קבוצת צמרת? הרכב השחקנים הישראלים שנותרו על המדף

עומר דמארי
עומר דמארי | עדי אבישי

מועד העברות נוסף אמור להיפתח לפני חזרת הליגה - ולא מעט כדורגלנים בכירים מחפשים קבוצה. גולדנברג, כיאל ודמארי ב-11

(גודל טקסט)

דווקא בתום חלון העברות צנוע במיוחד, שבמהלכו קבוצות ליגת העל הוציאו סכום משותף של 2.5 מיליון יורו על רכש (נמוך פי שלושה מהעונה שעברה), מספר שחקנים שעד לפני מספר שנים כיכבו בליגה ואף בנבחרת ישראל, מצאו את עצמם ללא קבוצה. לקראת פתיחת מועד העברות נוסף, ספורט1 מביא לכם את השחקנים החופשיים הישראלים הבכירים ביותר, שעשויים להגיע בקרוב לתחנות חדשות ומפתיעות במיוחד.

שוער: אריאל הרוש

קבוצה בעונה שעברה: ספרטה רוטרדם (הולנד)
סטטיסטיקה בעונת 2019/20: 16 הופעות, 27 ספיגות, ארבעה משחקים ללא ספיגה.

השוער הישראלי הבכיר בעונה שעברה, שעדיין משתייך לסגל נבחרת ישראל, תקוע ללא קבוצה, בעיקר בשל מחלוקות מול קבוצתו האחרונה הפועל באר שבע והרצון לשחק באירופה. כעת נותר להרוש לבחור האם להמתין לקבוצה נוספת מעבר לים, או שיתחיל את מסע השיקום בישראל ולאו דווקא בתור שוער ראשון.

הרוש. קיימות מחלוקות בינו לבין הפועל ב"ש | מאור אלקסלסי

מגן ימני: ויקי כחלון

קבוצה בעונה שעברה: מכבי נתניה
סטטיסטיקה בעונת 2019/20: 19 הופעות, 0 שערים, 0 בישולים.

לאחר עונת שיא במכבי נתניה, שהסתיימה בהפסד לבני יהודה בגמר הגביע, ערכו של המגן – כמו של רוב שחקני הקבוצה – הדרדר ובעונתו האחרונה בנתניה נאבק על המקום בהרכב עם כארם ג'אבר ומוחמד זבידאת. חוזהו של כחלון בן ה-27 הסתיים בתום העונה שעברה, והיהלומים בחרו שלא להאריך את ההתקשרות עם המגן, אשר שימש כקפטן.

ויקי כחלון
כחלון. סיים את חוזהו בנתניה | אריאל שלום

בלם/קשר: אביחי ידין

קבוצה בעונה שעברה: הפועל רעננה
סטטיסטיקה בעונת 2019/20: 19 הופעות, שער אחד, בישול אחד.

אקס הפועל תל אביב ומכבי חיפה אולי לא בלם טבעי, אך ביצע את התפקיד בצורה טובה במהלך עונה וחצי בשורות רעננה, אולם לצערו סיים עם הקבוצה במקום האחרון, ירד לליגה הלאומית וכעת בגיל 33 הוא מחפש בית חדש בליגת העל.

אביחי ידין
ידין. מחפש קבוצה חדשה בליגת העל | אודי ציטיאט

בלם: טל כחילה

קבוצה בעונה שעברה: אטרומיטוס (יוון)
סטטיסטיקה בעונת 2019/20: 10 הופעות, 0 שערים, 0 בישולים.

הסיפור עם בלם בית"ר ירושלים הוא מעט מסובך. בספורט1 נחשף לאחרונה כי קבוצתו היוונית זייפה את מסמכי השחרור שלו, כאשר הוא עצמו חתם בכלל על דו"ח חניה. כעת הוא שחקן חופשי, על אף שהוא עצמו טוען שהחוזה שלו עדיין תקף לעונה הקרובה. בשלב זה הוגשה תביעה לפיפ"א מצד נציגיו של הישראלי. מבחינת כדורגל, כחילה לא היה רוצה לזכור את עונתו הראשונה מעבר לים, לאחר שנאלץ לשבת מחוץ לסגל במרבית משחקי הליגה.

טל כחילה
כחילה. סיפור הזוי ביוון | אלבום פרטי

מגן: חגי גולדנברג

קבוצה בעונה שעברה: הפועל חדרה
סטטיסטיקה בעונת 2019/20: 32 הופעות, שני שערים, ארבעה בישולים.

מהשמות היותר מפתיעים ברשימה. מגן חדרה לשעבר גרף מספר מחמאות במהלך העונה שעברה, אך כמו שחקנים בכירים נוספים בקבוצה מהשרון, הוחלט לשחררו במסגרת המהפכה שנעשתה בסגל. שמועות על מעבר לליגה ההונגרית פורסמו לגביו, גם חתימה אפשרית בהפועל חיפה ואף ירידה לליגה הלאומית להפועל רעננה. בשורה התחתונה, גולדנברג עדיין ללא קבוצה.

חגי גולדנברג
גולדנברג. גרף מחמאות בעונה שעברה | אריאל שלום

קשר: בירם כיאל

קבוצה בעונה שעברה: צ'רלטון/ברייטון (אנגליה)
סטטיסטיקה בעונת 2019/20: 7 הופעות, אפס שערים, בישול אחד.

מהשמות הבולטים בהרכב, אם לא הבולט ביותר. קשר נבחרת ישראל חווה את העונה הקשה בקריירה שלו אשתקד, כאשר נאלץ להתמודד עם פציעה ארוכה. כזכור, הוא הושאל בתחילת העונה לצ'לרטון מהצ'מפיונשיפ, נפצע במדי הנבחרת בנובמבר ומאז שוחרר חזרה לברייטון בינואר, אך לא רשם אף הופעה.

כיאל. חווה עונה מסויטת עבורו | Simon Cooper/PA Images via Getty Images

קשר: מהראן ראדי

קבוצה בעונה שעברה: בני סכנין
סטטיסטיקה בעונת 2019/20: 33 הופעות, תשעה שערים, שישה בישולים.

שיאן האליפויות בעשור החולף חווה אשתקד עונה מרגשת מאוד, בה הנהיג את קבוצתו חזרה לליגת העל. ראדי קיבל החלטה לגבי המשך דרכו בקבוצה מהמגזר ועזב אותה במהלך הפגרה. שמו הוזכר כמי שמועמד לחזק את הפועל תל אביב, אך בשלב זה עדיין אין לו קבוצה.

מהראן ראדי
ראדי. יחזור לליגת העל? | מאור אלקסלסי

קשר: גילי ורמוט

קבוצה בעונה שעברה: הפועל חיפה
סטטיסטיקה בעונת 2019/20: 23 הופעות, אפס שערים, שני בישולים.

מה יעלה בגורל הקריירה של ורמוט? אחרי עונה פושרת מאוד בהפועל חיפה, מעמדו של הקשר הוותיק ירד משמעותית, דקות המשחק שלו צנחו והיה ברור שהוא לא ימשיך בכרמל. לאחרונה פורסם כי הפועל מרמורק פנתה אליו וייתכן שבגיל 35 הוא יירד היישר לליגה א'.

גילי ורמוט
ורמוט. מרמורק מליגה א' מעוניינת בו | מאור אלקסלסי

קשר: חנן ממן

קבוצה בעונה שעברה: הפועל באר שבע/בית"ר ירושלים
סטטיסטיקה בעונת 2019/20: 33 הופעות, ארבעה שערים, ארבה בישולים.

עונה הפכפכה מאוד עברה על חנן ממן. אם בסוף עונת 2017/18 הוא נבחר לשחקן העונה עם הפועל באר שבע, מערכת היחסים שלו עם המועדון נפגעה ולאחר חצי עונה לא מוצלחת, עבר בינואר האחרון לבית"ר ירושלים. גם בבירה הקשר לא מצא את מקומו ושוחרר על ידי הבעלים משה חוגג.

ממן. עונה הפכפכה בנגב ובבירה | מאור אלקסלסי

קשר: מאור בוזגלו

קבוצה בעונה שעברה: הפועל תל אביב
סטטיסטיקה בעונת 2019/20: 23 הופעות, שלושה שערים, שלושה בישולים.

הרבה עליות וירידות חווה מאור בוזגלו בזמנו בהפועל תל אביב, במיוחד ביחסיו עם הנהלת המועדון. תחת ניסו אביטן הוא זכה לקרדיט נרחב, אך עם ניר קלינגר, בתוספת מחלת הנשיקה ממנה סבל, הוא נאלץ לשבת הרבה בחוץ. לקראת הפלייאוף העליון הוא שב ואף הציג יכולת טובה, אך נפצע לקראת סופו ומאז הספיק לתבוע את האדומים לאחר סאגת ה"כוח עליון" הידועה.

מאור בוזגלו
בוזגלו. יקווה לעונה נטולת פציעות | מאור אלקסלסי

חלוץ: עומר דמארי

קבוצה בעונה שעברה: הפועל תל אביב
סטטיסטיקה בעונת 2019/20: 24 הופעות, שני שערים, בישול אחד.

בגיל 31, מלך השערים לשעבר של ליגת העל פשוט לא מצליח לשחזר את ימיו הגדולים. את העונה החולפת הוא לא ירצה להכניס לביוגרפיה שלו, כאשר לא הצליח להשפיע על משחק ההתקפה של הפועל תל אביב ונראה אנמי. בשלב זה הוא שומר על כושר במכבי הרצליה ועדיין מחכה להצעה מליגת העל, אך לא מן הנמנע שגם יודיע על פרישה.

עומר דמארי
דמארי. עשוי לפרוש ממשחק פעיל | מאור אלקסלסי

חלוץ: תומר חמד

קבוצה בעונה שעברה: צ'רלטון (אנגליה)
סטטיסטיקה בעונת 2019/20: 19 הופעות, אפס שערים, אפס בישולים.

לראשונה בקריירה המפוארת שלו, תומר חמד לא כבש במהלך עונה שלמה. החלוץ פתח את העונה עם ברייטון, עבר ביום האחרון של הפגרה לצ'רלטון עמה לא עשה הכנה ולא הצליח למצוא את עצמו בקבוצה הלונדונית. לכל זה התלוו פציעות, חוסר מזל וגם מגפה עולמית, אשר הובילו לסטטיסטיקה איומה מבחינתו. קבוצתו, שירדה לליגה השלישית באנגליה, שחררה אותו לדרכו ואולי נראה אותו בקרוב חוזר למגרשי ליגת העל.

תומר חמד
חמד. חווה עונה ללא שערים | Daniel Hambury/EMPICS/PA Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי