קבוצה היסטורית: מנצ'סטר סיטי השוותה שני שיאים מדהימים

אין מילים: המכונה המשומנת בדרך לאליפות מוחצת, לא פיגרה כבר 19 משחקים וניצחה 21 ברציפות. כל הנתונים הבלתי נתפסים בפנים, המשחק מול יונייטד בראשון יכול להיכנס לספרי ההיסטוריה. פפ דיבר על מעצר ברתומאו

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

נגמרו כבר על הסופרלטיבים על מנצ'סטר סיטי מודל 2021. הקבוצה של פפ גווארדיולה דוהרת לאליפות חמישית בתוך עשור, כאשר הביסה אמש (שלישי) 1:4 את וולבס, הגדילה את הפער בפסגת הפרמיירליג ל-15 נקודות ממנצ'סטר יונייטד והמשיכה ברצף הניצחונות הבלתי נתפס שלה.

זה היה ניצחון ה-15 ברציפות של הקבוצה בליגה האנגלית והניצחון ה-21 ברציפות בכל המסגרות. יתרה מכך, המשחק אתמול גם היה משחק שנכנס להיסטוריה של המועדון, מכיוון שהוא היה ה-28 ברציפות ללא הפסד בכל המסגרות. זהו הרצף הארוך ביותר בתולדות המועדון ללא הפסד, בשווה ל-28 המשחקים אותם מנצ'סטר סיטי לא הפסיד בין אפריל לנובמבר 2017.

ואיזה משחק גדול מצפה לסיטיזנס במחזור הבא, משחק אשר יוכל להעמיד שיא חדש של אי הפסדים. התכולים יארחו ביום ראשון באיתיחאד את מנצ'סטר יונייטד (החל מ-18:15, שידור ישיר בספורט2), היריבה העיקרית על תואר האליפות, אם בכלל אפשר להגדיר אותה כך, כי רק נס בלתי יאומן ייקח את האליפות מגווארדיולה העונה.

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | Carl Recine/PA Images via Getty Images

21 ניצחונות ברציפות זה בוודאי רצף מרשים בלשון המעטה, אפילו רצף מדהים, אבל מנצ'סטר סיטי מחזיקה כעת ברצף נוסף ואולי מטורף אפילו יותר. שימו לב לזה: הסיטיזנס לא פיגרו אפילו במהלך דקה אחת במשך 19 מחזורים (!). בכך, הם השוו אתמול את שיא הפרמיירליג, אשר שייך לארסנל, שגם היא עשתה זאת במשך 19 משחקים רצופים בין דצמבר 1998 למאי 1999. פשוט מטורף, והמשחק הקרוב של סיטי מול יונייטד הופך למשחק שעשויים להירשם בו שיאים חדשים ומדהימים אם התכולים ימשיכו בכושר האדיר שלהם.

דבר נוסף שמעצים את התקופה המדהימה של מנצ'סטר סיטי היא העובדה שהקבוצה היא המובילה בליגה האנגלית מבחינת רוטציה. בזמן שליברפול, לדוגמה, 'התפוררה' בעקבות הפציעות, הסיטיזנס הצליחו להתמודד עם כל מכה שהכתה בהם, כולל היעדרותו של קווין דה בריינה למשך חמישה משחקים (מחזורים 20-24). פפ שיתף העונה 29 שחקנים שונים בכל המסגרות, ולקבוצתו לא פחות מ-19 כובשים שונים במשחקים הללו. לשם השוואה, לטוטנהאם יש 17 כובשים שונים, לצ'לסי וארסנל 16, לליברפול 15 וליונייטד 13.

"אני מרוצה ממה שעשינו במשחק הזה, אנחנו יכולים ליהנות לנוח ולהתכונן למשחק הבא", אמר גווארדיולה בסיום הניצחון על וולבס. "שיחקנו ממש טוב, היינו ראויים לניצחון. השיאים? נדבר על זה בהמשך. החורף באנגליה זה גיהנום, ועשינו בזמן הזה משהו מדהים. אפילו יותר ממדהים. לשחקנים קיבלו את כל המחמאות ממני אבל הכתר עדיין אצל ליברפול".

כמו כן, פפ התייחס לבלאגן בקבוצה עמה הוא כל כך מזוהה, ברצלונה, ולמעצרו של ג'וזפ מריה ברתומאו: "זה מצב לא נוח אבל אני מקווה שזה ייגמר טוב. עד שבית המשפט יוכיח שהוא אשם, הוא חף מפשע. בעוד שבוע יהיה נשיא חדש למועדון, והמצב קשה, אבל האיש החדש צריך להיות אמיץ כדי להוביל בשנים הקרובות את המועדון הטוב בעולם. אני בטוח שהם יחזרו חזקים יותר. אני מצפה לבחירות, יהיה בסדר".

פפ גווארדיולה | Sam Bagnall – WWFC/Wolves via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי