לא רק מחמאות: מכבי תל אביב הכניסה 49 מיליון שקלים בקמפיין האירופי

הצהובים סיימו את המסע האירופי עם הכנסות מרשימות, אך כבר מתרכזים בליגה והגביע: "נקווה שהשחקנים לא יחזרו מותשים". הקשרים זכו למחמאות, ואן לוון יערוך רוטציה נגד אשדוד

(גודל טקסט)

המסע האירופי של מכבי תל אביב הגיע אמש (חמישי) לסיומו עם הופעה מכובדת, אך בהפסד 1:0 מאכזב לשחטאר דונייצק, במשחק בו הצהובים היו שווים ליריבה האוקראינית. חשוב לציין כי שהמועדון פספס נקודה שהייתה עוזרת לו מאוד בדירוג האירופי לעונה הבאה, אך ההופעה בשלב 32 האחרונות בליגה האירופית גם תעניק למכבי ת"א סכום של 550 אלף יורו, בנוסף ל-47 מיליון שקלים שהכניסו לפני השלב הנוכחי. בסה"כ, הכנסות הצהובים קרובות ל-50 מיליון שקלים בעבור הקמפיין האירופי המרשים.

תחושת אכזבה גדולה שררה אתמול בקרב שחקני הקבוצה מת"א, כאשר הם עצמם הרגישו כי ביכולתם לעבור את שחטאר, אחרי כמות החמצות גדולה. אם לא כובשים אז סופגים בכדורגל, בעיקר נגד יריבה איכותית כמו שחטאר.

גולסה נגד שחטאר. "האמנו שאפשר לעבור שלב" | JACK GUEZ/AFP via Getty Images

הקשר אייל גולסה, אשר שיחק בשני המפגשים, סיפר על האמונה שהייתה לקבוצה ושיתף גם באכזבה: "לפני המשחק, דיברתי עם השחקנים ואמרתי להם שאפשר לעבור. האמנו לגמרי שזה אפשרי. אבל זה הכדורגל, כשאתה לא כובש, אתה מקבל. זה כואב נורא, אבל צריך להמשיך הלאה. שיחקנו נגד קבוצה עם כוכבים ברמה הכי גבוהה שיש. אני מאמין במכבי. בעונה הבאה נגיע יותר רחוק".

"יש לנו עכשיו את הליגה ואת גביע המדינה" הוסיף גולסה על המטרות שנותרו למכבי ת"א העונה. "ביום שני יש לנו משחק קשה מאוד נגד אשדוד, צריך להגיע אליו בשיא האנרגיות".

גורם בסביבת השחקנים הוסיף: "היה ניסיון להפתיע את שחטאר, אבל הוא כשל. למרות זאת, בקושי היו בעיטות של האוקראינים לעבר השער של טננבאום, אבל בכל זאת הם ניצחו. לא כבשנו שער בשני המשחקים, ולמרות איכות היריבה, זה דורש תיקון מקצועי. צריך לקוות שהמשחק הזה לא התיש את השחקנים לקראת משחק הליגה הקרוב".

לצד האכזבה העמוקה, שחקני ההגנה של מכבי ת"א – לואיס הרננדס, אנדרה ג'ראלדש ואנריק סבוריט – זכו לשבחים רבים. האחרון קיבל ערב הטיסה לקייב הצעה לחוזה חדש לשתי העונות הקרובות במדים הצהובים והוא צפוי להשיב לה בקרוב.

דור פרץ. זכה למחמאות בקייב | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

שחקני הקבוצה נחתו בלילה בישראל וישובו לאימונים רק בשבת. דור פרץ, שזכה למחמאות רבות אחרי שהציג משחק משובח עם סרט הקפטן ואף סבל מחוסר מזל גדול כאשר שער שלו נפסל על ידי השופט הספרדי באופן תמוהה ביותר, דיבר אחרי המשחק.

"במשחק הבא אנחנו חייבים לכבוש שער ולדאוג שהוא לא יפסל" אמר הקשר המצטיין. "הקמפיין הזה היה חוויה מדהימה ואנחנו מסיימים אותו עם ראש מורם. נתחיל להתכונן לליגה למשחק הכי חשוב בשני נגד אשדוד" סיכם הקשר, שעדיין מחכה לאישור הבעלים מיטש גולדהאר על החוזה החדש והמשופר שלו.

שחקנים נוספים שקיבלו מחמאות היו צמד הקשרים גולסה ודן גלזר, שהציגו יכולת נהדרת שהוגדרה "משחק אירופאי לכל דבר". בחלק ההתקפי היו מרוצים מהתפקוד של מתן חוזז, אך במועדון כמו מכבי ת"א מצפים משחקן התקפה כמוהו לכבוש יותר שערים ולא כדרורים מיותרים ליד השער, ללא סיומת מול השער.

פטריק ואן לוון | מכבי תל אביב, רשמי

המאמן פטריק ואן לוון הוסיף בסיום: "היינו הקבוצה הטובה יותר. יכולנו לכבוש שער אחד וגם שניים. צריך לדעת כיצד להכניס מההזדמנויות שלנו לשער. אני מרוצה מההופעה של השחקנים". לקראת המשחק נגד אשדוד, מסתמן כי ההולנדי יבצע שוב שינויים בהרכב של הקבוצה, ושמות כמו שרן ייני, דן ביטון ומתן בלטקסה עשויים להיות חלק מה-11 שלו. יונתן כהן ועדן קארצב הפצועיים ימשיכו להיעדר.

סולומון לספורט1: "מכבי ת"א הייתה טובה משחטאר לפרקים"
דור פרץ: "שחטאר זו היריבה הטובה ביותר שפגשתי, הרגשנו שווים"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי