דיווח: רונאלדו עדיין חיובי לקורונה ולא ישחק נגד ברצלונה

כריסטיאנו רונאלדו | Matteo Ciambelli/DeFodi Images via Getty Images

בכלי תקשורת באירופה דווח שהבדיקה האחרונה שערך הפורטוגלי הראתה כי הוא עדיין לא החלים הוא לא יהיה בסגל של פירלו נגד בארסה. קומאן מנגד יחסר את פיקה, גריזמן עשוי לפתוח בטורינו

(גודל טקסט)

עם פרסום הגרלת שלב הבתים בליגת האלופות, כל אוהדי הכדורגל חיכו למפגש הגדול בין כריסטיאנו רונאלדו לליאו מסי, אלא שכעת מסתמן כי הכוכב הפורטוגלי לא ישחק מחר (רביעי) נגד ברצלונה. לפי דיווחים באירופה, רונאלדו נמצא הערב פעם נוספת חיובי לנגיף הקורונה ולכן לא יהיה בסגל של יובה להתמודדות.

ללא רונאלדו יובנטוס פחות טובה בכל האספקטים. היא כובשת 1.5 שערים בממוצע לעומת שניים יחד איתו, אחוזי הניצחונות שלה יורד מ-73% עם הפורטוגלי עד ל-50% בלבד וגם ממוצע הנקודות (2.3 יחד איתו ו0-1.7 בלעדיו). ב-14 משחקיה בלעדיו, הגברת הזקנה ניצחה בשבעה והפסידה בארבעה.

אלופת איטליה בתשע השנים האחרונות אמנם פתחה את שלב הבתים עם 0:2 בחוץ על דינמו קייב, בזכות צמד של אלברו מוראטה שגם יוליך את החוד הערב. אולם בליגה המצב אחר והיא סיימה ב-1:1 מאכזב נגד ורונה. תשע נקודות מ-15 הן המאזן השני הכי גרוע של יובה בהשוואה בעשור האחרון, רק ב-2015/16 היא השיגה מספר נקודות נמוך יותר – שש בלבד, עונתו השנייה של מאסימיליאנו אלגרי.

אנדראה פירלו ופאולו דיבאלה | MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images

הקפטן ג'ורג'יו קייליני שנפצע נגד דינמו קייב, ייעדר וכך גם הבלם מתייס דה ליכט. מריח דמירל יפתח והתקווה של הגברת הזקנה היא שלאונרדו בונוצ'י, שלא הצליח להתאמן היום בצהריים – יוכל לשחק. גם אלכס סנדרו בחוץ ונראה שארתור ייפתח נגד האקסית. פאולו דיבאלה ימתין שוב על הספסל. המאמן הבהיר כי יובה תשחק במערך של ארבעה שחקני הגנה.

פירלו אמר לקראת המשחק: "עלינו לחכות לתוצאת הבדיקה של רונאלדו. אנחנו מקווים שהוא יוכל לשחק גם אחרי 15 ימים של חופשה מאולצת. ברצלונה קבוצה מעולה, אבל אנחנו מאמינים בעצמנו ובשחקנים שכאן, הם יצטרכו להקריב מעצמם. זה לא משחק מכריע אבל משחק בו נרצה להוכיח מה אנחנו שווים. ליאו מסי שחקן נפלא, שיחקתי מולו פעמים רבות ומחר זה יהיה גם כמאמן. חייבים להתייחס לשחקן כזה בצורה אחרת ולקוות שלא יהיה במיטבו".

המאמן הדגיש שוב שהקבוצה בבנייה: "אני לא יודע כמה זמן זה ייקח אבל אני מקווה שנהיה עם סגל מלא. אלברו מוראטה ופאולו דיבאלה שיחקו טוב יחד נגד ורונה וחבל שלא הצליחו לכבוש".

גם בברצלונה ממש לא שקט. הקבוצה של רונאלד קומאן רשמה הפסד מאכזב 3:1 נגד ריאל מדריד בקלאסיקו הביתי. היא כבשה שער בודד בשלושת משחקי הליגה האחרונים (הפסידה קודם לכן 1:0 לחטאפה) ונראית רחוק משיאה. ואם כל זה לא מספיק, הערב הודיעה הנהלת הקבוצה בראשות ז'וספ מריה ברתומאו על התפטרות.

סגנית אלופת ספרד מגיעה למשחק עם בעיה גדולה במרכז ההגנה שכן ג'רארד פיקה הורחק ב-1:5 על פרנצווארוש וסמואל אומטיטי פצוע. רונאלד ארואחו הצעיר (21) ייפתח לצדו של קלמנט לנגלה. גם מארק אנדרה טר שטגן שעדיין לא החלים – לא ישחק וכך פיליפה קוטיניו הפצוע. זו תהיה, מסתמן, שעתו של אנטואן גריזמן שעלה מהספסל לעשר דקות בלבד בקלאסיקו. ליאו מסי כבש העונה שני שערים אם כי שניהם מהנקודה הלבנה. אנסו פאטי הוא נקודת האור עם חמישה שערים העונה.

ליאו מסי ואנסו פאטי | Pressinphoto/Icon Sport via Getty Images

לקראת המשחק בטורינו אמר קומאן: "זה לא משחק מכריע אלא קרב בין שתי קבוצות נהדרות שרוצות להגיע רחוק העונה. חשוב שנשיג תוצאה טובה עם הכדורגל שאנחנו רוצים. כמובן שאנחנו מכבדים את היריבה. ידעתי שיהיה אתגר לא פשוט לאמן את ברצלונה בגלל הקורונה, הנושא הכלכלי, אבל אני מבקש רק שקט נפשי וזמן. נגד ריאל מדריד במשך 60 דקות הייתה קבוצה טובה. עלינו לשלוט במשחק ולמצוא את האיזון בין הגנה להתקפה".

על רונאלדו הוסיף: "אנחנו תמיד רוצים את הטובים ביותר על המגרש וכריסטיאנו הוא שחקן נהדר. אני לא יודע אם הוא יכול לשחק או לא אבל מקווה שהוא יהיה שם. אני מכבד אותו מאוד. יובה קבוצה חזקה מאוד על אף ההיעדרויות שלה בהגנה, פאולו דיבאלה ואלברו מוראטה מסוכנים. קל מאוד לתת את דעתי על פירלו כשחקן, הוא הצליח בכמה קבוצות. כמאמן אני לא יכול להגיד הרבה, זה לוקח זמן, אבל לא סתם הוא קיבל הזדמנות להוביל קבוצה כמו יובה. שנינו מאמנים חדשים בקבוצות שלנו".

ליגת האלופות העונה: "יש יותר קבוצות מאשר הגדולות והרגילות שיכולות להתמודד על התואר. הנושא הפיזי, הקורונה, אין קהל, הכל משפיע. יש תוצאות נדירות לעתים ויש לכך סיבה".

ג'רארד פיקה גורם לפנדל ומורחק | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

עד היום במדי הקבוצות, מסי ניצח את רונאלדו 15 פעמים, כולל ערב אחד בו הבקיע שלושער ענק (2013/14) וכן בגמר ליגת האלופות ב-2008/09, ורונאלדו ניצח תשע פעמים, כולל גמר גביע המלך ב-2010/11. תשעה משחקים ביניהם הסתיימו בתיקו.

ומה קורה כשיובנטוס וברצלונה נפגשות? המשחק הזכור ביותר היה בגמר 2014/15 אז ברצלונה ניצחה 1:3 וזכתה בטרבל. מנגד, יובה הדיחה את בארסה ברבע גמר ליגת האלופות ב-2016/17 (0:3 ענק באיטליה ו-0:0 בקאמפ נואו(, ועשתה זאת גם ב-2002/03 בחצי הגמר (תיקו 1:1 באיטליה, ודווקא בספרד הביאנקונרי ניצחו 1:2). ב-13 המפגשים עד עתה, הגברת הזקנה ניצחה חמש פעמים לעומת שלוש של בארסה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי