רביעי בספורט4: יובנטוס פוגשת את אטאלנטה בגמר הגביע בפרידה של בופון

הביאנקונרי מקווים להמתיק את העונה הקשה. רונאלדו מחפש את התואר שאין לו, דיבאלה עשוי לפתוח. השוער האגדי ירשום את משחקו האחרון במועדון. ממול, ההתקפה הטובה באיטליה. הנשיא: "רוצים שגספריני יאריך את חוזהו"

(גודל טקסט)

ביום ראשון ייערך מחזור הסיום המרתק של הסרייה א' שיכריע מי הקבוצות שיעפילו לליגת האלופות. עוד קודם לכן, יובנטוס, שמדורגת במקום החמישי, תפגוש ביום רביעי את אטאלנטה שכבר הבטיחה את מקומה בצ'מפיונס (21:50, שידור ישיר בספורט4). הגברת הזקנה, שנכנעה בגמר בשנה שעברה, מחפשת את הגביע ה-14 בתולדותיה בעוד הקבוצה של ג'יאן פיירו גספריני לא זכתה בתואר מאז 1963 – הפעם היחידה עבורה. הגמר ייערך לעיני 4,000 צופים – עדיף על כלום.

צפו בגמר הגביע מהעונה שעברה:

מאמן יובה, אנדראה פירלו, שקרוב לוודאי יסיים את תפקידו, רוצה לזכות בתואר שני בקבוצה ולהמתיק את הגלולה המרה של העונה הזו מעבר לכך עבור כל אוהד באשר הוא יהיה מדובר בערב מרגש. ג'יאנלואיג'י בופון, השוער הוותיק בן ה-43 שהודיע על עזיבתו – ילבש את אפודת השוער של הביאנקונרי בפעם האחרונה. זה יהיה משחקו ה-685 במועדון, שני רק לאלסנדרו דל פיירו. העונה רשם בופון 14 משחקים בלבד.

כריסטיאנו רונאלדו שייזכה בתואר מלך שערי הליגה, מחפש את "הגביע שעדיין חסר לו", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט". "בדפדוף בספר הזהב שלו, רונאלדו מוטרד כשיש חורים, והגביע האיטלקי הוא כזה", נכתב ב"קוריירה דלה ספורט". בשנה שעברה, כזכור, יובה נכנעה לנאפולי בפנדלים כשהפורטוגלי שהיה אמור להיות הבועט החמישי – כלל לא קיבל אפשרות לבעוט. הוא זכה בגביע המקומי הן עם מנצ'סטר יונייטד – בעונת הבכורה, והן עם ריאל, פעמיים.

לגבי ההרכב, מקומו של פדריקו קייזה מובטח וכך גם של חואן קוואדראדו, כובש הצמד ב-2:3 החשוב נגד אינטר. המאמן שוקל אפשרות לפתוח עם פאולו דיבאלה במקומו של דיאן קולוסבסקי. ההגנה היא הבעייתית, כשיובה ספגה בכל 14 משחקיה האחרונים בכל המסגרות. הבלם לאונרדו בונוצ'י סובל מפגיעה בברך ולא יהיה כשיר למשחק.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1048396

פירלו אמר: "אטאלנטה מכריחה אותך להעלות את הקצב, אנחנו יודעים את זה ומוכנים למשחק. אני לא חושב שזה יהיה משחק שונה מאוד ממשחקי הליגה. הגענו לגמר בזכות אחרי שני משחקים קשים נגד אינטר. אנחנו מאוד רוצים להביא את הגביע הזה הביתה. אנחנו טובים מאוד ברמה הפיזית וזה אושר על ידי הנתונים שאספנו במשחקים ובאימונים. יש לנו מספר פתרונות למחר, כל שחקני ההתקפה מסתדרים היטב ונחליט מי ישחק".

עוד אמר: "דיבאלה בסדר. הוא היה טוב נגד ססואולו אך לא היה מתאים לשתפו בשבת. הוא זמין ומוכן לשחק. זה נחמד שהאוהדים חוזרים, זה משהו שמגרה את השחקנים ואנחנו צריכים להרגיש אותם קצת מחוץ למגרש".

אטאלנטה מציגה את ההתקפה הטובה באיטליה, שוב – עם 90 שערי זכות. היא הפסידה רק פעמיים ב-2021 והדיחה בדרך את נאפולי ולאציו. לפני כחודש היא גברה על הגברת הזקנה 0:1 במשחק הבית משער של רוסלן מלינובסקי. לואיס מוריאל, מלך שערי הקבוצה העונה (26 כיבושים) שפתח על הספסל ב-3:4 על גנואה, עשוי להתלוות בחוד לדובאן ספאטה.

לפני המשחק הודיע הנשיא אנטוניו פרקסי בריאיון לכלי התקשורת כי בקבוצה רוצים לחדש את חוזהו של המאמן המצוין שחתום עד 2022. "מעולם לא חשבנו להיפרד ממנו. הוא תמיד הראה שהוא אסיר תודה להיות כאן. ננסה לשפר את הקבוצה ואנחנו רוצים שהוא ימשיך".

על הגביע: "אם חזרנו למעמד אחרי שנתיים זה אומר שאנחנו עובדים היטב. גביע הוא פרס לכל האוהדים, יש לזה ערך סמלי. יש לו ערך סנטימנטלי יותר מליגת האלופות. אנחנו מסתכלים על יובה ללא שום חשש. לא ציפיתי שהיא תיפול כך אך זה לא העסק שלי. הם יחזרו בקרוב לרמה שלהם".

שחקני אטאלנטה חוגגים | Pier Marco Tacca/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי