ביקורת על וילי אחרי התבוסה: "הצערה אין כאן". השחקנים הגנו על נאתכו

"גם במשחק כזה עלינו להיראות יותר טוב על אף הפערים", ניתח שחקן בישראל. גורם בכדורגל הישראלי לא מרוצה מהאוסטרי: "הוותיקים ממשיכים לשחק, זהבי באנקר גם במשחק ידידות". מרציאנו זכה לשבחים

(גודל טקסט)

1. אכזבה בנבחרת ישראל אחרי התבוסה 4:0 לפורטוגל אתמול (רביעי). עוד לפני המשחק דיברו בנבחרת על פערי האיכות האדירים בין הנבחרות אך התקווה והרצון בנבחרת ישראל הייתה להפתיע או לכל הפחות לרשום הופעה מכובדת והפסד מכובד מול כריסטיאנו רונאלדו וחבריו. בפועל על כר הדשא, הייתה מהשנייה הראשונה עליונות ברורה של המארחים כאשר החניכים של וילי רוטשטיינר התקשו להגיע למצבים או לפתח משחק רגיל. "יש שם שחקנים אדירים", אמר שחקן בנבחרת שהמשיך: "פורטוגל מסוגלת ללכת עד הסוף ביורו, אין ספק שבמעמד כזה על כל שנייה שאתה לא במאה אחוז ריכוז ויכולת – אתה משלם ומשלם בספיגה. נכון שזו תוצאה לא נעימה אבל צריך להסתכל מול אלו שחקנים שיחקנו".

"צריך להגיד את האמת, אנחנו רואים את השחקנים האלה כל שבוע בקבוצות הכי טובות ובליגת האלופות" אמר השוער אופיר מרציאנו. "ברור שהתוצאה לא נעימה, אבל אנחנו ננסה לקחת את הדברים החיוביים מהמשחק ולהמשיך הלאה". לצד האכזבה, היו גם ביקורות על היכולת של לא מעט שחקנים. "אין ספק שהפערים אדירים אבל גם במשחקים כאלה אנחנו צריכים להיראות טוב יותר", אמר אחד מהשחקנים. "טוב שמדובר במשחק ידידות ונלמד מזה להמשך".

2. לפני צמד משחקי הידידות דובר רבות על ההצערה של הנבחרת. זימונים של שחקנים דוגמת אורי דהן ואוסאמה חלאיילה לצד השארתם של שחקנים כמו בן שהר מחוץ לסגל גרמו לדבר על כך שהמאמן האוסטרי עובד על החלפת המשמרות בנבחרת. בסופו של דבר, אותם שחקנים שיחקו בקושי וגם מוחמד אבו פאני וגדי קינדה שקיבלו יותר קרדיט מבינים שכאשר שחקנים כמו מונאס דאבור, דור פרץ ואיל גולסה יחזרו ספק אם האוסטרי יעניק להם קרדיט .

מוחמד אבו פאני, אביאל זרגרי | אודי ציטיאט, ליסבון

"אפשר לדבר על תהליך של הצערה אבל בפועל עדיין אוראל דגני קיבל קרדיט לפני אור בלוריאן ודהן", אמר גורם בכדורגל הישראלי ."וערן זהבי ומנור סלומון באנקרים בכל משחק כולל ידידות. לא חייבים כל הזמן להשתמש במילים 'הצערה' ו'תהליכים' אם אין כאלה. זו זכותו של וילי ללכת עם השחקנים שהוא אוהב אבל הצערה אין כאן". אגב, ההערכה שאכן לקראת המפגשים מול איי פארו, אוסטריה ודנמרק אכן השחקנים "הקבועים" יחזרו לסגל על חשבון כמה מהשחקנים "המפתיעים" שהוזמנו.

סימן השאלה הגדול ביותר לקראת שלושת המשחקים הללו הוא זימונו של מונאס דאבור. בקרב השחקנים יש ביקורת רבה על החלוץ שבחר שלא להסביר את הפוסט שרשם ואת החלטתו לעזוב בפני חבריו ואלו שמעו על כל ההסברים בתקשורת ביחד עם כולם ולא באופן אישי מדאבור. רוטשטיינר עצמו לא רואה מניעה, כך מסבירים גורמים בהתאחדות להזמין את דאבור אך כלל לא בטוח שהחלוץ בסיטואציה הנוכחית יהיה מעוניין להיות חלק מהמדים הלאומיים.

3. הרבה ביקורות ועניין עורר בשנים האחרונות קפטן הנבחרת ביברס נאתכו. אמש הגיע עוד רגע שנוי במחלוקת כאשר נתאכו החליף כבר במחצית חולצה עם רונאלדו, בירידה לחדרי ההלבשה. בסיום הסביר נאתכו שהוא מהשחקנים שבקושי מחליפים חולצות במשחקי נבחרת אך הכוכב הפורטוגלי פנה אליו במפתיע ושאל אם הוא רוצה להחליף איתו חולצה ולכן החליף איתו כבר במחצית.

נטע לביא, ביברס נאתכו | אודי ציטיאט, ליסבון

הנושא היה שיחת היום בשעות שלאחר המשחק אך גם השחקנים בנבחרת הבהירו שהם מאמינים לקפטן שבאמת לא נוהג להחליף חולצות. "ביברס שיחק בליגת האלופות מול כל הכוכבים הכי גדולים", אמר שחקן צעיר בנבחרת. "נכון שעוד לפני המשחק היו דיבורים מי ייקח את החולצה של רונאלדו, אבל כולנו מקצוענים ובסופו של דבר מגיעים לדשא כדי לנצח ולא כדי לקחת חולצות. זו מזכרת יפה שיש עכשיו לביברס אבל הוא בטח לא חיכה כל המחצית רק להחליף חולצה".

4. כעת, שחקני הנבחרת יחזרו לקבוצות עד המפגשים הרשמיים כאשר בנבחרת מבינים שלמרות העובדה שאין בבית הישראלי למוקדמות המונדיאל נבחרת בסדר הגודל של פורטוגל, המשחקים מול אוסטריה ודנמרק יהיו קשים מאוד. "אנחנו בטח לא יכולים להיות באופוריה לקראת המשחקים", אמר גורם בנבחרת. הגורם הוסיף: "אבל הניצחון 1:3 על מונטנגרו הראה לנו שאנחנו בהחלט יכולים להתמודד ולתת פייט. אנחנו צריכים להתמקד במעשים על המגרש ולא בדיבורים".

מי שזכה למחמאות גדולות היה השוער מרציאנו שמנע כמה שערים בטוחים למרות הרביעייה שבפג. מרציאנו עדיין בלי קבוצה לעונה הבאה ובנבחרת מקווים מאוד שיסגור בקבוצה בקרוב כדי שירשום הכנה רגילה לעונה. למרות יכולת טובה גם של איתמר ניצן במשחק מול מונטנגרו, הרי שמרציאנו מיועד לשמש כשוער הראשון במשחקים הרשמיים.

אופיר מרציאנו | אודי ציטיאט, ליסבון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי