למרות הקלאסיקו: ברצלונה תעלה בהרכב החזק ביותר נגד פרנצווארוש

רונאלד קומאן, ליאו מסי | Pedro Salado/Quality Sport Images/Getty Images

הספרדים חוזרים לליגת האלופות לראשונה מאז ה-8:2 נגד באיירן. המאמן שיערוך בכורה באירופה בקבוצה: "הפקנו לקחים. מסי עושה הכל בקלות, אחרים ירוצו כדי שיהיה הטוב בעולם". דיבאלה חוזר בשורות יובה שתתארח בקייב

(גודל טקסט)

שלב הבתים בליגת האלופות ייצא לדרך מחר (שלישי) עם לא מעט משחקים. עבור ברצלונה יהיה מדובר באתגר חשוב במיוחד כאשר לאחר הפסדה הראשון העונה, 1:0 נגד חטאפה, ורגע לפני הקלאסיקו נגד ריאל מדריד בשבת – הספרדים ייארחו בקאמפ נואו את פרנצווארוש ההונגרית (22:00) כשיש רק אפשרות אחת – ניצחון. בארסה תעלה בהרכב חזק כפי שהבטיח המאמן: "אנחנו לא חושבים על הקלאסיקו, זה לא יהיה משחק קל (מחר). לא ניתן לשחקנים לנוח".

זו תהיה הופעת הבכורה של קומאן כמאמן ברצלונה בליגת האלופות, והמשחק הראשון של הקטלונים באירופה לאחר השמינייה הכואבת 8:2 נגד באיירן מינכן ברבע הגמר אשתקד. בראיון מיוחד לאתר אופ"א אמר קומאן: "הלקח הגדול שלי מהמשחק הזה הוא שאם בארסה לא תשחק כקבוצה היא לא תנצח. המצב הפיזי של הקבוצה היה לא טוב, ובאיירן לא הייתה רק פיזית יותר אלא גם מאורגנת". על חזרתו לברצלונה: "זו הרגשה נהדרת, אני הולנדי אבל האמת שיותר הולנדי-ספרדי ואף הולנדי-קטלוני, הייתה לי תקופה נהדרת כאן כשחקן ועכשיו כמאמן".

"להיות שחקן או מאמן של ברצלונה זה אומר שתמיד יש עליך לחץ לנצח משחקים. אנחנו יודעים מה מצב המועדון ויש דברים מחוץ למגרש שאין לנו שליטה עליהם. אנחנו יכולים לשפר את התיאום והטקטיקה עם השחקנים הצעירים הרבים שלנו ואופטימיים לגבי המשחק. אנחנו הולכים משחק אחר משחק. כל שבוע חשוב, אנחנו רוצים לנצח בבית ולפתוח את ליגת האלופות היטב".

הקפטן ליאו מסי ירצה לצמצם פערים מכריסטיאנו רונאלדו בראש טבלת מבקיעי המפעל איי פעם. כרגע לארגנטינאי יש 115 שערים לעומת 130 של הפורטוגלי. העונה כבש מסי שער בודד בפנדל בארבעה משחקים ואשתקד מצא את הרשת רק שלוש פעמים במפעל היוקרתי.

מסי. חוזרים למפעל אחרי ה-8:2 | Manu Fernandez/Pool via Getty Images

קומאן אמר על מסי: "אני עובד איתו יחד כבר כמה שבועות. אי אפשר לפספס את האיכויות שלו כשחקן וגם את המחויבות שלו לכקבוצה. הוא הכי טוב על המגרש כי הוא עושה הכל בקלות. זה דבר אחד לראות את הפתרון ודבר שני לבצע אותו בצורה כזו. יש לנו אותו בקבוצה והוא נכס, ישנם גם שחקנים אחרים מוכשרים, אבל הם צריכים לרוץ הרבה כי אז מסי יוכל להיות השחקן הטוב בעולם".

על יכולתו עד עתה ומשחק ההתקפה: "מסי מאושר, רוצה להיות קפטן הקבוצה והוא משתפר. יכול להיות שהוא יכל לשחק טוב יותר. היה לו גם מזל רע עם הבעיטה לקורה. אין לנו ספק לגבי היכולת שלו, הוא ישתפר במשחקים הבאים. "אני לא מודאג מכיוון שכבשנו שמונה שערים בארבעה משחקים. לא הרבה קבוצות בליגה עשו זאת. זה נורמלי שנגד חטאפה וסביליה קשה יותר".

ההולנדי, כזכור, כבש את שער הניצחון בגמר גביע אירופה ב-1992 נגד סמפדוריה והעניק לברצלונה את הגביע הראשון. קומאן נזכר: "זו הייתה תחושה נפלאה בגלל כל המשמעות של הניצחון. אם אתה מבקיע את שער הניצחון אז אתה גיבור הלילה. השער בכדור חופשי לא היה מתוכנן, בעטנו הרבה שחקנים באימונים שלפני המשחק. יוהאן קרויף? הוא אמר לנו 'תהנו מהמשחק'. אם נהנינו מהמשחק אז שיחקנו את הכדורגל הטוב שלנו ואז הסיכויים שלנו לנצח בגמר היו גבוהים יותר".

פיליפה קוטיניו
קוטיניו. גם הוא יצטרך לעבוד בשביל מסי | Alex Caparros/Getty Images

ברמה המקצועית, בארסה תגיע למשחק בסגל חסר ללא מארק אנדרה טר שטגן הפצוע, וגם ג'ורדי אלבה וסמואל אומטיטי ייעדרו. אנסו פאטי ופיליפה קוטיניו שפתחו על הספסל בשבת, צפויים להחליף את פדרי ועוסמאן דמבלה בזמן שאנטואן גריזמן שטרם הבקיע או בישל העונה – סופג ביקורות קשות מהתקשורת. "יכול להיות שנראה את פאטי ופדרי בהרכב, הגיל לא משחק תפקיד בבחירה. טבעי שיש להם עליות ומורדת, אני מרוצה מהם".

ב"מארקה" אפילו נכתב טור דעה לגבי הצרפתי המאכזב והכינוי הלא מחמיא: "גריזמן הוא היורש של גארת' בייל, הפך למושא הבדיחות – הוא לא משחק גולף, מדבר ספרדית הרבה יותר טוב, אבל ברמת הכדורגל נראה שאין שיפור. יהיה לו קל יותר לזכות שוב במונדיאל מאשר לשנות אתד עת הקהל כלפיו. גריזמן האשם היחידי במה שקורה איתו". גם קומאן התייחס לצרפתי: "גריזמן מכיר היטב את מצבו, לא רק הוא, כל השחקנים הטובים ביותר צריכים להשתפר. הוא עובד טוב מאוד ועליו להמשך ככה ולשנות את מצבו על המגרש".

גריזמן מול בייל. היורש שלו, אבל בברצלונה | Urbanandsport/NurPhoto via Getty Images

במשחק נוסף בבית: דינמו קייב – יובנטוס (19:55)

יובנטוס נרגשת לקראת הופעת הבכורה של אנדראה פירלו על הקווים בליגת האלופות ובצל הזיכרונות הלא נעימים מההדחה נגד ליון בשמינית הגמר (לאחר שהפסידה 1:0 בצרפת, האלופה האיטלקית השיגה 1:2 בגומלין ועפה בשל שערי חוץ), מצפה לה משחק פתיחה לא פשוט – מול דינמו קייב בחוץ.

כריסטיאנו רונאלדו שאובחן כחיובי לנגיף הקורונה, ייעדר מהמשחק כמובן ומי שתפס את מרבית הכותרות השבוע הוא פאולו דיבאלה שלא שיחק ב-1:1 נגד קרוטונה. לפי "טוטוספורט", החלוץ זעם על המאמן פירלו שלא נתן לו אפילו דקות ספורות מהספסל. האיטלקי מנגד טען שדיבאלה התאמן בסך הכל עשר דקות באימון המסכם. כעת נראה שהארגנטינאי ישחק בחוד לצד אלברו מוראטה שהבקיע בשבת. "אם דיבאלה יפתח בהרכב, המצב יירגע", נכתב באיטליה והזכירו כי החלוץ עדיין לא האריך את חוזהו בקבוצה.

גם ארון ראמזי הפצוע ומקני ייעדרו מהמשחק בזמן שאלכס סנדרו בספק גדול. ווישצ'ך שצ'סני שסופסל בשבת יחזור לעמדה בין הקורות. לגברת הזקנה מאזן טוב נגד האוקראינים שכן הם ניצחו בשלושת המשחקים האחרונים (מתוך ארבעה). בשלב הבתים בעונת 2002/03, הביאנקונרי השיגו 0:5 גדול בבית(ג'יאנלואיג'י בופון הוא השריד היחיד) ו-1:2 בחוץ.

פאולו דיבאלה, מאוריציו סארי | Nicolò Campo / Contributor

האוקראינים מגיעים למשחק מהמקום הראשון בליגה המקומית בשל הפרש שערים טוב משל וורסקלה פולטבה כאשר לשתיהן 14 נקודות לאחר שישה מחזורים. בדרך לשלב הבתים עשתה דינמו קייב דרך יפה כאשר הדיחה את אלקמאר וגנט (ניצחון כפול). אשתקד הודחו האוקראינים בשלב הבתים בליגה האירופית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי