"למראדונה הייתה תשוקה למשחק, לרונאלדו יש מעט ולמסי בכלל לא"

מאמן בנפיקה, ז'ורז'ה ז'סוס הוותיק, על ההבדל בין מספר 10 האגדי שהלך לעולמו לבין הכדורגלנים הטובים בעולם בדור האחרון: "מראדונה היה גאון בתחומו בזכות הדרך בה הוא עשה את הדברים"

(גודל טקסט)

עולם הכדורגל עדיין מתאבל על מותו של דייגו מראדונה בשבוע שעבר. מאמנים ושחקנים, צעירים ו-ותיקים כאחד, ספדו בימים האחרונים למספר 10 ורבים מהו הכתירו אותו לגדול הכדורגלנים מאז ומעולם וכך נפתח מחדש הדיון מי הוא השחקן הגדול ביותר – לה, מראדונה כריסטיאנו רונאלדו או ליאו מסי.

אם תשאלו את המאמן הוותיק ז'ורז'ה ז'סוס בן ה-66, כיום בבנפיקה אליה חזר בקיץ מפלמנגו, יש הבדל גדול בין כוכבי העבר להווה – ולא בשל היכולות שיש להםברגליים.

"מראדונה היה השחקן הגדול ביותר בתולדות הענף ביחד עם פלה", הצהיר ז'סוס, "פלה עדיין בחיים ואני לא רוצה לדבר עליו, אבל אומר שמראדונה היה הגדול ביותר ולא רק בגלל שהוא היה גאון בתחומו, אלא בזכות הדרך בה הוא עשה את הדברים. זה כל ההבדל ביניהם".

ז'ורז'ה ז'סוס | Carlos Rodrigues – UEFA/UEFA via Getty Images

ז'סוס לא חסך בשבחים למראדונה לפני שגם דיבר על מסי ורונאלדו: "מראדונה היה כוכב ברמה עומלית, אבל עדיין הייתה לו את התשוקה למשחק. הוא נולד להיות שחקן, הוא נולד עם כל מה שנדרש לכך. זו לא רק העבודה שללו, אלא מה שהוא קיבל – הוא פשוט אהב את הכדור".

ומה היה לפורטוגלי לומר על מסי ורונאלדו בהשוואה? "אם אני לדבר על מראדונה בהשוואה לשחקנים הטובים בעולם כיום, ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו, אז לרונאלדו עוד יש מעט תשוקה למשחק, אבל למסי בכלל לא. מסי שחקן נהדר, אבל אנחנו מדברים על רגשות, אהבה ולהט למשחק. אני חושב שמראשונה היה יוצא דופן בהשוואה אליהם".

המחווה שדל מסי למראדונה | ברצלונה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי