במהלך האחרון: ליל חזרה מפיגור כפול ל-3:3 מול מץ בדקה ה-97

שחקני ליל חוגגים | JEAN-CHRISTOPHE VERHAEGEN/AFP via Getty Images

האלופה כבר פיגרה 3:1, אך איקונה (81) ויילמאז כפו שוויון דרמטי מול המארחת שנותרה ב-10 שחקנים. מהפך אדיר למארסיי, קלרמון בהופעתה הראשונה אי פעם בליגה הבכירה הפתיעה את בורדו. 0:0 לאוסקר גרסיה וריימס בניס

(גודל טקסט)

אחרי שפריז סן ז'רמן ניצחה, בעוד מונאקו וליון שמטו נקודות, מחזור הפתיחה של הליגה צרפתית נמשך היום (ראשון) עם שבעה משחקים נוספים שישלימו את סוף השבוע הראשון של הליגה. במפגש המוקדם, ראן סיימה ב-1:1 ביתי נגד לאנס. לאחר מכן, קלרמון השיגה 0:2 היסטורי בבורדו בהופעת הבכורה שלה בליגה הראשונה, בעוד ניס סיימה ב-0:0 מול ריימס של אוסקר גרסיה ופרדראג ראיקוביץ'. האלופה ליל פתחה את מסע ההגנה על התואר עם 3:3 דרמטי במץ. במשחק שנעל את היום, מארסיי השלימה מהפך אדיר וניצחה 2:3 את מונפלייה במשחק חוץ.

מץ – ליל 3:3

שבוע בלבד חלף מאז שליל זכתה בסופרקאפ הצרפתי אחרי ניצחון על פריז סן ז'רמן באצטדיון בלומפילד, אך הפעם, באופן די מפתיע בהתחשב ביריבה הצנועה, לאלופה הלך הרבה יותר קשה. ההתמודדות דווקא החלה בצורה טובה עבור האורחת, לאחר שהבלם סוון בוטמן הגיע לכדור קרן של יוסוף יאזיצ'י ונגח לרשת בדקה ה-23. היתרון החזיק מעמד שמונה דקות, עד שפביאן קנטונזה השיב עם נגיחה משלו לרשת של לאו ז'רדים.

בדקה ה-41, מאתיו אודול השלים מהפך מדהים עבור המארחת, עם בעיטה ברגל שמאל לפינה הרחוקה של ז'רדים, שנותר חסר סיכוי. קנטונזה, מגן ימני בתפקידו, הציג פעם נוספת לראווה את היכולת ההתקפית שלו בדקה ה-52, כאשר השלים צמד לאחר ריצה נהדרת. בובקאר קויאטה הותיר את מץ בעשרה שחקנים בדקה ה-56. האלופה הצלליחה לצמק בזכות שער של ג'ונתן איקונה בדקה ה-81, ובהתקפה האחרונה של המשחק, בדקה ה-97, יילמאז פרץ באגף, בעט, ולמזלו הכדור פגע בשוער המארחת וניתז לרשת.

שחקני מץ חוגגים | JEAN-CHRISTOPHE VERHAEGEN/AFP via Getty Images
בוראק יילמאז | JEAN-CHRISTOPHE VERHAEGEN/AFP via Getty Images

מונפלייה – מארסיי 3:2

דרמה גדולה בסטאד דה לה מוסון, שם המשחק הופסק בדקה ה-89 בעקבות השלכת חפצים מצד הקהל המקומי שלא אהב את המהפך של מארסיי. ולנטן רונז'ייה, שבכלל ישב על הספסל, נפגע ככל הנראה מבקבוק שנזרק לעברו, דימם מהשפה ונזקק לטיפול, אבל חבריו רצו להמשיך לשחק והמשחק אכן חודש בחלוף כ-20 דקות והסתיים עם שלוש נקודות מוצדקות לקבוצה של חורחה סמפאולי.

המחצית הראשונה הייתה של מונפלייה. לואן פרס כבש שער עצמי בדקה ה-30 (הראשון שזה קורה לו בבכורה במארסיי מאז סטפנו טוריסי האיטלקי ב-2002) ואחרי ארבע דקות גאטן לאבורד סובב כדור נפלא שהפתיע את סטיב מנדנדה, בניגוד גמור למהלך המשחק. מארסיי ירדה להפסקה בפיגור 2:0, אבל חזרה בגדול. ג'נגיז אונדר הטורקי השווה בבכורה אחרי החמצות רבות ובישול של קונרד דה לה פואנטה בדקה ה-68, דימיטרי פאייה השווה בכדור חופשי שפירק את החומה בדקה ה-75 ואחרי חמש דקות נוספות גם השלים צמד שסידר ניצחון.

שחקני מארסיי חוגגים | PASCAL GUYOT/AFP via Getty Images

בורדו – קלרמון 2:0

בהופעת הבכורה שלה אי פעם בליגה הבכירה, אחרי 110 שניות קיום, העולה החדשה השיגה ניצחון שאוהדיה לא ישכחו זמן רב. הקבוצה שסיימה במקום השני בליגת המשנה אשתקד יצאה מבורדו עם ניצחון יקר בזכות שני שערים מאוחרים. בדקה ה-82, הגבהה לרחבה מצאה את אלבסן רשאני, שנגח והעביר את הכדור למוחמד באיו, ששם את רגלו ודחק לרשת את שער הניצחון ההיסטורי. בתוספת הזמן, התקפה מתפרצת של קלרמון חרצה את גורל המשחק. ג'ודל דוסו קיבל את הכדור, עקף את השוער בנואה קוסטיל, וגלגל לרשת את השער השני של קבוצתו. עבור חניכיו של ולדימיר פטקוביץ', שהגיע הקיץ לקבוצה לאחר שעזב את נבחרת שווייץ, לא מדובר בפתיחת העונה שהם דמיינו לעצמם.

ניס – ריימס 0:0

אוסקר גרסיה ערך בכורה על הקווים אצל האורחת, שבשערה עומד אקס נוסף של מכבי תל אביב, פרדראג ראיקוביץ'. קבוצתו של המאמן הספרדי הגיעה להתמודדות כאנרדוג, לאור העובדה שיריבתה השקיעה כספים רבים הקיץ כדי לנסוק לצמרת של הכדורגל הצרפתי. לא רק שהקבוצה מהריביירה מינתה למשרת האימון את כריסטוף גאלטייה, האלוף הטרי עם ליל, היא הציגה היום בהרכב כמה שמות מסקרנים במיוחד, כמו ג'סטין קלייברט, ז'אן קלר טודיבו (שהגיע מברצלונה) ופבלו רוסאריו, שהגיע מפ.ס.וו איינדהובן של ערן זהבי. עם זאת, המארחת לא ממש אתגרה את ראיקוביץ', ואת הניצחון הראשון שלה העונה היא תאלץ לחפש במחזור הבא, אז תתארח אצל ליל.

אוסקר גארסיה ושחקני ריימס | Johnny Fidelin/Icon Sport via Getty Images

ראן – לאנס 1:1

בעונה שעברה, ראן ולאנס נאבקו עד המחזור האחרון על המקום בקונפרנס ליג, ובסופו של דבר הראשונה הייתה זו שסיימה במקום השישי בטבלה ועם הכרטיס לאירופה ביד. אשתקד, ראן לא הצליחה להבקיע בשני המפגשים מול יריבתה במחזור הפתיחה, אך הפעם זה השתנה. קמאלדין סולמאנה, שהגיע הקיץ תמורת 15 מיליון יורו מנורשלאנד הדני, מצא את הרשת 14 דקות לתוך הופעת הבכורה שלו בליגה החדשה. בן ה-19 סובב בעיטה לפינה הרחוקה, ולשמחתו הכדור חדר לרשת אחרי שפגע בקורה. לעצרו של סולמאנה, היתרון של קבוצתו החזיק מעמד חמש דקות בלבד. טעות של ההגנה אפשרה לסקו פופאנה לדהור לשער, בדרך לכיבוש מטווח קרוב.

שחקני ראן חוגגים | JEAN-FRANCOIS MONIER / AFP) (Photo by JEAN-FRANCOIS MONIER/AFP via Getty Images

תוצאות נוספות

סנט אטיין – לוריאן 1:1
שטרסבורג – אנז'ה 2:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי