דלאפ יקבל את הקרדיט מגווארדיולה, ואן דה ביק יפתח ביונייטד?

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | Marc Atkins/Getty Images

שמינית גמר גביע הליגה האנגלי יימשך ברביעי, החלוץ הצעיר צפוי לעלות ב-11 של סיטי מול ברנלי (19:50, ספורט3). ההולנדי אמור לפתוח אצל השדים האדומים מול ברייטון (21:40, ספורט4). אברטון תפגוש את ווסטהאם

(גודל טקסט)

שלב שמינית הגמר של גביע הליגה האנגלי ימשיך מחר (רביעי) עם ארבעה משחקים מסקרנים, כאשר במוקד מנצ'סטר סיטי תפגוש את ברנלי ומנצ'סטר יונייטד תשחק מול ברייטון. כמו כן, אברטון, שמושלמת בפרמיירליג, תפגוש את ווסטהאם וניופורט מהליגה הרביעית תארח את ניוקאסל.

מנצ'סטר סיטי – ברנלי (19:50, שידור ישיר בספורט3)

מנצ'סטר סיטי רוצה להמשיך ולהגן על התואר שלה בדרך לזכייה בגביע הליגה בפעם הרביעית ברציפות. למפגש מול ברנלי מגיעים הסיטיזנס לאחר שבתחילת השבוע הפסידו 5-2 ללסטר בליגה, למרות שהחזיקו בכדור 72% מהמשחק ובעטו 16 פעמים למסגרת. לאחר המשחק פפ גווארדיולה פקפק בחוסן המנטלי של שחקניו: "שיחקנו 30 דקות כל כך טוב – הבקענו שער בדקה הרביעית", אמר המנג'ר, "אבל אז התחלנו להאמין שאנחנו לא משחקים טוב כשזה ההפך. אנחנו לא מספיק חזקים כדי להיות יציבים וסבלניים. התחלנו לחשוב שאנחנו משחקים רע".

מתוך כך ובעקבות מכת פציעות, גווארדיולה צפוי לעלות עם הרכב דומה לזה שניצח שבוע שעבר את בורנמות' בגביע: פפ יצטרך להסתדר ללא שני החלוצים שלו- סרחיו אגוארו (פצוע בברך מאז חודש יוני) וגבריאל ז'סוס שנפצע במהלך משחק הליגה בין מחזיקת הגביע לוולבס בשבוע שעבר ועשוי להיעדר לעוד חודש. מי שאמור לקבל את מקומו של ז'סוס בחוד הוא הצעיר ליאם דלאפ בן ה-17, אשר כבש את שער הבכורה שלו במשחק גביע הליגה הקודם נגד בורנמות'. בנוסף לכך, הפורטוגלים ברנרדו סילבה וז'ואאו קנסלו נמצאים מחוץ לסגל והקשר אילקאי גונדואן נמצא חיובי בקורונה בשבוע שעבר ולא ישחק.

ליאם דלאפ חוגג | Tom Flathers/Manchester City FC via Getty Images

ברנלי מגיעה למשחק לאחר הפסד 0-1 לסאות'המפטון בליגה. זו הפעם הראשונה מאז 2013/14 שברנלי מגיע עד ל-16 האחרונות במפעל. הקבוצה ניצחה את סיטי פעם אחת בלבד מאז שנת 1975 – זה קרה בעונת 2014/15 כאשר ניצחו 1-0 בבית את הסיטיזנס. ברנלי צפויה גם היא לערוך מספר שינויים בעקבות עייפות מהמשחק ליגה ובשל פציעות של כמה שחקנים מרכזיים עוד מתחילת העונה.

מנצ'סטר יונייטד – ברייטון (21:40, שידור ישיר בספורט4)

האם נקבל תוך מספר ימים ספורים דרמה נוספת? שתי הקבוצות נפגשו ביום שבת למשחק ליגה שהסתיים בצורה יוצאת דופן, כאשר שחקני מנצ'סטר יונייטד יצאו עם ידם על העליונה. כזכור, השדים האדומים הובילו עד סיום הזמן הרגיל, אבל חטפו גול בשלהי תוספת הזמן. עם המהלך האחרון נשרקה שריקת הסיום, אך לאחר שהשחקנים כבר ירדו מהמגרש החליט השופט להחזיר אותם ולשרוק לפנדל בעקבות נגיעת יד ברחבת ברייטון. למעשה, האדומים ניצחו למרות שהסתיים המשחק בתיקו. השחפים יעלו בהרכב משני, אך מגיעים למשחק חדורי מטרה במטרה לנקום על המשחק ליגה בשבת.

מאמן השדים האדומים אולה גונאר סולשיאר מתכנן מנוחה לרוב שחקני ההרכב ממשחק הליגה בשבת: דין הנדרסון צפוי להחליף את דויד דה חאה בשער, אריק באיי יקבל את חולצת ההרכב בהגנה. דוני ואן דה ביק, הרכש המדובר מאיאקס שעוד לא ראה דשא בפרמיירליג, אך עלה במשחק גביע הקודם צפוי לעלות בקישור של האדומים כמו גם חואן מאטה וג'סי לינגרד.

דוני ואן דה ביק | Martin Rickett – Pool/Getty Images

אברטון – ווסטהאם (21:40, שידור ישיר בספורט2)

אברטון נראו מצוין בשבועות הראשונים של הליגה והשיגו שלושה נצחונות ליגה רצופים, בהנהגת קרלו אנצ'לוטי והקישור החדש בראשות חאמס רודריגס, אלאן ועבדולאייה דוקורה שולטים ביד רמה על הדשא. לאחר הניצחון בשבת גילה אנצ'לוטי את הציפיות מהעונה של אברטון: "לא ציפינו להשיג 9 נקודות מתוך 9 אפשריות". אצל ווסטהאם, פתיחת העונה הרעה הנמיכה ציפיות, אך במועדון מצפים להמשיך את המומנטום מהניצחון 0:4 על וולבס במחזור האחרון בליגה.

בהרכב הטופיז צפויים שינויים עיקריים בקישור ובהתקפה על מנת לשמור על כושר וטריות השחקנים: השוער יונס לסל יחליף ככל הנראה את את השוער הראשון ג'ורדן פיקפורד ובהתקפה גילפי סיגורדסון וברנרד עשויים להיות בהרכב הפותח. בצד הלונדוני העסק אמור להיות דומה: אנדריי ירמולנקו שהבקיע צמד במשחק הגביע הקודם ופליפה אנדרסון שישב על הספסל במשחק הליגה נגד וולבס יפתחו בהרכב ווסטהאם.

קרלו אנצ'לוטי | JUSTIN SETTERFIELD/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי