מכבי ת"א הוגרלה עם ויאריאל, סיבאספור וקרבאח בשלב הבתים

היריבות של הצהובים בליגה האירופית: הצוללת הצהובה של אונאי אמרי, הטורקים שם משחק לארי קאיודה ואלופת אזרבייג'ן. זהבי מול גרנאדה, רפאלוב עם טוואטחה וטוטנהאם. בית נוח לדאבור, ומה עם שמיר, עוואד וסלטיק?

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אחרי שהודחה מול זלצבורג בפלייאוף העלייה לשלב הבתים של ליגת האלופות, מכבי תל אביב נשרה אל שלב הבתים של הליגה האירופית. היום (שישי) נערכה ההגרלה של אופ"א והאלופה גילתה מי יהיו יריבותיה – ויאריאל, קרבאח וסיבאספור, אשר ישחקו בבית מספר 9. הפועל באר שבע הוגרלה מול ניס, לברקוזן וסלביה פראג. משחקי הישראליות בשלב הבתים של הליגה האירופית ישודרו בלעדית בחבילת הערוצים של ספורט1.

המשחק הראשון של שלב הבתים ייערך כבר ב-22 באוקטובר ובו מכבי תל אביב תארח את קרבאח באצטדיון בלומפילד. שבוע לאחר (29/10) מכן הצהובים יתארחו אצל סיבאספור ובמחזור השלישי אצל ויאריאל (5/11). לאחר מכן תהיה הפסקה בת שלושה שבועות, והמחזור הרביעי יתקיים ב-26 בנובמבר, אז הספרדים יגיעו לארץ. ב-3 בדצמבר האלופה תצא למשחק חוץ נגד קרבאח ובמחזור האחרון, שייערך ב-10 בדצמבר, גאורגיוס דוניס ושחקניו יארחו את הטורקים.

קצת על היריבות: ויאריאל, בהדרכתו של אונאי אמרי, התחזקה מאוד הקיץ אחרי שסיימה את העונה שעברה במקום החמישי בליגה הספרדית ופתחה בצורה חיובית גם את העונה הנוכחית. קרבאח היא אלופת אזרבייג'ן בשבע השנים האחרונות, ובעקבות המצב במדינה – תארח את משחקיה בקפריסין, מה שעשוי להוות יתרון עבור מכבי ת"א. סיבאספור, בה משחק לארי קאיודה אקס מכבי נתניה, הגיעה בפעם הראשונה בתולדותיה לבתים אחרי שסיימה את העונה הקודמת רביעית בליגה הטורקית.

אונאי אמרי | Alex Caparros/Getty Images

ומה קורה בגזרת הליגיונרים? לא פחות מ-12 ליגיונרים ישראלים ישחקו בשלב הבתים בתשע קבוצות שונות. ערן זהבי ופ.ס.וו איינדהובן הוגרלו בבית 5 ויפגשו את גרנאדה ופאוק סלוניקי. מואנס דאבור והופנהיים קיבלו בית נוח ויתמודדו מול גנט. עדן שמיר וסטנדרד ליאז' יפגשו את מוחמד עוואד ולך פוזנן, כאשר שתי קבוצות לא קלות בכלל נמצאות איתם בבית 4: בנפיקה וריינג'רס.

זוריה, בה משחקים ג'ואל אבו חנא ומקס גרצ'קין, תתמודד מול לסטר ובראגה. סלטיק של ניר ביטון וחאתם עבד אלחמיד קיבלה הגרלה קשה, כשהיא נמצאת יחד עם מילאן וליל בבית 8. אליאל פרץ ו-וולפסברגר יתמודדו מול פיינורד וצסק"א מוסקבה. בנוסף לכל אלה – לבית אחד, בית מספר 10, הוגרלו ליאור רפאלוב ואנטוורפן יחד עם לודוגורץ של טאלב טוואטחה ומאוויס צ'יבוטה עם לא אחרת מאשר טוטנהאם – אשר הדיחה אתמול את מכבי חיפה.

בית 6 מסתמן כבית המוות, והוא כולל את נאפולי, ריאל סוסיאדד ואלקמאר. ארסנל הוגרלה בבית 2 עם יריבות נוחות כמו ראפיד וינה ומולדה, כאשר רומא תשחק בבית 1 יחד עם יאנג בויז וקלוז'.

ההגרלה המלאה:

ובחזרה למכבי ת"א. הקבוצה החלה את דרכה במסגרות האירופיות העונה לפני כחודש וחצי, כאשר ניצחה בבלומפילד 0:2 את ריגה הלטבית במסגרת הסיבוב הראשון של מוקדמות הליגה האירופית. שבוע לאחר מכן, הצהובים יצאו ללטביה והביסו 0:3 את סודובה בדרך לסיבוב השלישי.

היריבה הבאה של גאורגיוס דוניס וחניכיו הייתה דינמו ברסט הבלארוסית, אותה האלופה ניצחה 0:1 בבית לפני כשבועיים וחצי. לאחר מכן הגיעה ההגרלה מול זלצבורג בשלב הפלייאוף על הכרטיס לבתים של הצ'מפיונס – ההתמודדות היחידה בה נערך גם משחק גומלין.

לצערם, הצהובים סבלו מהתפשטות של נגיף הקורונה במועדון, לא פחות מ-11 שחקנים נדבקו ועוד מספר אנשי צוות, והם לא יכלו לקחת חלק בהתמודדות מול אלופת אוסטריה. המשחק הראשון, שנערך ביום שלישי הקודם בישראל, הסתיים כזכור ב-1:2 לזלצבורג, בעוד המשחק השני שנערך לפני יומיים נגמר בהפסד 3:1.

גאורגיוס דוניס | Roland Krivec/DeFodi Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי