מיקל ארטטה אובחן כחולה בקורונה, אופ"א תחליט על עתיד הכדורגל האירופי

מיקל ארטטה
מיקל ארטטה | ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images

משבר הקורונה: ארסנל הודיעה כי המנג'ר הספרדי נבדק לגבי הווירוס והתוצאה הייתה חיובית. ראשי הענף יערכו שיחת וידאו ביום שלישי להכריע את גורל הליגות המקומיות, ליגת האלופות ויורו 2020

(גודל טקסט)

בהלת הקורונה הולכת וגוברת ברחבי העולם וממשיכה לגבות גם מחיר ספורטיבי. מספר הנדבקים בישראל נושק ל-100 נכון להבוקר (חמישי) והקבוצות המקומיות בענפים השונים נערכות להשהייה המסתמנת של כלל הליגות בעקבות התפשטות הנגיף, כשגם באירופה ביטול היורו הקרוב כבר באופק ובארצות הברית הוחלט על הפסקת משחקי ה-NBA. לפניכם כל העדכונים מההתפתחויות בעולם סביב הנגיף שממשיך להתפשט.

יום חמישי, 12 במרץ, כל העדכונים
* מיד לאחר ההודעה של ארסנל לגבי ארטטה, הפרמיירליג הוציאה הודעה רשמית ובה נכתב: "לאור הודעה של ארסנל המאשרת כי המאמן ארטטה נדבק בנגיף הקורונה, הנהלת וקבוצות הליגה יכנסו ישיבת חירום בבוקר יום שישי לגבי המשך העונה". בינתיים, ברייטון הודיעה כצפוי כי משחקה הקרוב נגד התותחנים נדחה לאור המצב.

* ארסנל הוציאה הודעה רשמית ובה נכתב כי המנג'ר הספרדי שלה מיקל ארטטה אובחן כחולה בקורונה. המאמן, שנמצא בבידוד כמו כל שחקני ואנשי המועדון, אמר לאחר תוצאות הבדיקה: "זה ממש מאכזב. נבדקתי אחרי שהרגשתי לא טוב. אחזור לעבודה ברגע שאקבל אישור לכך". מהמועדון נמסר: "לאור מצב, זה ברור שלא נוכל לשחק את במשחקים הקרובים שמתוכננים בלוח הזמנים שלנו כרגע".

* למרות הדיווחים הרבים ובהמשך לדבריו של ראש הממשלה באנגליה בוריס ג'ונסון, הודיעו ראשי הפרמיירליג על קיום משחקי המחזור הקרוב כמתוכנן, משמע עם קהל. בין המשחקים יהיו הדרבי של ליברפול וזאת למרות חולי קורונה חדשים שאובחנו בעיר לאחר הגעת 3,000 אוהדי אתלטיקו מדריד לעיר וחרף שלושה שחקני לסטר ובנג'מין מנדי ממנצ'סטר סיטי שנמצאים בבידוד.

* הקשר הספרדי ססק פברגאס, שחקן מונאקו, צייץ הערב "למה אתם מחכים?" בתגובה לכך שמשחקי הליגה הצרפתית נערכים בדלתיים סגורות ולא נעצרו בדומה לליגות אחרות.

מנצ'סטר סיטי אישרה שאחד מבני משפחתו של בנג'מין מנדי הובהל לבית חולים עם תסמינים של נגיף הקורונה. עד אשר יתקבלו תוצאות, השחקן נשלח לבידוד. לידיעה המלאה.


* פיפ"א הכריזה על ביטול כל משחקי מוקדמות גביע העולם 2022 בדרום אמריקה שהיו אמורים להיערך בפגרת הנבחרות החודש. בנוסף, גם גביע הליברטדורס בדרום אמריקה, שרק יצא לדרך, עוד ישוחק הלילה ולאחר מכן ייעצר, כך שלפחות המחזור הבא לא ייערך.

* האם בגרמניה ירחיקו לכת ויודיעו על ביטול העונה בימים הבאים? ב"אקספרס" טוענים כי ההתאחדות הגרמנית וראשי הבונדסליגה שוקלים להכריז על סיום העונה בתום המחזור הקרוב ולצאת בהצהרה כי לא תהיה אלופה ולא יהיו יורדות לליגת המשנה, אולם כן יעפילו שתי הראשונות בליגת המשנה – כך שהבונדסליגה בעונת 2020/21 תכלול 22 קבוצות.


* ההתאחדות לכדורגל בישראל הודיעה הערב על עצירת המשחקים בליגות הנוער והילדים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה והמאבק המשותף למנוע את החרפת המצב. לפיכך, כל משחקי מחלקות הנוער והילדים שתוכננו להתקיים בסוף השבוע הקרוב ידחו ומועד חזרת הליגות לפעילות יידון בהמשך בהתאם להתפתחויות.

* עכשיו זה רשמי: אחרי ששחקני ריאל מדריד נדרשו להיכנס לבידוד, משחק ליגת האלופות בין מנצ'סטר סיטי לריאל מדריד במסגרת שמינית גמר ליגת האלופות נדחה. כמובן שגם המפגש בין יובנטוס לליון לא ייערך, בשל העובדה שדניאלה רוגאני נמצא חולה בקורונה ושחקני אלופת איטליה נכנסו לבידוד.


* בסקוטלנד אסרו על התקהלויות של יותר מ-500 אנשים והמשמעות היא שהמשחק מול נבחרת ישראל בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו – אם הוא אכן ייערך, יתקיים ללא קהל.

* ליגת ה-MLS האמריקאית, בה משחק גם גדי קינדה, כידוע, לא תיערך ב-30 הימים הקרובים, כך נמסר הערב רשמית. גם ליגת ההוקי קרח בארצות הברית, ה-NHL, וכן ליגת הבייסבול ה-MLB, יעצרו לאלתר את פעילותן – ליגת ההוקי כבר אישרה זאת בהודעה לתקשורת ואילו ליגת הבייסבול תדחה את חזרתה בשבועיים לפחות.

* הליגה האוקראינית תשחק את שני המחזורים הבאים בדלתיים סגורות והערכת מצב מחודשת תיעשה לקראת החזרה מפגרת הנבחרות.

* אחרי רודי גובר, גם דונובן מיטשל מיוטה ג'אז אובחן כחולה קורונה. לחצו כאן לידיעה המלאה.

* ה-ATP הודיע: בוטלו כל תחרויות הטניס עד סוף חודש אפריל. לחצו כאן לידיעה המלאה.

* גם בהולנד ובפורטוגל לא לוקחים סיכונים – כל אירועי הספורט במדינות בוטלו עד להודעה חדשה.

* הנגיף ממשיך להתפשט. אחרי דניאלה רוגאני מיובנטוס, שחקן שני בסרייה א' אובחן כחולה קורונה. מדובר במנואל גביאדיני בן ה-28, חלוץ סמפדוריה, שהבקיע העונה שישה שערי ליגה ב-21 הופעות. גביאדיני: "גם אני נדבקתי בווירוס. אני רוצה להודות לכל מי שכתב לי, כבר קיבלתי יותר מדי הודעות. אני רוצה לוודא שאני בסדר, אל תדאגו. תעקבו אחרי ההוראות, הישארו בבית והכל יסתדר".

* אחרי שהבלם טימו הוברס אובחן כשחקן הראשון בשתי הליגות הבכירות בגרמניה שחלה בקורונה, כעת גם חברו בהאנובר, יאנס הורן, נבדק בחשש שנדבק ונמצא חיובי.

* הליגה הצ'כית, בה משחק טל בן חיים החלוץ במדי ספרטה פראג, הודיעה על הפסקת פעילות עד להודעה חדשה.

* ברנדן רוג'רס, מנג'ר לסטר סיטי, אישר ששלושה משחקני הקבוצה נשלחו לבידוד לאחר שהראו תסמינים של נגיף הקורונה. הם נבדקו, אולם בשלב זה טרם ידועות התוצאות.

* אחרי הדיווחים ברחבי אירופה על כך שאופ"א תכריז על ביטול משחקי ליגת האלופות והליגה האירופית עד הודעה חדשה, בהודעה רשמית שנמסרה מהתאחדות הכדורגל האירופית נכתב שראשי הענף ייערכו שיחת וידאו ביום שלישי הבא (17.3) כדי להכריע את גורל המשך העונה. אז יתקבלו החלטות על עתיד הענף, כשבין היתר מדובר על קיום משחקי כל הליגות המקומיות, ליגת האלופות, הליגה האירופית, פלייאוף יורו 2020 ואליפות אירופה עצמה, שאמורה להיערך בקיץ ב-12 מדינות שונות. אחת האופציות, כך על פי דיווח ב'לאקיפ' הצרפתי, היא דחיית יורו 2020 בשנה.


* יממה אחרי שאתלטיקו מדריד הדיחה את ליברפול באצטדיון אנפילד בתמיכת 3,000 אוהדים שהגיעו מספרד, בליברפול פורסם על לפחות 10 חולים חדשים שאובחנו עם קורונה. ממשלת ספרד וגם אתלטיקו מדריד המליצו לאוהדים לא להגיע, אבל מדובר בהחלטה של אופ"א והיא הורתה על קיום המשחק כמתוכנן – בשל העובדה שהרשויות בממלכה אפשרו את הגעת האוהדים ממדריד. ג'ון אשטון, בעבר מנהל אגף הבריאות בעיר ליברפול, סיפר ל"אקו": "מספר החולים בקורונה רק יעלה עכשיו, היו כאן 3,000 אוהדים שהלכו בעיר ושתו בברים".


אוהדי אתלטיקו מדריד באנפילד (Julian Finney/Getty Images)


* טורניר העילית לנבחרות עד גיל 17, שהיה אמור להתארח בארץ, בוטל. נבחרות הנערות (עד גיל 19) לא תצא לטורניר המקביל בצפון אירלנד, שבוטל אף הוא.

* הליגה הספרדית הושבתה לכל הפחות לשבועיים, כאשר בימים הקרובים תתבצע הערכת מצב מחודשת ועשויה להתקבל החלטה מחמירה יותר.

* כדורסלן ריאל מדריד, טריי טומפקינס, אובחן כחולה קורונה. שחקני קבוצות הכדורגל והכדורסל של המועדון נשלחו לבידוד בביתם.

* משחקה של מכבי תל אביב נגד באסקוניה הערב בוטל לאחר שהיורוליג החליט לעצור כל פעילות.


מכבי חיפה והפועל באר שבע בסמי עופר ללא קהל (מאור אלקסלסי)

* מנכ"ל אגודת מכבי ישראל, נאור גלילי, שלח מכתב לשרת התרבות והספורט מירי רגב ולשר האוצר משה כחלון בבקשה: "תפעלו להצלת הספורט הישראלי, דרוש מתווה לסיוע כלכלי מאסיבי לכל הענפים. האגודות נמצאות על סף משבר קיומי".

* פיב"א, ארגון הכדורסל העולמי, הודיע גם הוא על הפסקת כלל התחרויות שלו החל ממחר בשל התפרצות וירוס הקורונה.

* סנטר יוטה ג'אז רודי גובר אובחן כחולה קורונה, מה שהביא את הנהלת ה-NBA להודיע על הפסקת המשחקים עד להודעה חדשה. שש קבוצות, כולל זו של השחקן הצרפתי, נכנסו לבידוד.


היסטריה בארה"ב (Getty Images)

* בעקבות הידבקותו של בלם יובנטוס דניאלה רוגאני בנגיף, שחקני אלופת איטליה נכנסו כולם לבידוד ולא יוכלו לפגוש את ליון בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות. בספרד דווח כי בשל כך, אופ"א צפויה להודיע ביממה הקרובה על השהיית המפעל הבכיר בכדורגל האירופי.


המצב באיטליה מחמיר (Getty Images)

* לא רק שהעונה בליגות המקומיות ובגביעי הבינלאומיים השונים הייתה צריכה להיכנס בתקופה זו לישורת האחרונה שלה, אלא שביוני הקרוב אמור להתקיים יורו 2020. אולם לפי דיווח באיטליה, נציגים מחמש הליגות המובילות באירופה ייפגשו עם מזכ"ל אופ"א ג'ורג'יו מארקטי ויבקשו לדחות את הטורניר היבשתי.


טורנירים בינלאומיים עשויים להידחות (Getty Images)

* לאחר שרה"מ נתניהו אסר על התקהלויות של יותר מ-100 איש, במכבי תל אביב כדורגל יקבלו ייעוץ משפטי כחלק מהיערכות לתביעות אפשריות ממנויים שרכשו כרטיסים.

* מחלקת הנוער של מועדון ספורט אשדוד הקפיאה את פעילותה ליומיים הקרובים. במועדון ימשיכו לעקוב אחרי התפרצות אפשרית של הנגיף במחלקה והמליצו לילדים להישאר בביתם ולהימנע ממקומות ציבוריים.

* איגוד השחייה הודיע על ביטול כל תחרויות השחייה והשחייה האמנותית ב-30 הימים הקרובים.

* מנהלת ליגת העל בכדורסל תקיים כרגיל את מחזור 22 שייערך החל מסוף השבוע הקרוב, ולאחריו תבחן את המצב מחדש. המשחקים יתקיימו בדלתיים סגורות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי