פליק: "דוגלאס עובד קשה מאוד". באיירן לא תתחזק בחורף

הבווארים שזכו כבר באליפות הסיבוב, רוצים לנצח באאוגסבורג ברביעי (21:30, ישיר בספורט1). המאמן התייחס לקשר שמתקשה להשתלב ועשוי לעזוב ודיבר גם על אלאבה. גנאברי התאמן כרגיל. יוביץ' יפתח בהרכב נגד פרייבורג?

(גודל טקסט)

הבונדסליגה מגיעה לשלב חצי הדרך. המחזור ה-17 שיינעל את הסיבוב הראשון יחל הערב (שלישי) ויימשך גם מחר (רביעי) עם חמישה משחקים נוספים. האלופה באיירן מינכן שתתארח אצל אאוגסבורג תסיים בכל מקרה כאלופת החורף. לייפציג תקווה לחזור למסלול הניצחונות כשתארח את אוניון ברלין מהמקום החמישי. איינטרכט פרנקפורט שכושר טוב תתארח אצל פרייבורג ובגרמניה תוהים האם לוקה יוביץ' יפתח בהרכב.

אאוגסבורג – באיירן מינכן (21:30, שידור ישיר בספורט1)

האלופה באיירן מינכן שמה מאחור את השבוע הקשה שלה כשחזרה לנצח עם 1:2 על פרייבורג. כעת במועדון נאלצו להתמודד עם הפרסומים בספרד לפיהם דויד אלאבה סגר בריאל מדריד לארבע שנים. האנזי פליק התייחס לכך במסיבת העיתונאים: "כבר אמרתי הכל על זה. אנחנו צריכים לחכות ולראות. המצב עם הקורונה לא קל לבאיירן. החשבון פחות מלא, ההכנסות צנחו. עלינו להפיק את המיטב בזמן הזה, נחשוב על הבעיות האלה בזמן המתאים.

אלאבה צפוי להמשיך בהרכב, ובכל מקרה הגנת הבווארים חייבת להשתפר. מנואל נוייר מחכה כבר 11 משחקים להשוות את שיאו של אוליבר קאן ששמר 196 פעמים על שער נקי בבונדסליגה. באיירן ספגה העונה כבר 25 שערי חובה מאז עונת 1991/92.

פליק אמר לקראת המשחק: "עשינו צעד בכיוון הנכון נגד פרייבורג. גם בגיל 55 אתה עדיין יכול ללמוד משהו חדש, חשוב להחליף רעיונות ושיטות מדי פעם, אבל יש לי אמון רב בדרך הארוכה שלנו. השחקנים הראו נגד פרייבורג שהם יכולים להביא איכות למשחק ואני לא חושב שנעשה שינויים רבים, עקביות היא חשובה".

שחקני באיירן מינכן חוגגים | Alexander Hassenstein/Getty Images

המאמן התייחס גם לדוגלאס קוסטה שחזר למועדון כמושאל ולא הצליח להשתלב. בתקשורת האיטלקית כבר עלו פרסומים לפיהם הוא ישוב ליובנטוס בחורף: "הוא עובד קשה מאוד, התחרות כרגע אינטנסיבית. זה תמיד קשה למאמן לקבל החלטה לא לתת לשחקן לשחק, אבל עליו להתמודד עם זה". הברזילאי רשם 654 דקות בלבד העונה. סרג' גנאברי שהיה בספק למשחק – התאמן כרגיל ומרגיש היטב, ההחלטה הסופית לגביו תתקבל למחרת.. בכל מקרה, גם אם ייעדר לירוי סאנה יהיה זה שיחליפו ולא הברזילאי.

קרל היינץ רומיניגה, יו"ר המועדון, נשאל האם הקבוצה יכולה להרשות לעצמה לרכוש שחקנים ב-40 מיליון יורו בפרק הזמן הזה כמו דאיו אופמקאנו או פלוריאן נויהאוס (בורוסיה מנשנגלדבאך) ואמר: "דבר אחד ברור – העבודה של המנהל המקצועי שלנו לא נעשתה קלה יותר בשל הקורונה. אנחנו מקווים שבעונה הבאה זה יסתיים והקהל יחזור למגרשים. אם אתה משקיע כספים כאלה במהלך הקורונה אתה חייב יותר מתמיד להפעיל שיקול דעת".

בשניים מארבעת המשחקים האחרונים ביניהן הצליחה אאוגסבורג לחלץ נקודה. המארחת מגיעה למשחק מהמקום ה-11 בטבלה אחרי שני הפסדים רצופים בהם נראו רע מאוד. דניאל קליגורי, שכבש העונה ארבעה שערי ליגה ובישל עוד שלושה – יפתח בהרכב.

לייפציג – אוניון ברלין (21:30)

דווקא כשהתקרבה משמעותית לפסגה, הקבוצה של יוליאן נגלסמן (רשם ציון דרך עם 50 משחקי בונדסליגה כמאמן לייפציג – 27 ניצחונות, 17 תוצאות תיקו ושישה הפסדים בלבד) רשמה שני משחקים ללא ניצחון ליגה – דבר שטרם קרה לה העונה. קשר הרכש החדש דומיניק סובוסלאי ייאלץ עדיין להמתין עם הופעת הבכורה שלו שכן הוא פצוע. מרסל סביצר נמצא בספק קל למשחק וייצטרך לעבור מבחן כשירות. כריסטופר אנקונקו מתחרה על מקום בהרכב כשטרם הוחלט האם אמיל פורסברג ייפתח בחוד על אף שלא כבש כבר שמונה משחקים, או שיוחלף ביוסוף פולסן.

זה יהיה המפגש השלישי בלבד בין הקבוצות בליגה הבכירה כאשר אשתקד ניצחה לייפציג בשני המשחקים עם תוצאות מרשימות – 0:4 בחוץ במחזור פתיחת העונה ו-1:3 במשחק הבית. אוניון ברלין של אורס פישר מסתמנת כמעין קולטת הענקיות שכן העונה גברה 0:1 על באייר לברקוזן במחזור החולף והצליחה לנצח גם את בורוסיה דורטמונד ולחלץ נקודה יוקרתית מבאיירן מינכן. ניצחון שלה יוכל להקפיץ אותה אפילו למקום השלישי בטבלה. מקס קרוסה שפתח את העונה בסערה עם שישה שערים וחמישה בישולים בעשרת המשחקים הראשונים עדיין פצוע ויחמיץ את המשחק.

פרייבורג – איינטרכט פרנקפורט (21:30)

קרב בין שתי קבוצות שחולמות להגיע לאירופה בעונה הבאה. פרייבורג הייתה בכושר מצוין עם חמישה ניצחונות רצופים ורוצה לייצר רצף חדשה אחרי שפייט גדול נגד באיירן לא הספיק. מנגד, האורחת שמדורגת שביעית – מחפשת ניצחון ליגה רביעי ברציפות. לוקה יוביץ' זכה לכל הכותרות אחרי הצמד שרשם במשחק חזרתו למועדון כשהיה זקוק לחצי שעה בלבד כדי להשוות את מספר שעריו מריאל מדריד. האם יפתח בהרכב?

המאמן אדי הוטר אמר: "הוא הראה למה הוא מסוגל ביום ראשון ואנחנו שמחים על כך. אני עדיין לא יכול לענות האם הוא יהיה בהרכב". עוד אמר המאמן: "עבדנו קשה מאוד כדי לבנות את הביטחון שלנו, הקבוצה יציבה. אנחנו לא סופגים הרבה שערים ומסוגלים להכריע משחקים. עלינו לשמור על הגישה הנכונה ועל ריכוז לאורך כל המשחק". הקשר סבסטיאן רודה חזר לאימונים אך לא יישחק מחר.

יוביץ' חוגג צמד. יפתח בהרכב הפעם? | Arne Dedert/picture alliance via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי