ואן לוון שוב ספג אש, טל בן חיים הגיב לתקרית עם קבהא

מכבי ת"א התרחקה מהפסגה לאחר 1:1 נגד ב"ש וסביבת השחקנים אמרו על המאמן: "זה כדורגל של פלייאוף תחתון". החלוץ הכחיש את הטענות לאמירה גזענית כלפי קשר היריבה ואיים לתבוע: "מוכן להזמין פוליגרף"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב התרחקה אמש (שני) מתואר אליפות שלישי רצוף לאחר שסיימה ב-1:1 נגד הפועל באר שבע ונותרה במרחק של ארבע נקודות ממוליכת הטבלה, מכבי חיפה. אחרי שורה של הכרעות בדקות הסיום לאורך העונה, נראה כי לצהובים נגמרו הניסים וההצלה של אוהד לויטה לבעיטה של ניק בלקמן בתוספת הזמן אולי מסמלת זאת. האלופה המכהנת כבר לא תלויה בעצמה וכשנותרו ארבעה מחזורים לתום העונה, היא לא רק זקוקה לניצחון על מכבי חיפה בבלומפילד ביום ראשון הקרוב, אלא גם לאיבוד נקודות נוסף של הירוקים.

"רדפנו אחרי עצמנו", כך סיכם אתמול המאמן פטריק ואן לוון את המשחק בטרנר, שבסיומו סגר מאזן של 9 נקודות מתוך 18 בששת המחזורים האחרונים, כאשר מתוך 9 הנקודות האחרונות שהיו בקופה, ההולנדי השיג רק 2. בסביבת השחקנים מתחו ביקורת על ואן לוון פעם נוספת: "מכבי הנוכחית לא דומה לקבוצה של ולדימיר איביץ' מהפלייאוף בעונה שעברה. מאז ה-1:1 נגד הפועל ת"א, הכדורגל הוא של פלייאוף תחתון. מיץ' גולדהאר בטוח רואה את זה לקראת ההחלטה על מאמן לעונה הבאה".

המאמן החל את דרכו בריצה מדהימה ומחק את יתרון 8 הנקודות שהיה למכבי חיפה כשהחליף את גאורגיוס דוניס, אולם מאז סיום הסיבוב השני, עושה רושם שהוא נותר ללא פתרונות. תכנית המשחק מקובעת, החילופים מאוחרים ולא יצירתיים, במיוחד בחלק הקדמי שהיווה את הבעיה המרכזית מתחילת העונה ושם ואן לוון מחליף בין שחקנים באותה עמדה, במקום לבצע מהלכים משני מומנטום.

יונתן כהן, שחזר להרכב אחרי 100 ימים של היעדרות וכבש בפנדל, אמר בסיום המשחק כי היריבות באות לקלקל למכבי תל אביב וככל הנראה התכוון להתבטלות של מ.ס אשדוד והפועל קריית שמונה נגד מכבי חיפה, בניגוד למלחמה שלהן מול הצהובים.

"כדורגל של פלייאוף תחתון". ואן לוון | לירון מולדובן

בירידה להפסקה אתמול התרחש עימות בו השתתפו מספר שחקנים, כאשר בהפועל באר שבע טענו כי מה שגרם לתקרית היה שטל בן חיים קרא "ערבי מסריח" לעברו של מרואן קבהא, לכאורה. לאחר המשחק בן חיים הכחיש בתוקף את ההאשמות, כשהתייחס לאירוע ואמר: "נאמרו שם מילים לא יפות משני הצדדים, אבל לא נאמרה אמירה גזענית. אני מחר להזמין כל אחד לבדיקת פוליגרף על חשבוני מחר בבוקר ומי שטוען שהוא שמע דבר כזה, ייתבע". יש לציין כי השופט אוראל גרינפלד לא הזכיר את התקרית בדו"ח שלו ולכן החלוץ לא יעמוד בפני ועדת משמעת.

ובכל זאת, למרות איבוד הנקודות בבירת הנגב אתמול, מאבק האליפות עדיין פתוח והאלופה תעבור כעת להתרכז במשחק הביתי נגד מוליכת הטבלה במחזור הקרוב. אייל גולסה שב לשחק אתמול והוריד מעט חלודה לאחר שנכנס כמחליף, ונראה שהוא מתוכנן לפתוח בהרכב נגד החיפאים. גם איתן טיבי יחזור לאחר שריצה עונש השעיה בעקבות הכרטיס האדום נגד ק"ש. מעבר לכך, הסיבה לאי הכללתו של אבי ריקן בסגל לב"ש הייתה שהקשר סבל מכאבי גב, ולגבי דן ביטון, שנותר גם הוא מחוץ לסגל – נראה כי מדובר בסימן לכך שמכבי תל אביב לא תממש את האופציה עליו מלודוגורץ הבולגרית.

האליפות מתרחקת. שחקני מכבי ת"א בסיום | לירון מולדובן‎

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי