רודריגס מבטיח: "נשוב להיות מכבי חיפה של העונה שעברה"

הלם במועדון אחרי ההפסד לקייראט: "השחקנים צריכים להתעשת, ומהר". הקשר סיכם: "לקום אחרי הפסדים זה טוב, אנו בשלב ההכנה". ביקורת על בכר, כעס על היכולת של הבלמים, האלופה העבירה מסר לקהל לקראת המשחק בטביליסי

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

לא מעט דובר בשבוע האחרון במכבי חיפה על הרצון העז להשתדרג ומעבר לאליפות שהושגה לאחר עשור – לעשות גם צעד נוסף באירופה. אך רצונות לחוד ומציאות לחוד, כפי שקרה בהפסד אתמול (רביעי) 2:0 לקייראט. גם בחלומות הכי שחורים לא ציפו הירוקים להיות מודחים כבר בסיבוב הראשון במוקדמות ליגת האלופות. גם המאמן ברק בכר בעצמו הודה בעמדת הראיונות לאחר המשחק כי הקבוצה פשוט לא נתנה פייט.

בשורות האלופה הודו כי ההפסד אתמול היה אחד מהקשים והכואבים ביותר בשנה וחצי האחרונות, לבטח בתקופתו של המאמן הנוכחי. "שום דבר לא הלך אך נראה שזה מעבר לזה. פעולות פשוטות של שחקנים היו בכיוון הפוך. כבר מהדקה העשירית הייתה תחושה רעה לגבי המשחק הזה", אמרו במועדון.

עיקר הביקורת הופנתה למשחק ההגנה ובדגש על שלישיית הבלמים – בוגדן פלאניץ', רמי גרשון ושון גולדברג שערך בכורה בקבוצה. שלושתם היו רחוקים משיאם, בעוד גרשון היה אשם בשער השני. "כל מהלך של הקזחים הפך להזדמנות ממשית לשער. ההגנה נראתה רע מאוד. אסור לעשות טעויות כאלה ברמה הזו ושילמנו ביוקר", אמרו בכרמל והוסיפו: "אמנם אנחנו בתחילת העונה אך השחקנים צריכים להתעשת במהרה ולחזור לבסיס שאפיין אותנו בשנה שעברה".

בוגדן פלאניץ' | מכבי חיפה, רשמי

גם בכר לא נשאר נקי. בין השאר הודו בחיפה כי המאמן שגה הן במערך והן בחילופים שניסה. "ברק מאמן שתמיד מנסה, מגוון ומאלתר. לרוב זה מצליח ולעתים בכלל לא, אבל זה מה שהופך אותו למאמן גדול", אמר גורם אחר שהגן על המאמן. במועדון כעסו על הנפילה המנטלית ברגעים מסוימים במחצית השנייה וכן את הכרטיסים הצהובים המיותרים שספגו השחקנים אחרי שיחות מיותרות עם השופט. כמובן שכעסו גם על הכרטיס האדום שספג עלי מוחמד בתוספת הזמן. "השחקנים צריכים לשלוט בעצמם גם ברגעי משבר", אמרו במועדון.

קשר הקבוצה, חוסה רודריגס, פרסם בחשבון האינסטגרם האישי פוסט בו הוא מסכם את ההפסד המאכזב: "בספורט אתה מנצח ומפסיד. זה לא טוב להתרגל לניצחון, לקום אחרי הפסדים זה טוב. אנחנו בשלב ההכנה כשנהיה ב-100% נהיה שוב פעם הקבוצה שהדהימה בעונה שעברה, אני משוכנע בכך. אני מאמין שיש לנו את הסגל הכי טוב ואת הצוות המקצועי הטוב ביותר בשביל זה".

חוסה רודריגס
חוסה רודריגס | מכבי חיפה, האתר הרשמי

במקביל, הירוקים פרסמו עדכון לאוהדים שרוצים ללוות את הקבוצה במשחק החוץ מול דינמו טביליסי בקונפרנס ליג: "לפי הוראות אופ"א, לעונת המשחקים 2021/22 התקפות בשלב זה עד הודעה חדשה, לא תותר כניסה של קהל חוץ והתקנה המאפשרת לקהל החוץ לקבל עד 5% מתכולת האצטדיון בוטלה. מועדון הכדורגל מכבי חיפה מבקש מאוהדיו לנהוג בהתאם להוראות אלה וזאת על מנת למנוע אי הבנות בנושא".

הקבוצה תנחת בשעות הצהריים בישראל וכבר תתחיל בהכנות לקראת המשך המשחקים בקונפרנס ליג בשבוע הבא. מעבר לאכזבה המקצועית, הרי שהירוקים ספגו גם מכה כלכלית קשה בכך שכשלו כבר בשלב הראשון וינסו למזער נזקים בזכות הופעה טובה בהמשך המשחקים באירופה וגם בשחרור של שחקנים שכלל לא בתכניות הצוות המקצועי.

דולב חזיזה וגודסוויי דוניו | מכבי חיפה, רשמי

לאחר עזיבתו של מקסים פלקושצ'נקו, בחיפה מקווים כי גם המגן טאלב טוואטחה, הקשר מוחמד ג'אבר והחלוץ מוחמד עוואד ימצאו קבוצה במהרה כאשר הצעירים כמו רוני לאופר ונהוראי יפרח עשויים לעבור בהשאלה להפועל עפולה. לא מן הנמנע שעוד שחקן או שניים יבקשו לצאת בהשאלה לאור הנשירה לקונפרנס ליג.

לקראת המשחק הבא, נגד דינמו טביליסי בחמישי הבא, ינסו בחיפה להכשיר את המגן האוסטרלי, ראיין סטריין ואולי אף את הבלם עופרי ארד כאשר מעבר למוחמד המורחק, גם הקפטן נטע לביא הפצוע ייחסר לבכר.  "נטע היה חסר באופן משמעותי גם על כר הדשא וגם בחדר ההלבשה", אמרו בחיפה.

לביא. הקפטן היה חסר | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי