צפו בתקציר: 3:4 לליברפול על קריסטל פאלאס, יונייטד שוב ניצחה

שחקני ליבפרפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים | AFP

טאונסנד (34) וטומקינס (65) הדהימו את אנפילד, סלאח עם צמד (46, 75), פירמינו (53) ומאנה (93) הפכו ומאייר (95) צימק. פוגבה (27 בפנדל) וראשפורד (42) נתנו לסולשיאר ניצחון שביעי ברציפות

(גודל טקסט)
2019 עדיין ממשיכה לעשות חיים קשים לליברפול. אחרי ההפסד לסיטי בליגה ולוולבס בגביע, והניצחון הדחוק על ברייטון בשבוע שעבר, המייטי רדס היו זקוקים לתצוגת הגנה נוראית של קריסטל פאלאס כדי לנצח 2:3 באנפילד ולשמור על הפער בפסגה לפחות לעוד שבוע. בינתיים, מנצ'סטר יונייטד ממשיכה לדרוס והשיגה ניצחון שביעי ברציפות בכל המסגרות, 1:2 על ברייטון. במשחק המוקדם, וולבס ניצחה 3:4 את לסטר בתום דרמה אדירה. במשחק המרכזי, ארסנל ניצחה 0:2 את צ'לסי וחזרה למאבק על המקום הרביעי.


וולבס – לסטר 3:4 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
על פי פתיחת העונה, לשתי הקבוצות היה סיכוי לא רע להיאבק על כרטיס לאירופה, אבל עם ההתעוררות של יונייטד כנראה ששתיהן יסתפקו במקומות בעשירייה הפותח. לפי המשחק הזה, הן ראויות ליותר. כבר תוך ארבע דקת עלתה המארחת ליתרון, משער של דיוגו ז'וטה, ושמונה דקות לאחר מכן זה כבר היה 0:2 מנגיחה של ריאן בנט לאחר כדור קרן. במחצית השנייה לסטר התעוררה, במתפרצת נהדרת שהחלה עם מסירה של ורדי לדמראי גריי הסתיימה בריצה של החלוץ לאורך חצי מגרש ובעיטה שטוחה לפינה הרחוקה (47). ארבע דקות עברו, וזה הפך לשוויון באשמת שער עצמי של קונור קאדי. וולבס נבהלה וחזרה להתקיף, ובדקה ה-64 ז'וטה כבש את השני שלו במשחק והחזיר את היתרון לזאבים.


נגמר? לא אם תשאלו את ווס מורגן, שהתרומם נהדר לבעיטה חופשית ונגח פנימה את השוויון בדקה ה-87 המכריעה. לסטר כבר חשבה שהיא בדרך לחלץ נקודה קשה בחוץ, אבל דיוגו ז'וטה הוכיח שוב כמה הוא ווינר ועמוק בתוספת הזמן, בדקה ה-93, השלים שלושער עם שער ניצחון ענק.


דיוגו ז'וטה. שלושער ראשון באנגליה (AFP)
דיוגו ז'וטה. שלושער ראשון באנגליה (AFP)


ליברפול – קריסטל פאלאס 2:3
המחצית הראשונה היתה אחת החלשות של ליברפול העונה, והיה נראה שהיא לא תהיה מסוגלת להמשיך בקצב הזה לעוד הרבה זמן. זה הפך ליותר מפחיד בדקה ה-34, כשהתקפה נהדרת של קריסטל פאלאס הסתיימה עם כדור שאנדרס טאונסנד שלח לרשת ותפס את אנפילד לא מוכן. במחצית קלופ שטף את שחקניו, ועם העלייה לדשא סלאח יישם את המסקנות וניצל טעות ראשונה בהגנת האורחת כדי להשוות. שבע דקות עברו, ופירמינו חדר פנימה כדי להפוך ולתת לעשרות אלפי האוהדים ביציע לנשום לרווחה.


הם לא נשמו לרווחה להרבה זמן. ג'יימס טומקינס (65) הגיע ראשון לכדור קרן ונגח פנימה כדי להשוות, קלופ הלחוץ שלח את שאקירי למערכה ותוך שלוש דקות הצליח להפוך את הגלגל, עם עוד שער של סלאח שהגיע כבר ל-16 שערי פרמיירליג העונה ופתח פער בראש טבלת הכובשים. המשחק הגיע לחמש דקות של תוספת זמן, ומדהים מה יכול לקרות בחמש דקות. סאדיו מאנה כבש שער נהדר שפחות או יותר הבטיח את הניצחון למייטי רדס, אבל ג'יימס מילנר עשה שטות וראה את האדום, ובהיעדרו המחליף מקס מאייר פרץ בלי מפריע וכבש את ה-3:4. למזלה של ליברפול, זאת היתה הדקה האחרונה למשחק והיא סיימה עם שלוש נקודות חשובות והרבה הרבה דאגה. בשבוע הבא מצפה לה לסטר החזקה, ובעוד חודש תגיע לאנפילד באיירן מינכן בשמינית גמר ליגת האלופת. כדאי שקלופ יעשה משהו ומהר.


הרכבים
ליברפול: אליסון, אנדרו רוברטסון, וירג'יל ואן דייק, ג'ואל מאטיפ, ג'יימס מילנר, פאביניו (אדם ללאנה 87), ג'ורדן הנדרסון, סאדיו מאנה, נבי קייטה (ג'רדאן שאקירי 71), רוברטו פירמינו, מוחמד סלאח (רפאל קמאצ'ו 94).


נבי קייטה. קיבל את הקרדיט במרכז המגרש (Gettyimages)
נבי קייטה. קיבל את הקרדיט במרכז המגרש (Gettyimages)


קריסטל פאלאס: ג'וליאן ספרוני, פטריק ואן אנהולט, ממאדו סאחו, ג'יימס טומקינס, ארון וואן ביסאקה, ג'יימס מק'ארתור (מקס מאייר 81), לוקה מילייבוביץ', שייקו קויאטה (ג'פרי שלופ 75), ווילפריד זהאא, ג'ורדון איו (קונור וויקהאם 81), אנדרוס טאונסנד.


מהלך המשחק
דקה 34, קריסטל פאלאס עולה ל-0:1: הלם באנפילד! בהתקפה הראשונה שלה, האורחת הניעה כדור בצורה מושלמת וזהאא מצא את טאונסנד, שכבש בנגיעה.


דקה 46, 1:1: זה בא משום מקום. ליברפול פתחה את המשחק בסערה והנדרסון בעט מרחוק, הכדור הוסט אל סלאח שלא היה בנבדל והכניע את ספרוני.


סלאח חוגג. שער 15 שלו העונה בליגה (Gettyimages)
סלאח חוגג. שער 15 שלו העונה בליגה (Gettyimages)


דקה 53, ליברפול עולה ל-1:2: והנה המהפך! פרימינו קיבל מקייטה, חדר פנימה והחזיר את החיוך לקלופ עם שער נהדר.


דקה 66, 2:2: קריסטל פאלאס לא מוותרת! טומקינס התרומם נהדר לכדור קרן ואנחנו שוב בשוויון!


דקה 75, ליברפול עולה ל-2:3: חשבתם שנגמר? הצלחתם את סלאח. פירמינו בחן את שוער פאלאס, ששגה ואיפשר לסלאח להסתער על הכדור ולכבוש עוד אחד.


שחקני קריסטל פאלאס חוגגים. נתנו פייט למוליכת הליגה (AFP)
שחקני קריסטל פאלאס חוגגים. נתנו פייט למוליכת הליגה (AFP)


דקה 93, 2:4: אוהדי ליברפול יכולים להירגע. סאדיו מאנה הסתער קדימה וההגנה הפאלאסית נתנה לו לבעוט מרחוק ולהעניק את הניצחון למרסיסייד.


דקה 95, 3:4: לראשונה מאז ספטמבר 17, ליברפול סופגת שלושה שערים בליגה. מי שעשה את זה היה המחליף, מקס מאייר, שאיש לא הפריע לו להתקדם ופשוט לבעוט.


מנצ'סטר יונייטד – ברייטון 1:2 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
שישה ניצחונות בשישה משחקי ליגה כמאמן מנצ'סטר יונייטד. אף אחד לא עשה זאת לפני סולשיאר. רק שניים עשו זאת עם קבוצות אחרות בפרמיירליג, ואלה היו קרלו אנצ'לוטי עם צ'לסי ופפ גווארדיולה עם סיטי. איש מהם לא ניצח את השביעי. האם הנורבגי יצליח? על פי היכולת היום, בטח לא ברנלי אותה השדים האדומים יפגשו במחזור הבא. פוגבה שוב להט, ראשפורד כבש בהופעה ה-150 שלו במדי יונייטד וגם שער מצמק של פסקל גרוס לא שיכך את החגיגה של הקבוצה המעוטרת באנגליה, שעלתה לפחות זמנית למקום החמישי ונראה שמצאה את דרכה חזרה לטופ.


Looking for a seventh straight W! #MUFCpic.twitter.com/t0hYhDBnWD

— Manchester United (@ManUtd) January 19, 2019


הרכבים
מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, דיוגו דאלוט, פיל ג'ונס, אריק לינדלוף, אשלי יאנג, פול פוגבה, נמניה מאטיץ', אנדר הררה, אנטוני מרסיאל (רומלו לוקאקו 83), מרקוס ראשפורד (מתיאו דרמיאן 94), ג'סי לינגארד (חואן מאטה 75).


ברייטון: דייוויד באטון, גאטן בונג, שיין דאפי, לואיס דנאק, מרטין מונטויה, יורגן לוקאדיה, דאבי פרופר, דייל סטפנס, סולומון מארץ' (אנטוני נוקארט 60), פסקל גרוס (בירם כיאל 82), גלן מארי (פלורין אנדונה 60).


מהלך המשחק
דקה 27, מנצ'סטר יונייטד עולה ל-0:1
: פוגבה הוכשל ברחבה, והשופט שרק מיד לבעיטת עונשין מ-11 מטרים אותה הצרפתי ניצל בשלמות.


פוגבה חוגג. שער חמישי שלו בעידן סולשיאר (Gettyimages)
פוגבה חוגג. שער חמישי שלו בעידן סולשיאר (Gettyimages)


דקה 42, 0:2: זה נהיה קל מדי. התקפה נהדרת של יונייטד הסתיימה עם הכנסת כדור של דאלוט, שנכנס ברגע האחרון במקום שואו, לראשפורד שכבש בהופעה ה-150 שלו במדי השדים האדומים.


דקה 72, 1:2: בלבול בהגנה של יונייטד איפשר לפסקל גרוס לדחוק לרשת העליונה ולצמק.


תוצאות נוספות
בורנמות' – ווסטהאם 0:2


ניוקאסל – קארדיף 0:3


סאות'המפטון – אברטון 1:2


ווטפורד – ברנלי 0:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי