שחקני הליגה האיטלקית זועמים: "הקבוצות מלכתחילה לא רצו לשלם"

צ'ירו אימובילה
צ'ירו אימובילה | ANDREAS SOLARO/AFP via Getty Images

לאחר שראשי הסרייה A והמועדונים הודיעו על סיכום לפיו השכר יקוצץ בשליש אם תתבטל העונה, ארגון השחקנים תקף בהודעה חריגה: "שכחו ששלחו אותנו לשחק ולהתאמן עד אמצע מרץ". היו"ר תומאסי: "החלטה משוגעת"

(גודל טקסט)

יממה לאחר שראשי הסרייה A ובעלי המועדונים הגיעו לסיכום רשמי לפיו שכר השחקנים יקוצץ בשליש אם העונה תבוטל, הבוקר (שלישי) התבשרנו כי השחקנים רחוקים מאוד מלהיות מרוצים מכך. למעשה, דמיאנו תומאסי, נשיא ארגון השחקנים באיטליה, טוען שזו "החלטה שנראית לי משוגעת".

אמנם השחקנים יקצצו רק 16 אחוז משכרם אם העונה תחודש ותגיע לסיומה חרף המצב הקשה באיטליה שבה נגיף הקורונה גבה את חייהם של כ-16,000 אזרחים, אבל על פי תומאסי מדובר בצעד קיצוני ומביש: "אם ראשי הליגה והקבוצות צריכים לערוך אסיפת חירום כדי לצאת בהודעה שהם לא ישלמו לשחקנים את שכרם בזמן שבפגישות פנים מול פנים עם השחקנים רק מועדונים בודדים מנסים להגיע לסיכום הגיוני ומושכל, אז המצב מאוד מדאיג", מסר באתר ארגון השחקנים.

עוד אמר תומאסי: "אני לא יכול להבין את ההיגיון העסקי מאחורי ההחלטה הזו: מציבים את הגיבורים הראשיים, שחקני הכדורגל, באור שלילי, בזמן שבכל מקום אחר יש דיונים איך יוצאים מהמשבר הזה ביחד. זו החלטה משוגעת לדעתי".


"גיבורים באור שלילי" (Paolo Rattini/Getty Images)

ארגון השחקנים הוציא הודעה מפורטת ובין השאר נטען: "הכוונה האמיתית של הקבוצות היא פשוט לא לשלם לנו. זה הותיר אותנו המומים, בזמן שקבוצות אחרות יושבות עם השחקנים כדי לדון בסיטואציה ולבדוק איך הן יכולות לעזור. עכשיו אנחנו מבינים איך זה שאנחנו לא מצליחים להגיע לסיכום בשבועות האחרונים, תמיד דיברו איתנו בשיחות טלפון קצרות על השהיית או דחיית התשלומים ולא מעבר. נותנו ללא מילים מכך שפגישה כזו הסתיימה בהחלטה לא לשלם לנו – שכחו ששלחו אותנו לשחק עד ה-9 במרץ, הכריחו אותנו להתאמן עד אמצע החודש ואנחנו עדיין תחת מעקב ועורכים אימונים אישיים".

רק נזכיר כי המועדון היחיד שאינו צד בעניין הוא יובנטוס, שם השחקנים הגיעו עם ההנהלה לסיכום ומרצונם חסכו למועדון כ-90 מיליון יורו, צעד שלפי השחקנים התרחש בעיקר בזכות כריסטיאנו רונאלדו שנרתם ולמעשה ויתר לבדו על כעשרה מיליון יורו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי