מבהיל: הדמיון בין פתיחת הקדנציות של טוכל ומוריניו בצ'לסי

הבלוז רשמו 0:1 מרשים על ליברפול באנפילד ועדיין בלתי מנוצחים תחת המאמן הגרמני, שרושם נתונים זהים באופן מדהים לאלה של 'המיוחד' בקדנציה הראשונה שלו במועדון. וגם: השיאים ההגנתיים והפריחה של מאונט

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

מאז תומאס טוכל התחיל לאמן את צ'לסי, הקבוצה שנייה רק למנצ'סטר סיטי. אתמול (חמישי) הבלוז רשמו ככל הנראה את הניצחון המרשים ביותר שלהם מאז הגעת הגרמני, כאשר העמיקו את המשבר של ליברפול עם 0:1 יקר באנפילד אשר נכנס לספרי ההיסטוריה.

זה היה משחקו השמיני של טוכל בפרמיירליג, ובתקופה הזו צ'לסי צברה 18 נקודות. כאמור, היא שנייה רק לסיטיזנס, שבמקביל השיגו 24 נק'. לשם השוואה, פרנק למפארד, שפוטר לפני הגעת הגרמני, צבר שבע נקודות בלבד בשמונת משחקיו האחרונים בהם הדריך את הקבוצה. בסך הכל, טוכל רשם 10 משחקים בתפקיד בכל המסגרות והוא עדיין בלתי מנוצח.

אבל יש נתון אחד פשוט מבהיל, שמראה דמיון מדהים בין תחילת הקדנציה של טוכל במועדון לבין תחילת הקדנציה הראשונה של ז'וזה מוריניו בצ'לסי ב-2004/05, העונה בה הקבוצה זכתה בפעם הראשונה בתולדותיה באליפות הפרמיירליג.

שחקני צ'לסי חוגגים | Chelsea Football Club/Getty Images

אז ככה: גם טוכל וגם מוריניו לא הפסידו בעשרת משחקיהם הראשונים כמאמני צ'לסי בכל המסגרות. שניהם ספגו בעשרת המשחקים הללו שני שערים בלבד, והמשחק העשירי של שניהם היה ניצחון 0:1 על ליברפול. פשוט מטורף.

אין ספק שהשינוי שטוכל הנהיג בבלוז הוא קודם כל בהגנה, שכאמור, ספגה שני שערים בלבד בעשרה משחקים. אגב, השוער אדוארד מנדי שמר על שער נקי ב-12 מתוך 22 המשחקים בהם פתח בהרכב בליגה האנגלית. מבין 210 השוערים שפתחו בהרכב לפחות 10 פעמים בפרמיירליג בכל הזמנים, מנדי הוא היחיד ששמר על שער נקי ביותר מחצי מהמשחקים.

מייסון מאונט היה האיש שהכריע את המשחק עם שער אישי גדול בדקה ה-42. מה שמדהים הוא שמאונט היה אחת הסיבות לביקורת הרבה שספג למפארד. הקשר הצעיר נחשב ל'בן טיפוחיו' של המאמן והטענות היו שהוא מקבל יותר מדי דקות. אבל מאז שטוכל הגיע, מאונט מככב, והוא כבש שלושה שערים בשמונה משחקי ליגה תחת הגרמנים. תחת למפארד, לעומת זאת, הוא עשה זאת פעמיים ב-18 משחקי פרמיירליג.

טוכל היה מאושר בסיום הניצחון: "שיחקנו באומץ לב. היו לנו רגעים מצוינים עם הכדור והיו רגעים שהיינו צריכים לסבול. היינו ראויים לניצחון, זאת הייתה הופעה גדולה והופעה קבוצתית טובה. כולם היו חדים. הטופ 4? זה היה משחק על שש נקודות היום והמרוץ נמשך, יש לנו עוד 11 משחקים".

מייסון מאונט חוגג עם ריס ג'יימס | Phil Noble – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי