יצאה ממאבק האליפות? מונאקו הפסידה 3:2 לעשרה שחקני ליון

לוקאס פאקטה, ממפיס דפאי | VALERY HACHE/AFP via Getty Images

הקבוצה מהנסיכות נעצרה לאחר חמישה ניצחונות רצופים וכעת המרחק מליל גדל לחמש נקודות. דפאיי ומרסלו מחקו יתרון שקבע פולאנד, חרף הרחקתו של קוקורה. בדקות הסיום בן ידר איזן בפנדל, אך צ'רקי הכריע לאורחת

(גודל טקסט)

לאחר שנפתח עם הניצחונות של פ.ס.ז' וליל, המחזור ה-35 בליגה הצרפתית ננעל הערב (ראשון) ההפסד 3:2 של מונאקו לליון. במשחק המוקדם, בורדו הפתיעה את ראן וניצחה 0:1 חשוב עבורה. בתחתית, הסתיימו שלושה משחקים בעלי השפעה על מיקומי הקבוצות: נאנט הביסה את ברסט 1:4, לוריין גברה 0:2 על אנז'ר במשחק חם ונים נפרדה מריימס ופרדראג ראיקוביץ' בתיקו 2:2 דרמטי.

מונאקו – ליון 3:2

הקבוצה של ניקו קובאץ' אמנם לא נמצאת בפסגה, אך היא ללא ספק הקבוצה החמה בליגה עם חמישה ניצחונות רצופים. יחד עם זאת, נראה כי היא יצאה ממאבק האליפות בעקבות הפסד ביתי לליון. הפתיחה דווקא הייתה שייכת למונאקו שעלתה ליתרון בדקה ה-25 מרגלי קווין פולנד, אולם ממפיס דפאי איזן לזכות ליון בדקה ה-57. האורחת נותרה בחיסרון מספרי בעקבות הרחקה של מאקסן קוקורה בדקה ה-70, אבל זה לא מנע ממנה להשלים מהפך בעקבות בישול של דפאי למרסלו.

הדרמה נמשכה גם בדקות הסיום – מונאקו קיבלה פנדל בדקה ה-86, אותו כבש ויסאם בן ידר ובמקום להשלים מהפך דווקא ראיין צ'רקי החזיר את היתרון לליון וקירב את הפער בין מונאקו השלישית לנקודה בלבד – המשמעות היא שגם הקרב על הכרטיס לליגת האלופות רחוק מלהסתיים.

ממפיס דפאי | Johnny Fidelin/Icon Sport via Getty Images

בורדו – ראן 0:1

עד ההתמודדות הזו, המארחת הייתה בכושר מזעזע עם חמישה הפסדי ליגה ברציפות שדירדרו אותה עד המקום ה-16 בטבלה, מרחק חמש נקודות בלבד מהקו האדום. מנגד, האורחת הגיע בכושר נפלא עם שישה משחקים ברציפות ללא הפסד, מתוכם היא ניצחה בחמישה. לאור נתוני הפתיחה הללו, התוצאה ב"אצטדיון בורדו" מפתיעה במיוחד ומסיימת לשתי הקבוצות את הרצפים בהם הן היו מצויות עד לשריקת הפתיחה.

את השער היחיד במשחק כבש סאקו מרה בדקה ה-11, כאשר שלוש דקות בלבד לפני כן ראן נותרה ב-10 שחקנים לאחר תיקול פראי של סטיבן אנזונזי שראה מהשופט כרטיס אדום ישיר. כאמור, האורחת נעצרת והיא עם 54 נקודות במקום השביעי, בורדו מקבלת אוויר לנשימה ועולה למקום ה-15 עם 39 נקודות.

סטיבן אנזונזי | Pierre Costabadie/Icon Sport via Getty Images

ברסט – נאנט 4:1

האורחת הגיעה למשחק בידיעה שכל תוצאה פרט לניצחון תקרב אותה משמעותית לירידת ליגה, ונתנה הצגה בדרך לשלוש נקודות חשובות שמשאירות אותה בחיים במאבקי התחתית. מוזס סימון פתח (15), לודוביץ' בלאס הכפיל (27), אימראן לוזה כבש את השלישי (56) וקליפה קוליבאלי הבקיע את הרביעי בדקה ה-62, רומן פייבר צימק בדקה ה-83 וחתם את תוצאת המשחק. נאנט עולה ל-34 נקודות ונותרת מתחת לקו האדום, מרחק ארבע נקודות מלוריין שנמצאת במקום ה-17. מן העבר השני, המארחת נשארת במקום ה-13 עם 40 נקודות.

שחקני נאנט חוגגים | FRED TANNEAU/AFP via Getty Images

לוריין – אנז'ר 0:2

המארחת, שנמצאת מקום אחד בלבד מעל הקו האדום, השיגה שלוש נקודות קריטיות עבורה שנותנות לה לא מעט אוויר לנשימה, במיוחד לאור העובדה שגם נאנט רשמה ניצחון במחזור הנוכחי. לסאנה קוליבאלי הורחק באדום ישיר בדקה ה-15 אצל האורחת, כאשר יואן וויסה שבר את הקרח דקה לפני תום המחצית הראשונה (44). פביאן למואן סגר עניין שתי דקות לתוך המחצית השנייה (47), וג'וליאן לאפורטה מלוריין קיבל צהוב שני בדקה ה-50. לוריין עולה ל-38 נקודות והיא משאירה את הפער בינה לבין נאנט על ארבע נקודות, אנז'ר נותרת במקום ה-12 עם 41 נקודות.

שחקני לוריין חוגגים | Matthieu Mirville/Icon Sport via Getty Images

נים – ריימס 2:2

משחק מלא תהפוכות בדרום צרפת. לאחר שנתנאל מ'בוקו העלה את האורחת ליתרון בדקה ה-30, הביתיים הפכו את התוצאה עם שערים של רנו ריפארט (47) ומוסא קונה (71). למרות זאת, קבוצתו של פרדראג ראיקוביץ' לא ויתרה ואיזנה בדקה ה-80 משער של אלכסיס פליפס. חלוקת הנקודות פוגעת קשות בשאיפות ההישרדות של נים, כאשר היא עולה ל-32 נקודות, מרחק שש מלוריין. ריימס קרובה להבטיח עוד עונה בליגה הבכירה עם 42 נקודות, שמונה מעל הקו האדום.

תומאס פוקט, ניקלאס אליאסון | Johnny Fidelin/Icon Sport via Getty Images

תוצאה נוספות
דיז'ון – מץ 5:1
מונפלייה – סנט אטיין 2:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי