ראש משלחת החיפוש אחר סאלה: "לא חושב שיש תקווה"

אמיליאנו סאלה
אמיליאנו סאלה | AFP

בתקשורת הארגנטינאית פורסמה הודעה קולית מצמררת ששלח החלוץ שאבדו עקבותיו: "לא יודע אם מישהו יבוא לחפש אותי כי לא ימצאו". יום נוסף של חיפושים לקראת סיום, צוות החילוץ מטיל ספקות לגבי האפשרות שהשניים שרדו

קבוצות: נאנט
(גודל טקסט)
אחרי שהופסקו אתמול לאחר שהחשיכה ירדה על תעלת לה מאנש, היום (רביעי) חודשו החיפושים אחר אמיליאנו סאלה, שחקן קרדיף בשורותיה רק חתם לפני מספר ימים, שהיה בדרכו חזרה מנאנט לאנגליה על המטוס של בעלי המועדון מהפרמיירליג, שככל הנראה התרסק לאחר שהקשר איתו אבד לפני יומיים.


בבוקר משטרת בריטניה עוד הודיעה שגם האפשרות שהמטוס נחת על המים ושהשניים השתמשו בסירת הצלה שהייתה עליו אפשרית, אלא שבשעות הערב צוות החיפוש הבהיר שהסיכויים שהם בחיים קלושים, אולם לא מדובר בהודעה רשמית. ג'ון פיטצגראלד, ראש משלחת החיפוש באיזור איי התעלה, הודה: "גם בן אדם שנמצא בכושר שיא היה שורד במים שעות ספורות בלבד. עצוב לי, אבל בכנות אני לא חושב שיש תקווה".


מסתבר שעוד לפני שהמריא, הספיק סאלה לשלוח מהמטוס הודעה מוקלטת בקבוצת וואטסאפ בה היה חבר. ההודעה פורסמה בתקשורת הארגנטינאית והחלוץ הארגנטינאי התייחס למצבו הרעוע של המטוס: "הלו אחים שלי. מה הולך איתכם יא משוגעים? אח שלי, אני מותש. הייתי כאן בנאנט ועשיתי המון דברים. זה אף פעם לא נגמר. אני כאן במטוס שנראה כאילו הוא הולך להתפרק לחתיכות. אני בדרך לקרדיף, זה משוגע, כבר מחר אחר הצהריים אתחיל להתאמן אחר הצהריים עם הקבוצה החדשה שלי. נראה מה יקרה".


סיום ההודעה היה מצמרר במיוחד, בו נראה היה שסאלה חזה את מותו: "מה קורה אחים שלי? אם לא יהיו לכם חדשות ממני בשעה וחצי הקרובות, לא יודע אם ישלחו מישהו לחפש אותי כי לא ימצאו אותי. אמאל'ה, איזה פחד!". אחד מחבריו של סאלה, דייגו רולאן האורוגוואי ששיתף איתו פעולה בבורדו, סיפר שסאלה חשש לעלות למטוס: "הוא היה חבר שלי בקבוצה ומה שקרה לו מזעזע כי הוא פחד לעלות למטוס ושלח לחבר שלו הודעה על זה".



אוהדי נאנט אמש. חודשו החיפושים (AFP)


אתמול נערכו אחרי המטוס חיפושים של 15 שעות בהם נסרקו 1155 קילומטרים רבועים, אך ללא תוצאות. משפחתו של סאלה נמצאת בארגנטינה והרוסה מההתפתחויות. רק לפני ימים אחדים הוריו היו מאושרים שבנם עשה צעד גדול בקריירה, ועכשיו הם רק מתפללים לנס.


"לא ידעתי מכל הסיפור", אמר אביו הוראסיו סאלה. "חבר התקשר לספר לי והייתי צריך להודיע לכל המשפחה. זה פשוט נורא. החתימה שלו בקרדיף הייתה קידום ענק לכולנו ועכשיו אנחנו ברוסאריו הרוסים לגמרי ומתפללים. דיברתי איתו בפעם האחרונה ביום ראשון. ידעתי רק שזה מטוס קטן שאיבד את השליטה מעל התעלה". בנוסף התלונן האב שאיש מהרשויות לא התקשר אליו, לא משגרירות ארגנטינה ולא מהמועדונים אליהם היה שייך בנו.


מי שהצטרף לבקשה שסאלה בכל זאת יינצל הוא דייגו ארמנדו מראדונה שכתב בחשבון האינסטגרם שלו: "אני לא יכול לדמיין את הרגעים שעוברים על המשפחה של אמיליאנו סאלה. אני וכולם מתפללים שהוא התבלבל בשדה התעופה".


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

No puedo ni imaginar el momento que está pasando la familia de @emilianosala9. Mi deseo, y el de todos, es que te hayas equivocado de aeropuerto…

A post shared by Diego Maradona Oficial (@maradona) on



חברתו לשעבר של סאלה, ברניס שאקיר, העלתה פוסט מרגש באינסטגרם בו כתבה: "תמשיכו לחקור ולבדוק. לא חושבת שהם יפסיקו בגלל המזג אוויר הגרוע. אני מרגישה חסרת אונים. אני לא יכולה להפסיק לחשוב על כך שתהיה בסדר ובטוח. אלה שמכירים אותי יודעים עד כמה העיינים שלי בורקות כשאני מדברת עליך. היה לי הרבה מזל שפגשתי אותך. אתה לוחם, איש מרתק, ,עובד קשה ובן אדם טוב ועדין ודווקא לך דבר כזה קרה? למה חלומות לא מתגשמים, למה? מתחרטת שלא אמרתי לך כמה דברים כאלה שהיו לי על הלב".


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Investiguen no dejen de buscarlo por favor !!! porque no puedo creer este accidente ni que suspendan una búsqueda por mal clima . No puedo creer que suspendan la búsqueda hasta mañana que pierdan tiempo horas y no hagan nada siento impotencia .. No puedo parar de pensar en vos que estés bien sano y salvo Los sueños tienen fecha de caducidad? en un segundo tu vida puede cambiar.. somos polvo somos efímeros en este universo. Donde ocurren tantas injusticias , y por esto lo que más me arrepiento es no haberte dicho todo lo que me sale del corazón. Yo no se expresarme y eso es algo que creo que voy a aprender ahora en adelante. Los que me conocen saben el brillo en los ojos que tengo al hablar de vos. Tuve la suerte de conocerte. Todo cambia porqué pasan estas cosas? Porque un hombre luchador fascinante lleno de proyectos trabajador buena persona y dedicado a su trabajo y a su familia le ocurren estas cosas. Porque no se cumplen los sueños ? Porque ??!! Tengo el corazón roto. no puedo aceptarlo. Aparece con fuerza como siempre Emi. siento dolor miedo rabia y impotencia de no poder hacer nada desde acá me siento inútil .. fuerza como siempre vos sos luchador emi yo sé que si.. sos fuerte.. te estamos esperando @emilianosala9 … busquen hasta encontrarlo con vida !!! siguen pasando las horas. Esperemos antes de editar noticias falsas y respeto a la familia. Tengo fe !!!! Y esperanza .

A post shared by (@bereniceschkair) on



בצל האירועים, מי שספג אש היה דווקא כוכב יובנטוס כריסטיאנו רונאלדו. כזכור, הפורטוגלי נכח אתמול בספרד בנוגע למשפט שלו מול רשות המיסים המקומית ונקנס ב-18.8 מיליון יורו, וכאשר המריא בחזרה לאיטליה פרסם ברשתות החברתיות תמונה מחוייכת ממטוסו הפרטי. למרות שסביר להניח שלפורטוגלי לא היו כוונות זדוניות, הכדורגלן לשעבר והפרשן בהווה גארי ליניקר ביקר את המהלך בחשבון הטוויטר שלו: "זה לא היום לזה, זה באמת לא". בהמשך כתב האנגלי: "הוא עשה את זה כנראה בלי שהיה מודע למעשה, אבל מישהו היה צריך להעיר לו על כך".

Not the day for this tweet. It really isn't. https://t.co/61y6cgEzm0

— Gary Lineker (@GaryLineker) 22 בינואר 2019

Not at all, and I'm sure he's done it without knowledge or awareness, but perhaps someone could let him know. https://t.co/FAF1trfxAT

— Gary Lineker (@GaryLineker) 22 בינואר 2019

חלק מהגולשים הסכימו עם ליניקר. "קצת ענווה ביום כזה לא הייתה מזיקה לו", צייץ אחד מהם, ואחר כתב: "רונאלדו הפגין כאן כמויות עצומות של אגואיזים וחוסר רגישות". לעומת זאת, היו שטענו שהכוכב הפורטגלי היה שקוע כל כולו במשפט מול רשויות המס ופשוט לא קיבל מידע על האירוע הטראגי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי