לא שוכח ולא סולח: נשיא אופ"א איים על הקבוצות הגדולות

אלכסנדר צ'פרין | Richard Juilliart - UEFA/UEFA via Getty Images

על אף שהקמת הסופרליג בוטלה תוך שבוע בלבד, צ'פרין הבהיר שהמועדונים שהיו מעורבים בדבר יספגו עונשים כבדים: "כל אחד צריך לשאת בתוצאות". הסלובני שלח מסר מיוחד לריאל, ברצלונה ויובנטוס והודה על תמיכת הקהל

(גודל טקסט)

היוזמה של 12 קבוצות העל בהובלת ריאל מדריד להקמת הסופרליג נחלה בינתיים כישלון חרוץ והתמסמסה תוך שבוע בלבד. אולם באופ"א, על אף שהחליטו שלא להעניש את הקבוצות המשתתפות בחצי הגמר העונה (צ'לסי ומנצ'סטר סיטי בנוסף לבלאנקוס) עדיין כועסים. הנשיא אלכסנדר צ'פרין התראיין ל"דיילי מיילי" הבריטי, העביר מסר תקיף והבטיח עונשים לכל 12 הקבוצות אם כי לא באותו ההיקף.

צ'פרין היה בוטה: "בואו נראה, כל אחד צריך לשאת בתוצאות של מה שהוא עשה, אנחנו לא יכולים להעמיד פנים שלא קרה כלום. אתה לא יכול לעשות משהו כזה ואז להיענש ולהגיד 'כולם שונאים אותי'. זו הבעיה שלהן בלבד. מה שהם עשו הוא לא נכון ונראה בקרוב איך נגיב".

הנשיא הבהיר כי יש הבדל גדול בין המעורבות וחילק את "העבירה" לשלוש רמות – שש האנגליות שפרשו מוקדם הודו בטעות, לדברן, לאחר מכן גם אתלטיקו מדריד, אינטר ומילאן, בעוד ברצלונה, יובנטוס וכמובן ריאל מדריד – עשו את הצעד החמור ביותר. "מבחינתי יש הבדל ברור בין המועדונים האנגלים לבין שש האחרים. הם הודו שטעות, זו גדולה מסוימת לומר 'טעיתי'. מבחינתי יש שלוש קבוצות שונות מבין ה-12 האלה. יש שלוש שפרשו קצת יותר מאוחר ויש כאלה שעדיין מאמינות שכדור הארץ שטוח והסופרליג עדיין קיימת".

פלורנטינו פרס | Eric Alonso/Getty Images

"יש הבדל גדול בין הקבוצות אבל כולן אחראיות. אני לא רוצה לומר שיהיה תהליך משמעתי אבל ברור שכל אחד צריך להיות אחראי. נראה מה נחליט, עוד מוקדם לומר זאת".

הסלובני לא שכח להודעות לאוהדים שמחו נגד הרעיון: "בכנות, התרשמתי לחלוטין מהתגובה שלהם, של כל קהילת הכדורגל ואפילו החברה. מעולם לא ראיתי דבר כזה. אופ"א עשתה את שלה. המועדונים שתמכו בנו עשו את שלהם. וכמובן שממשלת בריטניה. היו לי שיחות טלפון עם ראש הממשלה. הם היו בצד הנכון. המאמץ המשותף הוכיח שאי אפשר לקנות הכל. אתה לא יכול לבוא עם מיליארדים ולהגיד: 'לא אכפת לי ממסורת, מהיסטוריה, כי יש לי מספיק כסף לקנות הכל'.

כריסטיאנו רונאלדו | Chris Ricco/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי