מכבי תל אביב והפועל אילת מחפשות סוויפ ואת הכרטיס לחצי הגמר

אנטה ז'יז'יץ' | קובי אליהו

ברביעי: הצהובים יתארחו בבאר שבע, ספרופולוס יגיע עם מצבת גבוהים דלילה לאחר שבנדר קרע את הצולבת. הדרומיים יפגשו ברוממה את הפועל חיפה, שלא הצליחה לנצח במשחק הראשון למרות ערב אדיר מבחינת ריבאונדים

(גודל טקסט)

לאחר שהשיגו ניצחונות ביתיים משמעותיים בפתיחת הפלייאוף, מכבי תל אביב והפועל אילת ינסו להשיג מחר (רביעי) ניצחון שני בסדרה, שיעניק להן את הכרטיס בחצי הגמר. כידוע, המנצחות של שתי הסדרות שעשויות להיות מוכרעות כבר מחר יפגשו זו את זו בשלב הבא. תחילה, מכבי תל אביב תתארח אצל הפועל באר שבע, ולאחר מכן הפועל אילת תצפין לרוממה, שם תפגוש את הפועל חיפה.

הפועל באר שבע – מכבי תל אביב (17:30)

הצהובים אמנם גילו יכולת התקפית חלשה בניצחון 56:67 במשחק הראשון בסדרה, והם נעצרו על שלשה אחת בלבד. עם זאת, ריצת 0:17 ועצירת האורחת על שבע נקודות ברבע השלישי הובילה לכך שזהות המנצחת לא הוטלה בספק במשך רוב המחצית השנייה. החניכים של יאניס ספרופולוס יגיעו לבירת הנגב ללא דרגאן בנדר, שקרע את הרצועה הצולבת וגמר את העונה. כזכור, לפי החוק החדש הקובע כי אי אפשר לשנות את זהות הזרים הרשומים בסגל תוך כדי הסדרה, האלופה לא תוכל להיעזר בשורותיו של אות'לו האנטר, שנשאר מחוץ לסגל למשך כל הסדרה.

במכבי תל אביב דאגו להביע את מורת רוחם על החוק, אך בסופו של דבר הם יצטרכו להתמודד עם סגל חסר במצבת הגבוהים. לשמחתו של המאמן היווני, הסנטר היחיד בסגל, אנטה ז'יז'יץ', הצטיין נגד האדומים כשקלע 20 נקודות. מחזיקת הגביע הטרייה תקווה להשלים מחר סוויפ בדרך לחצי הגמר, ולא להסתבך בדרך למשחק שלישי ומכריע.

אנטה ז'יז'יץ' | קובי אליהו

כאמור, גם הפועל באר שבע הייתה רחוקה מלהרשים בצד ההתקפי, כשנעצרה על שפל עונתי של 56 נקודות. במפגש הקודם בין הקבוצות באולם הקונכייה, המארחת יצאה עם ידה על העליונה כאשר הפתיעה את מכבי תל אביב עם 79:93. הרבה השתנה מאז, מכיוון שקיילב אגאדה, שהוביל את רמי הדר לניצחון המפתיע עם 43 נקודות, עזב את ישראל במהלך מבצע "שומר החומות". בינתיים, מי שמגלה יכולת משופרת בתקופה האחרונה הוא עמית זיס. השחקן שזכה עם נבחרת העתודה באליפות אירופה הוביל את רשימת הקלעים עם 12 נקודות, וזה מגיע לאחר התצוגה בה קלע 27 נקודות נגד מכבי ראשון לציון במחזור הסיום של העונה הסדירה.

הפועל חיפה – הפועל אילת (20:00)

אמנם הפועל חיפה הפסידה לאילת 80:84 במשחק הפתיחה של הפלייאוף, אך עדיין יש לה ממה להתעודד לקראת המשך הסדרה. הקבוצה של אלעד חסין הורידה מספר כפול של ריבאונדים מיריבתה – 58 לעומת 29. לנארד פרימן (19) וראקים באקלס (18) הורידו לבדם יותר כדורים חוזרים מאשר כל שחקני הפועל אילת. קינן אוואנס שקלע 25 נקודות, וג'ייסון סיגרס שהוסיף 19 משלו, דאגו להשאיר את הקבוצה מהכרמל במשחק עד הרגע האחרון, למרות שפיגרו בהפרש דו ספרתי ברבע האחרון. בקבוצה יחפשו ניצחון פלייאוף ראשון מאז שנת 2000, והפסד ביתי יסיים עבורם את עונת החזרה לליגת העל כבר מחר.

הפועל אילת הצליחה לשמור על הבית במשחק הראשון, והיא רחוקה ניצחון אחד בלבד מחצי גמר הפלייאוף. בכל שלוש הסדרות האחרונות בהן לקחה חלק, אילת הפסידה את משחק החוץ הראשון, כאשר רק פעם אחת היא הצליחה לנצח סדרה בסוויפ. זה קרה ב-2016, כאשר הדרומיים השלימו 0:3 חלק על עירוני נהריה. במשחק הראשון בסדרה, דרק אוגביידה ערך את הופעת הבכורה בקבוצה, אך הוא תרם שתי נקודות בלבד. בתור מי שאמור למלא את החלל שהשאיר ג'וש ניבו, אילת תצטרך יכולת משופרת של שחקן הפנים כדי להתקדם.

ראקים באקלס | לילך וייס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי