טר שטגן ואומטיטי חזרו לאימונים, קומאן: "מסי הגדול ביותר"

מארק אנדרה טר שטגן | Michael Regan - UEFA/UEFA via Getty Images

השוער והבלם ישובו למשחקים רשמיים בקרוב, פדרי קיבל תכנית מיוחדת כדי לעלות מסת שריר. פאטי ופיקה יחזרו להרכב ברצלונה מול אלאבס (שבת, 22:00), קומאן נשאל על מראדונה במסע"ת והחמיא לקפטן שלו

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

ברצלונה הפסידה במשחק הליגה האחרון 3:1 לריאל מדריד בקלאסיקו ומצבה בטבלה רע. הקבוצה ממוקמת רק במקום ה-12, כשהיא צברה שבע נקודות בלבד מתוך 15 אפשריות, לא ניצחה כבר שלושה משחקי ליגה רצופים והפסידה בשניים האחרונים.

אך יש כמה דברים שיכולים גם לעודד את הקטלונים – הפער מהבלאנקוס אמנם עומד על שש נקודות, אך יש לקבוצה של רונאלד קומאן משחק חסר והיא תוכל צמצם את ההפרש לשלוש. בנוסף, הניצחון האחרון על יובנטוס בליגת האלופות היה מרשים ואולי סימן על יציאה לדרך חדשה אחרי ההתפטרות של הנשיא המושמץ, ג'וזפ מריה ברתומאו.

כמו כן, היום (שישי) מארק אנדרה טר שטגן וסמואל אומטיטי חזרו לאימונים מלאים. השוער הגרמני והבלם הצרפתי טרם שיחקו העונה, והם ללא ספק יהוו חיזוק משמעותי. יכולותיו של טר שטגן ידועות לכולם, ואחרי הניתוח שעבר בברך, המטרה היא שהוא ישחק מול אתלטיקו מדריד ב-21 בנובמבר בוונדה מטרופוליטנו. אומטיטי, שסובל מבעיות בלתי נגמרות בברכיים, יחזק את מרכז ההגנה המעורער של בארסה שסובל מהרבה מאוד בעיות, ולמרות שהוא לא בשיאו, הוא בוודאי יוסיף עומק ואיכות.

סמואל אומטיטי | Diego Souto/Quality Sport Images/Getty Images

מחר ב-22:00 ברצלונה תתארח אצל אלאבס וחייבת לחזור לנצח בליגה, אחרת היא עלולה להסתבך כבר בשלב מוקדם ולהתרחק משמעותית מהפסגה, בה נמצאת לעת עתה ריאל סוסיאדד. ג'רארד פיקה, שלא שיחק מול יובה בגלל הרחקה, ישוב להרכב, כמו גם אנסו פאטי שעלה מהספסל מול הגברת הזקנה וישחק בהתקפה לצד ליאו מסי. על פי הדיווחים, אנטואן גריזמן אמור שוב לחזור לספסל. פיליפה קוטיניו הפצוע ייעדר וריקי פוץ' נותר מחוץ לסגל מסיבות מקצועיות.

לא ברור האם פדרי בן ה-17 יעלה ב-11. הכישרון הצעיר, שהוא ללא ספק אחת מההפתעות הכי גדולות ומרעננות העונה באירופה כולה, שיחק לראשונה 90 דקות מול אלופת איטליה (הוחלף בתוספת הזמן), הציג יכולת מצוינת ואת המשחק הטוב ביותר שלו מתחילת העונה.

הקשר הצעיר קיבל תכנית אימונים מיוחדת ממאמני הכושר של בארסה כדי לעלות מסת שריר כדי שיוכל להמשיך את ההתפתחות שלו. על פי התקשורת הספרדית, כבר מהאימון הראשון של השחקן המאמן קומאן התלהב לא רק מהכישרון של פדרי, אלא גם מקבלת ההחלטות הבוגרת וממשחק למשחק נראה שהוא עולה ברמתו.

פדרי. שבחים מקומאן | Chris Ricco/Getty Images

למסיבת העיתונאים התייצב רונאלד קומאן, שאישר את הפרסומים הבוקר בספרד: "טר שטגן בסדר גמור, הוא מתאמן, אבל הוא עוד צריך לעבור דרך עד שיהיה מוכן מבחינה פיזית ויוכל לשחק. אומטיטי זקוק לאימונים נוספים לפני שנוכל לבנות עליו. גריזמן? אין לי שום מילה רעה לומר עליו".

על התפטרות הנשיא ברתומאו אמר המאמן: "אני לא יודע איך עזיבה שלו תשפיע עליי. אני ממשיך להתרכז בהצלחת הקבוצה, כדי שננצח ונזכה יחד בתארים – ואנחנו נראה מה יהיה בעתיד. יש לנו בקבוצה שחקנים טובים ובכל יום שעובר אנחנו מתחזקים ומשתפרים".

על הצעירים בקבוצה: "פדרי ילד מאוד צנוע וזה טבעי לחלוטין שהוא יזכה למחמאות על הביצועים שלו. הוא עם רגליים על הקרקע. ריקי פוץ' לא איתנו מסיבות מקצועיות ואנסו פאטי ממשיך לעבוד קשה כדי להשתפר – אתמול שוחחתי איתו על ריכוז, כי זה היבט שהוא צריך להשתפר בו ולאבד פחות כדורים. אנסו שחקן טוב שאנחנו צריכים לשמור עליו. ההצעה שלי לשחקנים צעירים היא לחכות בסבלנות להזדמנות ולדעת להיות מוכן, כי לעולם אי אפשר לדעת מתי תצטרך להוכיח את עצמך".

ליאו מסי, אנסו פאטי
מסי ופאטי. לכישרון הצעיר יש ממי ללמוד | Andrea Staccioli/LightRocket via Getty Images

לסיום, ההולנדי נשאל על יום הולדתו ה-60 של דייגו מראשונה והשיב: "בזמנו הוא היה השחקן הגדול ביותר. כיום אני חושב שזה ליאו מסי, אבל אי אפשר להשוות כדורגלנים מתקופות שונות. הכדורגל היום הוא פיזי יותר, מהיר יותר, אינטנסיבי יותר, המשחק השתנה מאוד לעומת הזמן של מראדונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי