השחקנים היו בהלם מההחלטה שסאקה יבעט, הרשימה המלאה נחשפה

ב"דייל מייל" נטען כי החניכים של סאות'גייט היו בשוק מהחלטתו של המאמן לבחור בשחקן הצעיר מארסנל כבועט החמישי: "איך הציב בפניו אחריות כזו". סטרלינג היה אמור לבעוט רק תשיעי. פרדיננד ביקר: "המאמן קפא"

(גודל טקסט)

נבחרת אנגליה הייתה כה קרובה לעשות היסטוריה אך שוב כשלה בדו-קרב הפנדלים כשנכנעה לאיטליה בגמר יורו 2020. זו הייתה הפעם השביעית בה נבחרת שלושת האריות מפסידה בדו-קרב מהנקודה הלבנה לעומת שלושה ניצחונות בלבד. בממלכה עדיין מנסים לעכל את מה שקרה והביקורות על המאמן גארת' סאות'גייט ממשיכות. באנגליה עוסקים עדיין בהרחבה בבחירת הבועטים לדו-קרב הפנדלים כאשר את מרבית תשומת הלב תופסת הבחירה בבוקאיו סאקה הצעיר (19) כבועט החמישי. לפי "דיילי מייל", השחקנים היו בהלם מכך.

"שחקני אנגליה היו המומים מההחלטה של סאות'גייט שהציב בפניו אחריות כזו", נכתב ונטען כי לא היה אמור להיות שחקן חשוב בסגל. בממלכה ממשיכים לתהות מדוע סאקה בעט לפני שחקנים מנוסים יותר כמו ראחים סטרלינג וג'ק גריליש (קשר אסטון וילה כבר כתב בטוויטר שהוא כן ביקש לבעוט). סאקה השבור זכה לחיבוק חם מצד חבריו לנבחרת שתמכו בו הן ברשתות החברתיות וגם ניחמו אותו בארוחת הנבחרת בלונדון מאוחר יותר באותו הלילה. גם בעלי ארסנל, המאמן מייקל ארטטה ומנהל האקדמיה פר מרטסאקר.

כזכור, סאקה לא בעט אף פנדל רשמי שחקן בוגרים. הבחירה של המאמן התבססה על ביצועי השחקנים מהאימונים עוד בשנה שעברה שכן התנהל מעקב צמוד אחרי כל שחקן בעזרתו של עוזר המאמן והאימונים אף מצולמים. במהלך האימונים סאקה הציג ביצועים טובים.

בוקאיו סאקה, ג'יאנלואיג'י דונארומה | Paul Ellis – Pool/Getty Images

עוד נחשפה רשימת הבועטים הכמעט מלאה. גריליש היה אמור לבעוט שישי, ג'ורדן פיקפורד השוער היה מדורג שביעי וקלווין פיליפס שמיני כך שסטרלינג, הכוכב הכי גדול של הנבחרת חוץ מהקפטן הארי קיין – היה בועט רק את הבעיטה התשיעית. השוער פיקפורד היה אמור להיות שישי בהתחלה אך התכנית שונתה לפני הדו-קרב כאשר גריליש ביקש להחליפו ולבעוט קודם.

בתוך כך, ריו פרדיננד מתח ביקורת על סאות'גייט לגבי ניהול במשחק באופן כללי וטען שהוא נשאר קפוא והיה חייב להכניס את גריליש וכן את ג'יידון סאנצ'ו ומרקוס ראשפורד (שעלו מהספסל והחמיצו בדו-קרב) בשלב הרבה יותר מוקדם. השניים נראו מיוסרים על הקו במשך דקות ארוכות עד שנכנסו לשחק ממש בדקה ה-120. ראשפורד אגב התנצל על החמצת הפנדל וזכה לתמיכה מברונו פרננדש חברו לקבוצה שכתב לו: "אתה צריך להיות רק גאה במה שהשגת בטורניר, תרים את הראש אחי. אתה דוגמא לכולם על המגרש ומחוצה לו".

"רוברטו מנצ'יני הגיב היטב בהפסקה, וזה היה הרגע של המאמן שלנו לראות ולשנות דברים. המחצית הראשונה והשנייה היו כמו הבדלים של יום ולילה", הבהיר פרדיננד. "היה הרגע להכניס את גריליש, סאנצ'ו או ראשפורד. זה מתסכל כי אני מכיר את הכישרון העקב של גריליש וכל הזמן דיברו על האיכות של הספסל שלנו. סאות'גייט קפא ברגע האמת ופשוט חיכה להגיע לפנדלים וקיווה לטוב".

מרקוס ראשפורד, ג'יידון סאנצ'ו, גארת' סאות'גייט | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי