – מונאקו 1:2

המחצית הראשונה חלפה ללא אירועים משמעותיים, והשער הראשון במשחק הגיע מרגליו של ג'ונתן דייויד הצעיר שכבש בדקה ה-53 והעלה את המארחת ליתרון. מונאקו ניסתה למצוא את השוויון המהיר אך נותרה חשופה מאחור, ובדקה ה-65 גם ספגה את השני מרגלו של יוסוף יאזיג'י, שסיים מתפרצת נהדרת. פייטרו פלגרי האיטלקי הצליח לצמק בדקה ה-91 מבישול של ססק פברגאס, אך זה לא הספיק לקבוצתו.

הקבוצה של כריסטוף גאלטייה חזרה למקום השני, מרחק שתי נקודות מפריז המוליכה, תתארח בסלטיק ביום חמישי הקרוב (21:50, ישיר בספורט4 כחלק מחגיגה אירופית) כשניצחון יבטיח לה את ראשות הבית, ושלושה ימים לאחר מכן תארח את בורדו. מנגד, חניכיו של ניקו קובאץ' נעצרו לראשונה אחרי ארבעה ניצחונות רצופים, התרחקו מהפסגה, ויתארחו בשבוע הבא לעוד משחק קשה מאוד אצל מארסיי.

ג'ונתן דייוויד חוגג עם ג'ונתן איקונה וריינלדו | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images

ריימס – ניס 0:0

היריבה הבאה של הפועל באר שבע בליגה האירופית (חמישי, 19:50, ישיר בספורט1) פגשה הערב את קבוצתו של אקס מכבי תל אביב פרדראג ראיקוביץ', ונפרדה ממנה בתיקו מאופס. ניס הגיעה למשחק אחרי חמישה הפסדים ברציפות בכל המסגרות ויכולה לצאת חצי מעודדת אחרי שעצרה את המפלה. השוער הסרבי הצליח לשמור על שער נקי בפעם השנייה העונה, אך זה לא עזר לקבוצתו שספרה משחק רביעי ברציפות ללא ניצחון ונותרה מתחת לקו האדום, במקום ה-18 עם עשר נקודות.

פרדרג ראיקוביץ' עוצר את פלביוס דניליוק | Matthieu Mirville/Icon Sport via Getty Images

דיז'ון – סנט אטיין 0:0

קרב התחתית לא התעלה לרמה גבוהה, ורק שתי בעיטות נבעטו למסגרת במהלך 90 הדקות, בסופן שתי הקבוצות חזרו הביתה עם נקודה אחת. סנט אטיין פתחה את העונה עם שלושה ניצחונת ברציפות אך לא ניצחה מאז, ספרה בתווך שבעה הפסדים ברציפות, ותארח את אנז'ה במחזור הבא. מנגד, דיז'ון האומללה נותרה במקום האחרון עם שמונה נקודות, ותתארח בשבוע הבא אצל מץ.

נאנט – שטרסבורג 4:0

המארחת שחזרה בצורה רעה מפגרת הנבחרות עם שתי תוצאות תיקו והפסד, קיוותה לחזור למסלול הניצחונות על חשבון המדורגת במקום הלפני אחרון, אך התפרקה עם הפסד 4:0, ותנסה להתאושש בשבוע הבא נגד דיז'ון המדורגת אחרונה. האורחים מנגד, ניצחו בפעם השנייה העונה, עלו זמנית מעל הקו האדום וינסו להמשיך עם המומנטום החיובי במחזור הבא מול מץ. דמיטרי ליינרד כבש את הראשון מהנקודה הלבנה בדקה ה-23, חאביב דיאלו הוסיף את השני בדקה ה-34, לודוביק אז'ור כבש את השלישי עם עוד פנדל בדקה ה-78, וקווין זוהי חתם את תוצאת המשחק בדקה ה-83.

סנט אטיין ממשיכה לשקוע | JEAN-PHILIPPE KSIAZEK/AFP via Getty Images

אנז'ה – לוריין 0:2

המארחת רשמה ניצחון שני רצוף ונמצאת במקום השביעי המכובד מבחינתה, בעוד העולה החדשה סופרת ארבעה הפסדים ברציפות וחמישה בששת המשחקים האחרונים, מה שמשאיר אותה לפני אחרונה בטבלה. אנג'לו פולגיני הבקיע את השער הראשון במשחק בדקה ה-10, פייריק קאפל חתם את תוצאת הסיום בדקה ה-97.

בורדו – ברסט 0:1

האורחת נעצרה לאחר שלושה ניצחונות רצופים וראתה את הקבוצה של ז'אן-לואי גאסה, היריבה שלה הערב, עוקפת אותה בדרך למקום ה-10 בטבלה. עבור בורדו זה ניצחון שני בשלושת המחזורים האחרונים, שהושג בזכות שער נפלא של חאתם בן ארפה בדקה ה-85.

שחקני שטרסבורג חוגגים | Vincent Michel/Icon Sport via Getty Images

מץ – ליון 3:1

הקבוצה של רודי גרסיה רשמה ניצחון רביעי רצוף והעלתה את מאזנה ל-26 נקודות, בדיוק כמו ליל, כך שהמרחק בינה למוליכה פריז סן ז'רמן עומד על שתי נקודות בלבד. בצד השני, המארחת נחלה הפסד שני ברציפות ונותרה במקום ה-13. אחרי שפאריד בולאיה החמיץ פנדל שנשרק לזכות מץ בדקה השביעית, קארל טוקו אקאמבי הנהדר בישל לממפיס דפאי בדקה ה-17 ובהמשך הוסיף צמד שערים, בדקות 47 ו-60, שהבטיחו את הניצחון. בולאיה צימק כרבע שעה לסיום, אבל זה לא הספיק לקבוצה הביתית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי