המשחק במדריד, העתיד באירופה וההפסד בסקוטלנד: סולומון מדבר

רגע לפני המפגש עם ריאל, הקשר סיכם את חלון הנבחרות ב-103FM והתייחס לכישלון בפלייאוף היורו: "מאמין שבדור שלי זה ישתנה". וגם: מעבר אפשרי משחטאר, שיתוף הפעולה עם זהבי והביקורת מרוטנשטיינר

(גודל טקסט)

שלושת המשחקים האחרונים של נבחרת ישראל אולי לא הסתיימו בתוצאות האידיאליות, אך אין ספק שברמה האינדיבידואלית, מנור סולומון סיפק שוב סיבות לאופטימיות ולאמונה שיש מי שיתפוס את המושכות ויוביל את הדור הבא של הנבחרת. לאחר שחזר לאוקראינה והבקיע בניצחון שחטאר דונייצק על לבוב בסוף השבוע האחרון, סולומון התראיין היום (שני) ל103FM, סיכם את פגרת הנבחרות האחרונה ודיבר על המפגש הצפוי לו עם ריאל מדריד הגדולה, במסגרת המחזור הראשון בליגת האלופות מחרתיים.

תחילה נשאל סולומון לגבי דעתו על התקרית עם המאמן המנטלי של הנבחרת, מרקוס רוגן: "אני לא יודע מה בדיוק קרה. זה קצת מוזר, מאמין שבנבחרת יידעו מה לעשות. זה מעשה אסור ואין ספק שצריך לפעול בנושא".

המשחק נגד ריאל מדריד: "זה המשחק הכי קשה שיש, מה גם שחצי קבוצה לא משחקת בגלל שהייתה התפרצות קורונה. עכשיו כולם שליליים, אבל עדיין הרוב לא יכולים לשחק כי רק היום הם חזרו לאימונים. יהיה מאוד קשה". על כך שהחיסורים בסגל מפנים לו דקות הוסיף הקשר: "אני רוצה את טובת הקבוצה בין אם אני בהרכב וגם אם לא, כשיש יותר מחצי קבוצה שלא יכולה לשחק, זה ישפיע עלינו מאוד".

הבלאנקוס היו רעים נגד קאדיס, אפשר להפתיע אותם: "ריאל מדריד היא עדיין ריאל מדריד. בליגה הספרדית כל משחק הוא קשה והקבוצות יודעות איך להיערך אליה ולסגור אותה. גם בגלל ההפסד הזה וגם בגלל שזה ליגת האלופות, הם יבואו עם מוטיבציה ורצון לנצח. אנחנו ננסה להפתיע ולקחת נקודות הביתה. האם זידאן יתייחס אליי בתדריך? אין לי מושג. אם כן, זה מאוד יחמיא לי".

הזדמנות בשבילו להוכיח את עצמו בבמה הגדולה: "ליגת האלופות זו הרמה הכי גבוהה שיכולה להיות. בשנה שעברה הכרתי את זה כששיחקנו מול אטאלנטה ומנצ'סטר סיטי, עכשיו אשחק נגד ריאל מדריד שזה מועדון אולי עם הכי הרבה אוהדים בעולם. אין מקום יותר טוב מהבמה הזו להראות את הכישורים שלך".

שחקני ריאל מדריד. ברביעי הם יפגשו את סולומון | JORGE GUERRERO/AFP via Getty Images

שיתוף הפעולה עם זהבי ואיך הוא מחליט האם למסור לו או להחזיק בכדור: "כשאני חושב שאני צריך להחזיק בכדור, אני עושה את זה. מצד שני, כשמישהו אחר משחק טוב אני מוסר. אי אפשר להשוות אותי אליו. אני צריך לעשות דברים שהוא לא עושה, הוא צריך לבעוט יותר לשער ואני צריך לעשות יותר דריבלים ממנו כי אנחנו שחקנים שונים ואנחנו מביאים איכויות אחרות למשחק".

אחרי השער בשבת, האם הכדורים יתחילו להיכנס: "כל השחקנים מחמיצים, לי קרה בנבחרת שפגעתי פעמיים בקורה. אני עובד על זה, לפעמים זה נכנס ולפעמים לא ואני עושה הכל כדי שהכדור ייכנס. אני שמח שבשחטאר הכדור נכנס, אני אעשה הכל כדי שזה יקרה גם במשחק הבא עם הנבחרת".

סיכום המשחקים האחרונים של הנבחרת: "המשחק נגד סקוטלנד היה הכי חשוב, השחקנים נתנו באמת את כל מה שיש להם. היה משחק מאוד קשה וטקטי. שתי הקבוצות שיחקו עם שלושה בלמים ולכן גם לא היו הרבה מצבים. זה יכול היה ללכת לפה ולשם ולצערנו הפסדנו בפנדלים. בשני המשחקים האחרים, צ'כיה נבחרת עדיפה עלינו וזה בקלות היה יכול להסתיים 2:2. במשחק השלישי היינו עדיפים וניצחנו בצדק".

האם המושכות יעברו לדור הצעיר: "אני חושב שבכל דור יש כישרונות. גם בדור הנוכחי וגם בדור שלי יש שחקנים מאוד מוכשרים. ראינו את זה כששחקנים עלו להופעות בכורה והראו שיש על מי לסמוך. מאמין שעכשיו ישלבו כמה שיותר צעירים כדי לתת לדור החדש את המושכות. מקווה מאוד שבדור שלי נעלה לטורניר גדול. זה החלום הכי גדול שלי ושל כל השחקנים בנבחרת".

צפו בהפסד נבחרת ישראל לצ'כיה

לא מצליחים להתעלות ברגעי האמת: "אלה דברים שאולי אנחנו צריכים לשנות. במשחק האחרון בסקוטלנד, שוב, זה היה 50-50 והיינו יכולים גם לנצח ולהגיע לגמר הפלייאוף. אני מקווה שבדור שלי זה ישתנה, אנחנו ננסה לעשות את המקסימום שלנו".

איך מקבלים את הביקורת של רוטנשטיינר על השחקנים: "אנחנו מקבלים את הביקורת שלו בתוך הנבחרת כשהוא מדבר איתנו. חייבת להיות ביקורת כי הוא רוצה לשפר אותנו ולהפוך אותנו לשחקנים יותר טובים. העובדה שזה נאמר במסיבת עיתונאים? אני לא יודע, כל אחד צריך להתייחס לזה בדרך שלו. אני אוהב שאומרים לי את הדברים כמו שהם ואם יש ביקורת, אז הוא חייב להגיד לי אותה כדי שאוכל להשתפר. אני חושב שהוא הכין אותנו טוב מאוד למשחקים האחרונים וראו את זה על המגרש, שהייתה קבוצה מאומנת שברוב המקרים יודעת מה היא רוצה. אני באמת רואה גרף שיפור ומקווה שזה ימשיך".

הסיכויים לעלות לטורניר גדול מליגת האומות: "זה מאוד קשה. כי עכשיו אנחנו נמצאים במקום השלישי ומתמודדים בבית עם קבוצות בדרג ב' שהוא מאוד חזק. יש לנו את צ'כיה בחוץ שזה אולי המשחק הכי קשה בבית, ואת סקוטלנד בבית. נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי לנצח אחד משני המשחקים לפחות, וקודם כל לא לסיים אחרונים ולא לרדת לדרג ג'. אם נסיים במקום הראשון בסופו של דבר, זה יהיה מדהים".

מנור סולומון | מאור אלקסלסי

התקשורת עם הברזילאים בשחטאר: "למדתי פורטוגזית, אז אני מדבר איתם בשפה שלהם. למדתי פה בשנה וחצי מאז שהגעתי, יש לי מורה כאן שמלמד אותי. בהתחלה היו מתרגמים לי לאנגלית, כי חצי קבוצה בשחטאר מורכבת מברזילאים, עכשיו לא צריך כי אני מבין כבר כמעט הכל".

מעבר לקבוצה גדולה יותר: "ברור שמתכננים את זה. אני לא יודע מתי זה יקרה, אם בינואר, בסוף העונה או בעוד שנתיים. שחטאר זה מועדון מאוד גדול ולא קל לצאת ממנו כי זה מועדון עם הרבה כסף, שדורש הרבה כסף. אני נמצא במקום מעולה בגיל 21, צריך להתחשל עוד קצת וגם אם אשאר לא קרה כלום, כי אני מאוד צעיר ומפה מגיעים למועדונים הכי גדולים באירופה. אני מאמין שזה יקרה בעתיד".

החורף באוקראינה: "עכשיו מתחיל להתקרר, עדיין לא נורא. יש עכשיו 10-12 מעלות, אבל ככל שעוברים השבועות נהיה יותר קר. כשהגעתי לפה היה לי קשה מאוד, אבל לאט לאט מתרגלים ומסתדרים. הקיץ פה מדהים, החורף קשה אבל לומדים לחיות עם זה. בבתים ובמקומות הסגורים מאוד חם, אז קר רק באימונים ובמשחקים, לומדים להתרגל".

התחלואה בקורונה במדינה: "עלתה קצת התחלואה, עכשיו יש בערך 4-5 אלף נדבקים ביום. מנסים לשמור כמה שאפשר. אני הרבה פחות יוצא עכשיו, אם פעם הייתי הולך למסעדות ולקניונים בקייב, אז עכשיו עושה את זה כמה שפחות".

החזרת קהל: "עד עכשיו, בגלל שאוקראינה גדולה היא מחולקת לאזורים לפי שיטת הרמזור. באזורים שלא אדומים יש אישור לקהל בתפוסה של כ-25%. בשבוע האחרון יבטלו גם את זה, בגלל שעלתה התחלואה".

האזינו לראיון עם מנור סולומון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי