דונארומה: "לא חגגתי כי לא הבנתי שניצחנו וזכינו ביורו"

שוער נבחרת איטליה שנבחר ל-MVP, הסביר את התנהגותו לאחר שהדף את הפנדל של סאקה: "הסתכלתי על השופט, ניסיתי להבין אם ה-VAR אישר ואז ראיתי את חבריי רצים אליי". וגם: מה אמר מנצ'יני בחדר ההלבשה לפני הגמר?

(גודל טקסט)

ג'אנלואיג'י דונארומה היה הגיבור הגדול של נבחרת איטליה כשהדף את הפנדלים של ג'יידון סאנצ'ו ובוקאיו סאקה בדו-קרב נגד אנגליה ועזר לה לזכות ביורו 2020. הקפטן ג'ורג'יו קייליני נשאל מה חשב לעצמו כשז'ורז'יניו, שנחשב למנייה בטוחה בפנדלים – החמיץ מול ג'ורדן פיקפורד, וענה: "יש לנו את דונארומה!". השוער נבחר לשחקן המצטיין בטורניר ושחזר את דו קרב הפנדלים וחשף סיפור מפתיע.

בריאיון ל"סקיי ספורט איטליה" אמר דונארומה: "אנחנו שמחים, נהנים מכל שנייה". כשנשאל על עתידו התחמק: "בואו נראה, בקרוב אדבר על הכל, אני יכול לומר שתמיד אהיה חלק ממילאן. אני נהנה מהמסיבה וממחר אהיה בחופשה. אני מודה לכל אלה שהעניקו לי חיבה". זה לא סוד שהשוער שסיים את חוזהו ברוסונרי כפסע מהצטרפות לפריז סן ז'רמן וההערכה היא כי העברתו תהיה רשמית עוד השבוע.

"אני עדיין צעיר מדי בכדי להבין את הכל, זה חלום ענק לזכות ביורו בגיל כה צעיר (22), מה אני יכול לומר. אני מעריך את מה שקרה. שקט נפשי תמיד היה הכוח שלי, אבל הניסיון גם עוזר מאוד. גם כשהדברים הולכים כשורה וגם כשהדברים משתבשים".

ג'אנלואיג'י דונארומה הודף את הפנדל של בוקאיו סאקה | PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

לשוער לקח זמן לחגוג את הרגע ההיסטורי: "לא חגגתי כי לא הבנתי שניצחנו. הסתכלתי על השופט, ניסיתי להבין אם ה-VAR נתן את האישור למהלך והבנתי שזכינו רק כשראיתי את חבריי לקבוצה חוגגים ובאים אליי בריצה". בחצי הגמר, נציין, הוא עצר את הבעיטה של אלברו מוראטה והיה מכריע גם כן.

בינתיים באיטליה הציגו את התדרוך של המאמן רוברטו מנצ'יני לפני הגמר כשהוא כותב את הרכב השחקנים על הלוח. "אתם יודעים מה עליכם לעשות", אמר מנצ'יני והתבדח עם שחקניו. "אנחנו לא כאן במקרה, אנחנו אדוני הגורל שלנו, אין לי יותר מדי מה להגיד לכם". "הוא איש החזון, חולל מהפכה בכדורגל שלנו", החמיאו ב"גאזטה דלה ספורט".

ברחבי המדינה חגגו את שובם של האלופים הביתה עם הגביע. "איטליה אוהבת אתכם מאוד. עכשיו היעד הוא המונדיאל. איחדתם את המדינה", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט" שם ציינו שאיטליה לא חוששת מפנדלים ולדבריהם ז'ורז'יניו אף נלחם במסי על תואר כדור הזהב. "איטליה הגדולה ביותר", נכתב ב"קוריירה דלה ספורט", שם החמיאו לדונארומה: "עלה על בופון המיתולוגי".

כותרות העיתונים באיטליה | צילום מסך: "גאזטה דלה ספורט", "קוריירה דלה ספורט"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי