אבוקסיס: "אי אפשר להביא שחקנים מהירח". אולסק יצטרף?

יוסי אבוקסיס חוגג
יוסי אבוקסיס חוגג | אריאל שלום

קשר נתניה עשוי לתפוס את מקומו של שמיר. המאמן: "אי אפשר היה להחזיק את עדן בכוח. ינואר? לא מאמין במהפכות". במועדון יקבלו החלטות לגבי ממן, מרין ופאוליניו ויאיצו את המגעים עם טראורה. וגם: טקס הפרידה מבכר

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

הרבה מאוד לחץ השתחרר אתמול (חמישי) בהפועל באר שבע לאחר שריקת הסיום בנתניה. כמה מאנשי נתניה לא אהבו את החגיגות של שחקני באר שבע בתום התמודדות ובין הצדדים התפתח עימות מילולי במתחם חדרי ההלבשה כאשר מנכ"ל הקבוצה, אסי רחמים, ניסה להפריד בין הניצים כדי למנוע עימות פיזי.

בבאר שבע החמיאו לשחקנים שהצליחו לעמוד בלחץ ולעשות מהפך דרמטי שהעניק לקבוצה את הכרטיס לרבע גמר גביע המדינה, כאשר בבאר שבע סימנו עוד לפני שריקת הפתיחה את המשחק הזה כצומת דרכים, מאחר ומדובר בתואר היחיד שנמצא בהישג יד בשלב הזה של העונה. מאמן הקבוצה, יוסי אבוקסיס, נאלץ לאלתר הרכב בשל לא מעט אילוצים. באר שבע התייצבה ללא מיגל ויטור ובן ביטון המורחקים, לואי טאהא שעדיין לא התגבר על הכאבים ברגלו ועדן שמיר שחתם אתמול רשמית בסטנדרד ליאז'.

אבוקסיס אמר בסיום המשחק: "לא ויתרנו עד הסוף. באנו בהרכב חסר עם חוליית הגנה שלא שיחקה יחד לפני זה והשחקנים עשו עבודה גדולה. גם המחליפים שנכנסו. הימרנו על ההתקפה בצורה מטורפות בסוף ולשמחתי המחליפים שנכנסו עשו שינוי שעזר לנו לנצח. גם כשהיינו בפיגור האנרגיות היו טובות. היה רצון גדול מאוד של השחקנים לנצח וידעתי שאם תהיה לחימה גם יגיעו התוצאות ואני שמח שזה  מה שקרה. אני אחד שבאופי שלי לא מוותר ואני מנסה כל הזמן להקרין את זה לשחקנים ואני שמח שהם הפנימו את זה. באנו עם רצון גדול ובטירוף, היינו בהרכב חסר אבל ידענו לתת ביטחון לשחקנים שכן שיחקו שאפשר לעשות את זה וזה מה שניצח לנו את המשחק".


הקרין לשחקנים שזה אפשרי. יוסי אבוקסיס (אריאל שלום)

כובש שער השוויון, ניב זריהן, הוסיף: "עלינו יותר טוב למחצית השנייה כי רצינו לשנות את המשחק ולהפוך את הפיגור שנקלענו אליו בתחילת המשחק. אני שמח שעשינו את זה. נכנסתי בתור שחקן התקפה לעשות שינוי כדי לכבוש ולבשל והרבה לחץ השתחרר אצלי ואצל אחרים. אני שמח שבסוף עשינו את זה עם הגול של בן. זה היה משחק מאוד חשוב למועדון כדי לצאת מהתקופה שאנחנו עוברים. הגביע הפך להיות מטרה מאוד גדולה עבור הקבוצה השנה. במהלך המשחק לא הרגשנו לחץ יוצא דופן. ידענו שזה משחק מאוד חשוב למועדון. אני שמח שעשינו את העבודה ועלינו שלב. זה הכי חשוב. יש לנו משחק חשוב ביום שני. אני מקווה שנעשה את העבודה".

כשהתבקש להתייחס למהומה שפרצה במתחם חדרי ההלבשה בין שחני הקבוצה, השיב זריהן: "אני לא יודע על מה נתניה כעסו. שמחנו כמו אחרי כל ניצחון. אין לי מושג מהם הם רצו מאיתנו".

לאחר המשחק בבאר שבע יתפנו לעסוק בשינויים בסגל, כשבקבוצה מחפשים קשר אחורי בעקבות עזיבתו של עדן שמיר והמועמד המוביל הוא שחקנה של מכבי נתניה ניקו אולסק, שכבש אתמול את השער הראשון במשחק. כמו כן יעבירו בקבוצה הילוך במשא ומתן מול הפועל כפר סבא בעניינו של בובאקר טראורה. צירופו של הסנגלי מותנה בשחרור מהסגל של הקשר ג'ימי מרין, שגם אתמול לא שותף במשחק למרות שנכלל בסגל.


המועמד המוביל להחליף את עדן שמיר. ניקו אולסק (אריאל שלום)

במקביל, בקבוצה עוקבים מקרוב אחר קצב החלמתו של הקשר-חלוץ הברזילאי, פאוליניו, אשר מתאושש מפציעה בברכו. אם לא יירשם שיפור בתקופה הקרובה, יגיע שחקן התקפה חדש במקומו. בנוסף, בבאר שבע יצטרכו לקבל בימים הקרובים החלטה באשר לחנן ממן אשר מבוקש בבית"ר ירושלים.

בכל הנוגע לחיזוק שיגיע לקבוצה במהלך חלון העברות של חודש ינואר, אמר אבוקסיס: "אנחנו עובדים כל הזמן ומנסים להביא שחקנים טובים כדי לעשות קבוצה יותר טובה. העזיבה של עדן הייתה בגלל שאי אפשר להחזיק בכוח שחקנים שרוצים להתקדם. היה לי את זה גם בבני יהודה. מי שחושב שבינואר אפשר להפוך את הקבוצה ולהביא שחקנים מהירח הוא טועה. אני לא מאמין במהפכות גדולות בחלון העברות של ינואר. חנן, זריהן ורמזי נכנסו ועשו שינוי מהספסל היום. יש פה שחקנים טובים שהתפקיד שלי הוא לנסות לשפר אותם ולא לחלום על איזשהו שחקן שיגיע וישפר את כל הקבוצה. רק אם נמצא שחקנים שטובים יותר מהקיימים, נביא אותם. אני לא אוהב להביא ככה סתם שחקנים ולהעמיס את הסגל".

בבאר שבע אין יותר מדי זמן לחגוג את העלייה לשלב הבא בגביע והקבוצה תפתח בהכנות לקראת משחק הליגה הקרוב מול הפועל חיפה (שני החל מ-19:45, ישיר בספורט2). לרשותו של אבוקסיס יחזרו בן ביטון ומיגל ויטור המורחקים, שגם צפויים לשוב להרכב הפותח.

אגב, לפני המשחק ייערך טקס הפרידה הרשמי מהמאמן ברק בכר שעזב בתום ארבע שנים וחצי. לא מעט ביקורות חטפה הפועל באר שבע מאז ההודעה על הפסקת עבודתו של ברק בכר, התמקדו בעיקר באופן הקורקטי בו הודיעה הקבוצה על ההחלטה ואוהדים רבים ברשתות החברתיות ציפו כי המועדון ימצא דרך ראויה להיפרד מהמאמן לשעבר, אשר חש פגוע מהמהלך ועד היום לא הגיע כדי להיפרד משחקניו לשעבר. במקביל ציינו במועדון כי הם בוחנים תאריכים על מנת לערוך גם לקפטן לשעבר, מאור מליקסון, אירוע פרידה מול הקהל באצטדיון טרנר. מליקסון כזכור הודיע לפני כשבועיים על פרישה ממשחק, לאחר שלא הצליח לחזור לעצמו מבחינה בריאותית לאחר הניתוח שעבר בקיץ האחרון.

 


ברקת ובכר. טקס הפרידה בשבוע הבא (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי