אפילו גווארדיולה בהלם: מנצ'סטר סיטי תשבור שיא בדרבי?

לאחר ה-1:2 על ווסטהאם ומשחק 27 ברצף ללא הפסד, המנג'ר נפעם: "מה שאנחנו עושים בשנה מהקשות ביותר שהעולם ידע, זה מההישגים הגדולים שיש". וגם: הרצון של אגוארו להוכיח והכניסה של דה בריינה לרשימה יוקרתית

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

מנצ'סטר סיטי מזכירה את ימי השיא שלה, אבל הפעם – בשונה משלוש האליפויות הקודמות שלקחה בארבע השנים האחרונות – ההגנה היא שנותנת את הטון. אתמול (שבת) היא גברה 1:2 על ווסטהאם במשחק שפתח את המחזור ה-26 בפרמיירליג, אבל מי שחתומים על הניצחון הם צמד הבלמים רובן דיאש וג'ון סטונס שכבשו את שני השערים והובילו את הקבוצה את פפ גווארדיולה לניצחון 20 ברציפות בכל המסגרות.

הפער של מנצ'סטר סיטי בפסגת הליגה כבר עומד על 13 נקודות וקשה להאמין שניתן יהיה לקחת את האליפות ממנצ'סטר, אחרי שבשנה שעברה התואר עוד נדד לליברפול. המספרים של מנצ'סטר סיטי העונה הם חסרי תקדים ולראיה העובדה שג'ון סטונס ורובן דיאש כבשו העונה חמישה שערים יחד והקבוצה ספגה שלושה בלבד ב-16 המשחקים בהם השניים צוותו יחד במרכז ההגנה.

סרחיו אגוארו עלה אתמול בהרכב לראשונה מאז אוקטובר ואמנם התקשה מול הגנת הפטישים והוחלף לאחר 60 דקות, אבל על פי דיווח אמש ב"מירור", בכוונת הארגנטינאי בן ה-32 לנסות להוכיח שהפציעות והקורונה מאחוריו ורק לאחר מכן לשוחח עם ראשי המועדון על חוזה חדש שישאיר אותו בקבוצה.

סרחיו אגוארו חוגג עם סטונס ודיאש | Matt McNulty – Manchester City/Manchester City FC via Getty Images

ללא תרומה של אגוארו ושחקני ההתקפה, ג'ון סטונס נשאל על כך שהוא ודיאש שוב סיפקו את הסחורה גם בצד ההתקפי: "כל הקרדיט מגיע לרובן. הוא רק הגיע לאנגליה, הצטרף למועדון חדש ונכנס לעניינים כל כך מהר ובהצלחה. הוא פשוט מדהים ומגיע לו כל הקרדיט על כך. אנחנו מנסים לשלב את כולם, העבודה של כולנו היא קשה מאוד והפעם אני ורובן הצלחנו להבקיע – זה מוכיח שאנחנו קבוצה טובה ומאוחדת ושכולם עוזרים אחד לשני. אני שמח בשביל רובן ועל שלוש נקודות נוספות".

אגב, קווין דה בריינה שבישל את לדיאש את השער הראשון הצטרף כעת לרשימה היוקרתית ונמנה על עשרת השחקנים שבישלו הכי הרבה שערים בפרמיירליג. לבלגי, שגם הוא רק חזר מפציעה בשבוע שעבר, יש כעת 77 בישולים ב-175 משחקים. הוא זקוק לשלושה בישולים נוספים כדי להשתוות לדייויד בקהאם שעשה זאת ב-265 משחקים והוא רחוק שמונה בישולים מג'יימס מילנר, השחקן היחיד מבין העשירייה שעדיין משחק בפרמיירליג והוא עשה זאת ב-554 משחקים. העונה זה היה הבישול ה-11 של דה בריינה.

גווארדיולה, שהשיג אתמול את ניצחונו ה-500 בקריירת האימון וה-200 עם מנצ'סטר סיטי, סיכם: "בכזאת תקופה שכל העולם נמצא בכזו סיטואציה בעייתית, זה מדהים שהצלחנו לנצח 20 משחקים ברציפות, זה בהחלט אחד ההישגים הכי גדולים שיש. כולם כל כך מחויבים וממוקדים ואני מופתע שבשנה מהקשות ביותר שכל העולם ידע אנחנו מצליחים להגיע להישגים כאלה. זה פשוט מדהים".

המנג'ר גם החמיא לדייויד מויס ולווסטהאם, שעלולים לאבד את המקום הרביעי בעקבות ההפסד: "כבר אחרי רבע שעה במשחק הבנו שהיום מצפה לנו משימה קשה מאוד. הבנו שמשחק יפה לא יהיה כאן ושזה יום שפשוט צריך לעשות את העבודה ולקחת שלוש נקודות. במחצית השנייה כבר היינו טובים יותר, אבל זה נורמלי שהייתה ירידה בהתחלה – אל תשכחו שרק ביום רביעי שיחקנו בליגת האלופות וזה נורמלי".

בסך הכל מנצ'סטר סיטי סופרת 27 משחקים ללא ההפסד בכל המסגרות וזו הריצה השנייה הכי טובה בתולדותיה, אולם היא תשווה אותה אם לא תפסיד לוולבס ביום שלישי. אם תנצח את מנצ'סטר יונייטד בדרבי ביום ראשון הבא, היא תשבור את שיאה שנעצר על 28 משחקים בדצמבר 2017 (אז היא לא הפסידה מאפריל של אותה שנה).

ג'ון סטונס ורובן דיאש | GARETH COPLEY/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי