ראשון באנגליה: ליברפול תארח את טוטנהאם, יונייטד בנוריץ'

הארי קיין
הארי קיין | GABRIEL BOUYS/AFP/Getty Images

התרנגולים יגיעו לאנפילד לשחזור גמר ליגת האלופות (18:15, ישיר בספורט2), השדים האדומים יתארחו אצל הקנריות (18:20, ישיר בספורט1) וארסנל תפגוש את קריסטל פאלאס (18:20, ישיר בספורט1, שידור משולב)

(גודל טקסט)

משחקי המחזור העשירי של הליגה האנגלית נפתחו כבר אתמול (שישי) עם תוצאה היסטורית, כשלסטר דרסה 0:9 את סאות'המפטון והחלו היום עם המשחק בין מנצ'סטר סיטי לאסטון וילה, אבל מחר יערכו מספר מפגשים מסקרנים כשבמוקד ליברפול תארח את טוטנהאם בשחזור גמר ליגת האלופות, בעוד מנצ'סטר יונייטד תתארח אצל נוריץ'. ארסנל תפגוש באצטדיון האמירויות את קריסטל פאלאס ובמשחק נוסף ניוקאסל תתמודד נגד וולבס (15:50, שידור ישיר בספורט2).

ליברפול – טוטנהאם (18:15, שידור ישיר בספורט2)
אלופת אירופה תפגוש את סגניתה בליגת האלופות כאשר כל הליגה תולה תקוות בתרנגולים, בתקווה שיגרמו למייטירדס לאבד נקודות שבוע שני ברציפות. כזכור, במחזור האחרון ליברפול סיימה בתיקו 1:1 נגד מנצ'סטר יונייטד לאחר שמונה ניצחונות רצופים מתחילת העונה. היא חזרה לנצח בליגת האלופות באמצע השבוע עם 1:4 על גנק ואם תנצח גם את טוטנהאם היא תשווה שיא פרמיירליג, כשתשיג 28 נקודות בעשרת המחזורים הראשונים. יורגן קלופ אמר לקראת המשחק: "טוטנהאם בדרג בכיר, היא לא שכחה איך לשחק כדורגל".

מבחינה מקצועית, טרנט אלכסנדר-ארנולד שנעדר מהמשחק מול הבלגים צפוי לחזור אל ההרכב, אולם ג'ואל מאטיפ, שפספס גם הוא את הניצחון האחרון בליגת האלופות בגלל פציעה, יעבור מבחן כשירות בסמוך למשחק וספק אם ישותף כך שג'ו גומז ודיאן לוברן בכוננות. ג'רדאן שאקירי ימשיך להיעדר, אך הקרב על מקום בקישור בשיאו וג'ורדן הנדרסון, ג'יימס מילנר, נאבי קייטה, אלכס אוקלד צ'מברליין (שכבש צמד במשחק בניצחון האחרון) ואדם ללאנה מתמודדים על שלושה מקומות. בחלק הקדמי צפויים לפתוח הטריו הלוהט רוברטו פירמינו, מוחמד סלאח שנעדר באולד טראפורד וסאדיו מאנה.

אלכס אוקסלייד צ'מברליין. כבש צמד מול גנק, ימשיך ב-11 של קלופ? (FRANCOIS WALSCHAERTS/AFP via Getty Images)
אלכס אוקסלייד צ'מברליין. ימשיך ב-11 אחרי ההופעה באלופות? (FRANCOIS WALSCHAERTS/AFP via Getty Images)

חניכיו של מאוריסיו פוטצ'ינו מגיעים למשחק מהמקום השביעי בטבלה ובמאזנם 12 נקודות. הספרס אמנם לא ניצחו בשני משחקי הליגה האחרונים שלהם, אך החמישייה לרשת של הכוכב האדום בלגרד בליגת האלופות בוודאי העלתה את הביטחון של הקבוצה. היא תנסה להפתיע באנפילד, אך המשימה תהיה קשה במיוחד, שכן ליברפול לא הפסידה 44 משחקים ברצף באצטדיונה הביתי. כדי להשיג שלוש נקודות פוטצ'ינו יצטרך לקבל את הקבוצה שלו בשיאה, כשיאן ורטונחן ודייויסון סאנצ'ס צפויים לפתוח במרכז ההגנה, בעוד דלה עלי, יונג מין-סון והארי קיין ישתפו פעולה בחלק הקדמי.

מנצ'סטר יונייטד – נוריץ' (18:20, שידור ישיר בספורט1)
פתיחת העונה של השדים האדומים רעה מאוד והיא רחוקה 15 נקודות מהפסגה, כשהיא נמצאת במקום ה-14 בטבלה עם 10 נקודות, מרחק שלוש נקודות בלבד מהקנריות, שמתחת לקו האדום. למרות זאת השבוע האחרון היה יחסית מוצלח עבור הקבוצה, שסיימה בתיקו 1:1 מול ליברפול וביום חמישי האחרון ניצחה 0:1 את פרטיזן בלגרד בליגה האירופית. מדובר בניצחון החוץ הראשון של מנצ'סטר יונייטד מאז מרץ האחרון והיא תקווה לייצר המשכיות מול נוריץ'.

משחק ההתקפה של הקבוצה מאוד מאכזב ורק במשחק אחד מתוך ה-19 האחרונים היא הצליחה לכבוש יותר משער אחד במהלך 90 הדקות. פול פוגבה ימשיך להיעדר וגם לוק שואו ונמניה מאטיץ' עדיין לא התאוששו מהפציעות שלהם ויחמיצו את המשחק החשוב. הארי מגווייר ימשיך להוביל את החלק האחורי, בעוד סקוט מקטומיניי ופרד צפויים לפתוח בקישור. בחלק הקדמי ישתפו פעולה אנדראס פריירה, אנתוני מרסיאל ומרכוס ראשפורד.

מרכוס ראשפורד. ההתקפה של יונייטד חייבת להשתפר ( OLI SCARFF/AFP/Getty Images)
מרכוס ראשפורד. ההתקפה של יונייטד חייבת להשתפר ( OLI SCARFF/AFP/Getty Images)

נוריץ' סופרת כבר ארבעה משחקים ללא ניצחון ליגה, מאז ה-2:3 האדיר בקורו רוד על האלופה מנצ'סטר סיטי. הקנריות בניגוד ליונייטד, זכו לשבוע אימונים מלא לקראת המשחק ויקוו לתקן את הרושם לאחר התבוסה 1:5, שספגו מאסטון וילה במשחק הביתי האחרון. בן גודפרי וראלף פארמן צפויים לחזור לסגל לאחר שהתאוששו מפציעות. כדי להפתיע ולהשיג שלוש נקודות המאמן דניאל פארקה יצטרך לקבל בכושר שיא את החלוץ שלו טימו פוקי, שכבש כבר שישה שערים מפתיחת העונה.

ארסנל – קריסטל פאלאס (18:20, שידור ישיר בספורט1)
התותחנים מגיעים למשחק הביתי לאחר ניצחון 2:3 דרמטי על ויקטוריה גימארייש בליגה האירופית וינסו לחבר ניצחון שני ברציפות לאחר שהפסידו 1:0 לשפילד יונייטד במחזור הליגה האחרון. חניכיו של אונאי אמרי נמצאים במקום החמישי בטבלה עם 15 נקודות ומחפשים את הדרך אל צמרת הטבלה. אלכסנדר לקאזט חוזר מפציעה, אך ניקולא פפה, שכבש צמד בניצחון על הפורטוגלים צפוי לפתוח בהרכב לצדו של פייר אמריק אובאמיאנג, שהבקיע שמונה שערים ב-11 הופעות בכל המסגרות. בקישור עשויים להמשיך מתאו גנדוזי וגרניט ג'אקה, בעוד דוד לואיז וסוקראטיס יובילו את החלק האחורי.

קריסטל פאלאס פתחה את העונה בצורה נהדרת וממוקדת שישית בטבלה, עם נקודה אחת פחות מהתותחנים. העיטים, שהפסידו שניים מששת מחזורי הליגה האחרונים עומדים בפני סדרת משחקים קשה הכוללת את לסטר, צ'לסי וליברפול, כשאת פתיחת המסע הם יחלו כאמור באצטדיון האמירויות. במוקד יעמוד ווילפריד זאהה, שהיה מועמד להגיע לארסנל בקיץ אך בסופו של דבר נשאר בפאלאס. חלוץ חוף השנהב עדיין לא כבש שער העונה ויהיה מעניין לראות האם הוא יעשה זאת דווקא מחר. מבחינה מקצועית רוי הודג'סון יחסר את קונור וויקהאם וממאדו סאקו, כשכשירותם של שחקני ההרכב ויסנטה גואיטה ומרטין כלי תתברר בסמוך להתמודדות.

פייר אמריק אובמיאנג חוגג. סיטואציה מוכרת לחלוץ שנמצא בכושר נהדר (Michael Steele/Getty Images)
פייר אמריק אובמיאנג חוגג. סיטואציה מוכרת לחלוץ שנמצא בכושר נהדר (Michael Steele/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי