פיוס? הפועל חיפה דרשה ניצחון טכני בדרבי, והגישה שתי תלונות נוספות

עו"ד עידן גולדברג בדרישה המייצג את האדומים הגיש את כתב ההגנה לבית הדין של ההתאחדות: "לפסוק ניצחון 0:3. הנאשמת אחראית למחדלים הנטענים, שלא הוסיפו כבוד לכדורגל הישראלי"

(גודל טקסט)

שבוע בדיוק מהניצחון של מכבי חיפה על הפועל חיפה בדרבי, והקטטה בסיום עדיין מצליחה לגנוב את הכותרות. הבוקר (רביעי), רגע לפני ההודעה על הסדר טיעון של הירוקים בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, לספורט1 הגיע כתב ההגנה של האדומים, שהגישו שתי תלונות נוספות נגד הירוקים, למרות "הסולחה" שנערכה בסמי עופר, ודרשו מבית הדין: ניצחון 0:3 טכני להפועל חיפה.

עו"ד עידן גולדברג, המייצג את האדומים, הגיב לאישומים כנגד גל אראל, דור מלול, עדן בן בסט, אלון תורג'מן, ניסו קפילוטו ומאמן הכושר, דני ביבס. בתחילת כתב ההגנה עדכן על מצבו של אראל, שלא יתייצב לדין לאחר שנמצא חיובי לקורונה. בסעיף הראשון טען כי שכתב האישום הוגש ללא אישור היועץ המשפטי. לאחר מכן טענו כי כתב האישום לא מפורט מספיק בכדי לאפשר לנאשמים להתגונן, כיוון שלא כל המעורבים אותרו והירוקים הרשו לאנשים ללא הרשאה להיות על כר הדשא בזמן מגבלות הקורונה.

באשר לאראל, בהפועל חיפה טענו כי 11 אנשי מכבי חיפה תקפו את הקשר, "על לא עוול בכפו", וכתב האישום הופך את הקורבן לתוקף. עוד ביקשו האדומים לזכות באופן מוחלט את אלון תורג'מן (או לפחות להפחית מהעונש באופן משמעותי), כיוון שנחלץ להגנתו בזמן שהותקף ע"י 11 אנשים.

בנוסף, האדומים טענו לאכיפה בררנית בכך שלא הוגשה תלונה נגד מוחמד אבו פאני ודודו בזק, דובר הירוקים וצירפו לכתב ההגנה את התלונות נגד השניים: "כתב האישום הוגש תוך אכיפה בררנית ואפליה פסולה, שכן בידיעת המאשימה והתובע מטעמה זהות משתתפים רלוונטיים נוספים במהומה, אך המאשימה בחרה, באופן מוזר ומתמיה, שלא להאשים גם אותם"

"הסולחה" בין נטע לביא לדור מלול | ליגת הבורסה לניירות ערך
דודו בזק ודני ביבס לוחצים ידיים | פרטי
11 שחקני מכבי חיפה על גל אראל | פרטי

בכתב האישום האדומים טוענים כי השחקנים: "הנאשמים התגוננו מפני תקיפה אלימה מצד אחרים, נקטו בהגנה עצמית מותרת (לרבות הגנה הדדית האחד על משנהו), שכן פעולותיהם היו דרושות באופן מיידי כדי להדוף תקיפה שלא כדין שנשקפה ממנה סכנה מוחשית של פגיעה בגופם, כל אחד לעצמו וכולם יחד בערבות הדדית, משלא ניתנה להם הגנה הולמת על ידי צוות האבטחה וצוות השיפוט". ולמרות זאת, חשוב לציין כי דווקא הראשונים שפתחו במעשי האלימות היו שחקני האדומים לאחר שלטענתם, סאן מנחם כינה את שחקני הקבוצה 'סמרטוטים'.

ולסיום, דרשו ניצחון טכני: "כתב האישום נגדם בטעות יסודו, ולמעשה – מן הראוי היה (ועדיין) לפסוק לזכות הנאשמת, הפועל חיפה, ניצחון טכני במשחק – הפסד טכני לנאשמת, בשל אחריותה למעשים ולמחדלים הנטענים, שלא הוסיפו כבוד לכדורגל הישראלי. בית הדין יתבקש לבטל את כתב האישום נגד הנאשמים; לחלופין – לזכות את הנאשמים; ובכל מקרה בנוסף לקבוע את תוצאת המשחק כניצחון טכני בתוצאה 0:3 להפועל חיפה"

הסדר טיעון: שלושה משחקים בחוץ לחזיזה ולחבשי, שניים למנחם ואחד לפלאניץ'

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי