למרות שעזב: בארסה תשלם למסי 39 מיליון יורו. אוהדים נעצרו בפריז

הקטלאנים ייאלצו לעמוד בסעיף הנאמנות עליו התחייבו בפני השחקן. הכוכב יצא לקהל בפארק דה פראנס, אבוקות הודלקו והמשטרה התערבה. בהלה מטורפת לחולצה שלו, מתיחות בינו ללאפורטה ומה הוא כתב לחבריו בוואטסאפ?

(גודל טקסט)

תם ונשלם אחד המעברים הגדולים בתולדות הכדורגל העולמי. אחרי שליאו מסי נחת בפריז, חתם לשנתיים בפ.ס.ז' ועשה סוף לקריירה בלתי נשכחת בברצלונה, ההכנות בעיר האורות בשיאן. ב-12:00 הוא הוצג באירוע מיוחד בפארק דה פראנס. אנחנו נלווה אתכם עם כל העדכונים.

14:22: תזכורת חשובה מצד התקשורת הספרדית – על אף שעזב, ברצלונה עדיין תצטרך לשלם למסי 39 מיליון יורו עקב סעיף הנאמנות שהיה בחוזה האחרון שלו במועדון.

13:25: ליאו מסי יצא אל אלפי האוהדים בפארק דה פראנס, אבל החגי4גות הופרעו כשמספר אוהדים השתוללו, הדליקו אבוקות והתעמתו עם המשטרה. חלק מהם נעצרו.

12:54: פלורנטינו פרס מתייחס לספקולציות לפיהן היה לו חלק בעזיבת מסי את ברצלונה. לפי השמועות, פרס היה מי ששכנע את לאפורטה להתנגד להסכם של הליגה הספרדית עם קרן ההשקעות CVC. אם ברצלונה הייתה תומכת בעסקה, היא ככל הנראה הייתה יכולה לממן את הישארותו של מסי. היום אמר פרס: "בלתי אפשרי שאני אשפיע על העזיבה של מסי, או של כל שחקן אחר של ברצלונה".

פריז בטירוף ליאו מסי
פריז בטירוף ליאו מסי | BERTRAND GUAY / Contributor

11:45: בצרפת מתגאים – תוך 12 שעות, מספר הלייקים לחתימת מסי בפ.ס.ז' שילשה את המספר שהשיג רונאלדו ביובנטוס.

11:36: האווירה בפארק דה פראנס מתחממת לקראת בואו של מסי למסיבת העיתונאים החגיגית.

11:20: תורי ענק משתרכים בסמוך לחנות הרשמית של פ.ס.ז' בפריז, כשעה אחרי שהוצאו למכירה חולצות של מסי. בפריז מדווחים על בהלה לחולצה מספר 30, כולל עשרות אנשים שהעבירו את הלילה באוהלים בסמוך לחנות, כדי להיות הראשונים שרוכשים את החולצות.

10:48: משה חוגג מתרשם מבחירתו של מסי בחולצה מספר 30.

9:35: נשיא באיירן מינכן קרל היינץ רומניגה מסביר את ההחלטה להימנע מניסיון להחתים את מסי: "ויתרנו מראש מכמה סיבות, אבל הסיבה הראשונה היא שחששנו שזה יגרום לבעיות בחדר ההלבשה. השחקנים שלנו יודעים כמה כל אחד מרוויח פחות או יותר, ואם היינו מביאים שחקן כמו מסי, היינו צריכים להעלות את המשכורות לכולם. חוץ מזה, קשה לי לדמיין את מסי מגיע לגרמניה".

מאות אוהדים חיכו למסי במלון בשעות לילה מאוחרת

9:22: תומאס טוכל לא מרוצה מהחתימה של מסי בפ.ס.ז'. "ליאו יהיה טוב בכל קבוצה שישחק בה, אבל עצוב לי שהוא לא יסיים את הקריירה בברצלונה", אמר מאמן צ'לסי כיום ופ.ס.ז' בעבר. "מסי וברצלונה הם כמו אחד. אי אפשר להפריד ביניהם". על השאלה האם חדר ההלבשה עמוס הכוכבים של פ.ס.ז' יקשה על עבודתו של מאוריסיו פוצ'טינו השיב טוכל: "תהיה למאוריסיו עבודה כמו לכל מאמן אחר".

9:15: בתקשורת הקטלאנית מדווחים על מתיחות בין מסי ומקורביו לבין ז'ואן לאפורטה. "לאפורטה השתמש במסי כדי לזכות בבחירות, וזרק אותו מיד אחר כך. מסי מבין זאת היטב", ציינו ב"קאדנה סר".

09:10: המאבק המשפטי נגד פ.ס.ז' נמשך: "המטרה – למנוע את רישומו של מסי לליגה" (ראו ידיעה נפרדת).

08:18: העיתונאית ורוניקה ברונטי, שנחשבת מקורבת למסי, חשפה הודעה ששלח הפרעוש בקבוצת וואטסאפ, בה חברים השחקנים שגדלו איתו בקבוצת הנוער של ברצלונה. "אני לא רוצה לעזוב, אבל אין שום דבר שאפשר לעשות, המועדון במצב רע מאוד והוא לא יכול לחדש לי את החוזה", כתב.

08:05: עיתונאי מוכר טוען: "מסי יכול לפרק את חדר ההלבשה של פ.ס.ז'" (ראו ידיעה נפרדת).

6:30: העיתונאי האיטלקי פבריציו רומאנו עם פרטים נוספים על הימים שלפני המעבר, ומה שצפוי בימים הקרובים. לטענתו, "בזמן שברצלונה הודיעה על עזיבתו, ניימאר כבר חגג את ההחתמה שלו בחדר ההלבשה". כמו כן, הוא חושף שמסי קיבל את טיוטת החוזה מפ.ס.ז' כבר ביום ראשון, ומבהיר מה הסיטואציה של קיליאן אמבפה: "אני חושב שהוא יישאר בפ.ס.ז' השנה. במועדון רגועים מאוד לגביו, ובכל מקרה בונים עליו לעונה הקרובה. אם הוא לא יאריך חוזה, כנראה שיעבור לריאל מדריד בקיץ הבא".

6:15: לפי דיווחים בצרפת, מסי מנסה להקדים את הופעת הבכורה שלו במדי פ.ס.ז', ונחוש לקיים אותה כבר ביום שבת הקרוב מול שטרסבורג. יחד עם זאת, לפי "ל'אקיפ", התכנון של פ.ס.ז' הוא לאפשר לו להתאמן עם הקבוצה במשך כמה ימים ולקיים את הבכורה שלו ב-20 בחודש מול ברסט, או לכל המאוחר ב-29 בחודש מול ריימס.

6:08: רונאלדיניו בירך את מסי על הצטרפותו לפ.ס.ז' וצייץ: "אושר גדול לראות את החבר שלי עובר בשתי קבוצות שגם אני שיחקתי בהן. מאחל לליאו שיחווה הרבה רגעי כושר, ושמח לראות גם את סרחיו ראמוס בקבוצה. אני כבר מתחיל להריח את גביע האלופות".

6:05: אנדרס אינייסטה נפרד ממסי בכאב: "יהיה קשה מאוד לראות אותו ללבוש מדים של קבוצה אחרת. לא יודע אם זו הפתעה, אבל מסי הוא הסמל הגדול של ברצלונה במשך שנים, ועכשיו התחושות משונות. לא ראינו שחקן כזה מעולם, וגם לא נראה עוד שחקן יותר. נצטרך להתמודד עם זה".

כותרות העיתונים בצרפת ובספרד

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי