שכטר היה מקבל צהוב: הפנדל עשה עוול למכבי חיפה

אופיר מזרחי ושחקני הפועל חיפה
אופיר מזרחי ושחקני הפועל חיפה | מאור אלקסלסי

הקשר בין השריקה המפוקפקת של שמואלביץ' לתווית על מצחו של חלוץ האלופה, הגארבג' טיים בדרבי, שיבוץ הגביע הבעייתי וכיצד היעדר הקהל שיפר את הכדורגל? עמיקם מסכם

(גודל טקסט)

1. כמה סמלי שביום בו שולחת המשנה למנכ"ל מכבי תל אביב, שרון תמם, מכתב ליו"ר איגוד השופטים רונית תירוש ובו טענות על התווית שהודבקה לאיתי שכטר בכל הקשור לפנדלים, מחליט איתן שמואלביץ' (אחרי צפייה ממושכת ב-VAR) לפסוק על בעיטת עונשין לטובת אופיר מזרחי, על אירוע שבו שכטר היה מקבל צהוב ואפילו בניידת שופטי המסך לא היו מסתכלים בהילוך חוזר.

את התווית על מצחו הדביק שכטר בעצמו, אבל אין זה אומר שאוטומטית כל נפילה של שכטר היא צלילה, בדיוק כפי שהיה ביום רביעי בבלומפילד, אבל כשלא מדובר בשכטר, זה פנדל ממרחק מטר ובהילוך חוזר, למרות שמזרחי נתקל בדשא או רגל ברגל, ואת זה רואים גם ב-55 אינץ'.

2. הפנדל הזה, שאיזן את התוצאה בדרבי, עשה אולי חסד עם יחסי הכוחות אבל גרם עוול למכבי, שלמרות חיסורים לפני ובמהלך המשחק הצליחה להוביל פעמיים, רק כדי שהפועל תטען בסוף שהיא דפקה לה את האליפות.

שכטר היה מקבל צהוב. שמואלביץ' בבדיקת ה-VAR (מאור אלקסלסי)
שכטר היה מקבל צהוב. שמואלביץ' בבדיקת ה-VAR (מאור אלקסלסי)

אז לא, מה שדפק למכבי חיפה את האליפות זה חיסרון של שחקני מפתח ברגעי האמת, עד כדי כך שהפועל חיפה בנתה אסטרטגיה שלמה על החיסרון של נטע לביא, הצבתו של מקסים פלקושצ'נקו בתור קשר 6 והאיטיות של בלמי מכבי שקיבלו חיזוק אחרי כמה דקות, בעקבות פציעתו של עאיד חבשי.

אלא שלהפועל אין חלוצי מטרה כמו למכבי (הגולים של רוקאביצה ושל עוואד היו גולים של חלוצים), וכל המומנטום שעליו נבנתה תחילתו של הדרבי הלך והתפוגג. מכבי, לעומת זאת, חסרה את האנרגיות של הקהל ואת האנרגיות של המרדף (אחרי מכבי תל אביב) כדי לבנות משחק שוטף ושובה עין. היו לה קטעי כדורגל נחמדים, אבל לא יותר. הדרבי הזה הבהיר בעיקר איך נראה משחק גארבג' טיים בפלייאוף עליון, שבו הקבוצות נראות כמו קבוצות פלייאוף עליון, אבל אף אחד לא נראית כמו קבוצה שיכולה לקחת אליפות.

חסרי קהל וחסרי אנרגיות. שחקני מכבי חיפה (מאור אלקסלסי)
חסרי קהל וחסרי אנרגיות. שחקני מכבי חיפה (מאור אלקסלסי)

3. דחיית משחקי הליגה בגלל משבר הקורונה ודחיסת המשחקים לסד בלתי אפשרי לתמרון הוציאה את העוקץ מהמשחק מושך האש בין הפועל באר שבע להפועל תל אביב. אילו המשחק הזה היה נערך במרץ, כשמשחקי חצי הגמר עמוק באפריל, בטרם יודעת הקבוצה של ניר קלינגר אם תשתתף בגביע אירופה, היינו רואים קצת יותר מהמשחק העקר שהתקיים שלשום בטרנר השומם, משהו שהזכיר מיקס בין משחק האליפות של הפועל כפר סבא במכתש ב-1982 למשחק ההצלה שלה מול צפרירים חולון בעשור שאחרי: מופע 0:0 שלא הזכיר מקצת מהפוטנציאל שלו.

הפועל תל אביב בחרה לשמור כוחות לחצי הגמר ובאר שבע העדיפה לשמור על המקום הרביעי, שיוביל לאירופה גם אם התל אביביים יזכו בגביע. מי שתקע את חצאי הגמר בתחילת הפלייאוף היה צריך לנחש את ההשלכות.

שיבוץ הגביע קלקל משחק מושך אש (דני מרון)
שיבוץ הגביע קלקל משחק מושך אש (דני מרון)

4. המשפט הבא עוד יעלה לי ביוקר: מתברר שבלי קהל יש כדורגל בכלל לא רע. אנחנו מדברים בעיקר על משחקי הפלייאוף התחתון, שעם קהל היו שומעים בהם בעיקר את השרופים הממורמרים שמפטרים את המאמן עוד מהאימון של יום ראשון, או את אלה שמפרטים לשופט מה הוא או אמו עושים לפרנסתם. קיבלנו חמישייה של בני יהודה, שלישייה של קריית שמונה ודרבי 'סטקיית המושבה' שיהיה גם הדרבי האחרון לשנתיים הקרובות.

5. אחת הבעיות שמלוות את הקריירה של ליאור זדה עד היום היא העצירה שלו – בכל קבוצה – אחרי 15 משחקים. למזלה של נס ציונה, הפלייאוף התחתון מסתכם בשבעה משחקים. נס, ציונה?

אלישע לוי. עדיף לבני יהודה בלי קהל? (באדיבות בית
אלישע לוי. עדיף לבני יהודה בלי קהל? (באדיבות בית"ר ירושלים)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי