מחר במחזור הסיום: הפועל ת"א ומכבי אשדוד נלחמות על הפלייאוף

ג'רל מקניל עם ג'מאל שולר
ג'רל מקניל עם ג'מאל שולר | אודי ציטיאט

העונה הסדירה בליגת העל בכדורסל מגיעה לרגעי ההכרעה: הקבוצה של דני פרנקו תלויה בעצמה נגד הפועל ירושלים, הדרומיים חייבים ניצחון על חולון שרוצה מקום שני. גם ראשל"צ וב"ש במאבקי מיקום: כל המשחקים והדרמות

(גודל טקסט)

העונה הסדירה של ליגת העל בכדורסל תגיע מחר (שני) לסיומה עם המחזור ה-33 והאחרון. לאחר שמכבי ת"א הבטיחה את המקום הראשון (תתארח אצל עירוני נהריה למשחק חסר חשיבות ב-18:50), ובני הרצליה ירדה סופית לליגה הלאומית, במוקד המחזור יעמדו קרבות המיקום ובעיקר המאבק על הכרטיס לפלייאוף בין הפועל תל אביב, שתארח את הפועל ירושלים, למכבי אשדוד שתשחק בביתה נגד הפועל חולון. מלבד המשחק המוקדם, כל המשחקים ייערכו בשעה אחידה – 20:40.

עירוני נהריה – מכבי תל אביב
הסגולים חגגו כאמור את הישארותם בליגה במחזור שעבר, בזכות ההפסד הדרמטי של בני הרצליה באילת, והם יחפשו לסיים את העונה בטעם טוב עם ניצחון על האלופה. דיאנדרה קיין ייעדר בשורות הצהובים בעקבות ההשעיה שלו בגין העימות עם אוהדי הפועל תל אביב בדרבי האחרון. מכבי תנסה להשלים את רצף הניצחונות הארוך ביותר שלה בליגה העונה, עם W שמיני ברציפות.

הפועל תל אביב – הפועל ירושלים
דרבי האדומות צפוי להיות פיקנטי ולוהט במיוחד, כאשר המקומיים, שמגיעים עם ניצחון אחד בלבד בששת המשחקים האחרונים, צריכים שיתקיים תרחיש אחד מתוך שלושת הבאים על מנת להיכנס לפלייאוף: ניצחון שלהם על ירושלים, הפסד בית של אשדוד לחולון או ניצחון ביתי של גלבוע/גליל על נס ציונה. אך המשחק קריטי לא פחות לעודד קטש וחניכיו, שזקוקים לניצחון על מנת לסיים במקום השני. הירושלמים לא הפסידו בחמשת המחזורים האחרונים, הרצף הארוך ביותר שלהם העונה, והם מחזיקים במאזן הטוב ביותר בסיבוב השלישי: 1:9, כולל 0:4 בחוץ. אלאדה אמינו הוא הזר שלא נרשם אצל דני פרנקו, בעוד כריס ג'ונסון ומלקולם גריפין נותרו מחוץ לסגל בשורות מחזיקת הגביע.

פול סטול. יוביל את אשדוד לפלייאוף? (אודי ציטיאט)
פול סטול. יוביל את אשדוד לפלייאוף? (אודי ציטיאט)

מכבי אשדוד – הפועל חולון
הדולפינים פספסו הזדמנות פז להעפיל לפלייאוף עם הפסד הבית שלהם לעירוני נהריה לפני שני מחזורים. על מנת להשתחל למקום השמיני הם יצטרכו לגבור על הסגולים בביתם, משימה בה צלחו רק פעם אחת בהיסטוריה, ובמקביל יזדקקו להפסדי בית של הפועל תל אביב וגלבוע/גליל. במידה ואחד התרחישים לא יתקיים, הם ימצאו עצמם מחוץ לפלייאוף. חולון מצדה מגיעה בכושר טוב במיוחד, עם חמישה ניצחונות רצופים ולאחר שבמחזור הקודם היא השוותה את שיא השלשות של המועדון למשחק עם 17 קליעות מחוץ לקשת. קבוצתו של דן שמיר צריכה להשיג ניצחון על אשדוד ולקוות להפסד של הפועל ירושלים בהיכל 'קבוצת שלמה' על מנת להעפיל מהמקום השני.

הפועל גלבוע/גליל – עירוני נס ציונה
הצפוניים איבדו את הסיכוי להיכנס לפלייאוף בעקבות ההפסדים לאשדוד והפועל תל אביב בסיבוב השלישי, אך הם עשויים לקבוע מי מהשתיים האחרונות תעלה שלב. במידה וינצחו את קבוצתו של נדב זילברשטיין, הם ישלחו אוטומטית את התל אביביים לפלייאוף. במקרה של הפסד, לקבוצה מהדרום יישאר סיכוי. נס ציונה מצידה כבר הבטיחה את המקום החמישי והסדרה הצפויה שלה מול הפועל אילת היא היחידה שכבר נעולה בתמונת הפליאוף.

מכבי ראשון לציון – הפועל אילת
הקבוצה מעיר היין ניצבת במקום השישי, ובזכות היתרון בשובר השוויון העונתי על באר שבע הם תלויים בעצמם על מנת להישאר בו. לשם כך יצטרכו כמובן לנצח את קבוצתו של שרון דרוקר. הפסד שלהם, במקביל לניצחון של באר שבע בהרצליה, יוריד אותם למקום השביעי. אם אילת תכניע את חניכיו של גודס והפועל תל אביב תנצח, הכתומים ירדו למקום השמיני ללא קשר לתוצאה באולם היובל. ניצחונות של הרצליה וירושלים ישאירו את ראשל"צ שישית בכל מקרה.

גודס. תלויים בעצמם בזכות שובר שוויון (דני רמון)
גודס. תלויים בעצמם בזכות שובר שוויון (דני מרון)

בני הרצליה – הפועל באר שבע
זו תהיה הופעת הפרידה של הקבוצה מהשרון מהליגה הראשונה לאחר 27 שנים. בצד השני, רק לפני שנה עלתה קבוצתו של רמי הדר לליגת העל לראשונה, ולאחר שהבטיחה לכל הפחות את המקום השביעי היא תרשום הופעה היסטורית בפלייאוף. כאמור, היא יכולה להתקדם למקום השישי, אם תנצח בהרצליה ובמקביל ראשון לציון תפסיד. תרחיש נוסף אשר יכול לגרום לכך הוא הפסד של ראשון לציון וניצחון של הפועל תל אביב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי