מדד העוצמה: דירוג הקבוצות שנמצאות בכושר הטוב בליגת העל

שחקני מכבי חיפה חוגגים | Valery Matytsin / Contributor

הפעם, במתכונת קצת שונה לקראת חזרת הכדורגל הישראלי. הקבוצות נבחנות על פי שישה קריטריונים שונים והדירוג יתבצע על פי תוצאות המשחקים האחרונים. וגם: עשר הקבוצות בכושר הטוב ביותר באירופה

(גודל טקסט)

לאחר עוד מחזור אירופי ולקראת שבוע נוסף גדוש במשחקים, הגיע הזמן לעדכן את מדד העוצמה השבועי. אך איננו בפתחו של סוף שבוע רגיל, מכיוון שהחל ממחר (שבת) 12 קבוצות ליגת העל שלא משתתפות במפעלים האירופיים, יחזרו מהקפאה ארוכה של 40 ימים לכל הפחות היישר למחזור הרביעי (שידורים ישירים בחבילת הערוצים של ספורט1).

מסיבה זו, השבוע החלטנו לקחת הפסקה קלה מהזירה האירופית ולהעתיק את מדד העוצמה אל קבוצות ליגת העל. אל תדאגו, אתם תדעו גם מי הן עשר הקבוצות בכושר הטוב ביותר בליגות הבכירות – אבל היום נדבר בעיקר על האירועים שהתרחשו במגרשים בחיפה, אשדוד, פתח תקווה וקריית שמונה.

שינוי קל יהיה גם בפרמטרים בהם דורגו הקבוצות. הנתונים היבשים יישארו כמו שהם ויתווספו אליהם מדדים נוספים המפורסמים על ידי מנהלת הליגות כמו מסירות מפתח, בעיטות למסגרת ואיבודי כדור בחצי הקבוצה על מנת לבדוק אם התוצאות נבעו ממזל, או מסדר פעולות נכון ומתוכנן. בואו נצא לדרך.

5: הפועל קריית שמונה

אחוז הצלחה – 66.6
שערים – 1.5
ספיגות – 0.5
איומים למסגרת –4.5
מסירות מפתח -7
איבודי כדור בחצי הקבוצה –13.5

קריית שמונה לא הייתה הרבה זמן בפלייאוף העליון, ליתר דיוק מאז עונתו האחרונה של ברק בכר במועדון ב-2015. בזמן שהאחרון לקח שלוש אליפויות עם הפועל באר שבע ועלה פעמיים לשלב הבתים של הליגה האירופית, הקבוצה הצפונית בליגה מינתה תשעה מאמנים שונים (לא כולל שתי קדנציות של תומר קשטן) והבטיחה את מקומה בליגה בשנתיים האחרונות רק במחזור הנעילה. איזי שרצקי החליט להשאיר את קובי רפואה ולמרות שהצהיר תחילה כי הסגל יתבסס על הנוער, צירף שמונה שחקנים חדשים – ביניהם רועי קהת ואדריאן רוצ'ט שחזרו למועדון וצמד החלוצים האימתני יוג'ין אנסה ולוסיו, שעושים התקף לב ליריבה לפני כל מתפרצת. את מ.ס אשדוד הקבוצה ניצחה 0:2 במשחק מרשים ונגד הפועל חיפה הייתה אפילו טובה יותר, אבל הרבתה להחמיץ וסיימה ב-1:1 די מאכזב עבורה. בשבת (18:15) היא תפגוש את הפועל חדרה המתחדשת לקרב מסקרן במיוחד.

שחקני קריית שמונה חוגגים | מאור אלקסלסי

4. מכבי נתניה

אחוזי הצלחה – 50
שערים – 4.5
ספיגות – 1.5
איומים למסגרת -9
מסירות מפתח -7.5
איבודי כדור בחצי הקבוצה -8.5

כל ביקורת על ה-0:7 נגד בני סכנין מתקבלת בהבנה, ולא רק בגלל שהקבוצה מהמגזר עלתה עם השוער השלישי, שהוחלף בהמשך על ידי הרביעי, אלא בעיקר לאור ההכנה הלקויה של סכנין לפני המשחק וחוסר הוודאות שליווה אותה באותם ימים. אבל מצד שני קשה להתעלם מהתצוגה של נתניה שאחראית לשביעייה הראשונה בליגת העל מאז 2012 ועל הופעתו של יונס מלדה שכיכב עם רביעייה. במחזור הפתיחה נגד באר שבע הפסידה 3:2, ויכול להיות שזו הקבוצה שנקבל העונה – בינתיים אין לכך תשובה חד משמעית. ריימונד אטוולד נראה כמו האדם הנכון להגיע במקום סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה, אבל ההיכרות איתו היא רק מהליגה הלאומית וגם הזרים החדשים הם עדיין בגדר סימן שאלה. מנגד, אפשר לטעון שגבי קניקובסקי ומלדה התבגרו בעוד שנה, חן עזרא ואלמוג כהן לקחו צעד אחד אחורה ועד כה היהלומים סיפקו לנו 12 שערים בשני משחקים בלבד, אז אנחנו לא מתלוננים.

שחקני מכבי נתניה חוגגים | דני מרון

3: מכבי פתח תקווה

אחוזי הצלחה – 66.6
שערים – 1.33
ספיגות – 0.66
איומים למסגרת – 3.66
מסירות מפתח – 6.33
איבודי כדור בחצי הקבוצה – 14.66

המלאבסים, ששבו לליגת העל אחרי עונה מוצלחת בלאומית ועלייה לגמר הגביע, נותנים שיעור ליתר הקבוצות בנושא שילוב צעירים. כמובן שלא מדובר במקרה – מכבי פ"ת החליטה להשקיע כספים רבים במחלקת הנוער ותוך שנים ספורות הפכה לאחת מיצרניות השחקנים הבכירות בישראל וכזו שאחראית למכירתו של מנור סולומון לשחטאר דונייתק תמורת כ-6 מיליון יורו. מעבר לכך, השחקנים הצעירים לא עושים הנחות לאף קבוצה וכבר במחזור הפתיחה מול מכבי תל אביב הוכיחו זאת עם 1:2 מפתיע שהמשיך עם 0:2 על הפועל כפר סבא ולמרות שנעצרו לפני היציאה לסגר מול מ.ס אשדוד, ישנה תחושה שהעולה החדשה מסוגלת להגיע רחוק מאוד.

שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים | דני מרון

2: הפועל כפר סבא

אחוזי הצלחה – 66.6
שערים – 1.66
ספיגות – 1.33
איומים למסגרת -4.33
מסירות מפתח –7.33
איבודי כדור בחצי הקבוצה -15

המאבק בין מכבי פתח תקווה להפועל כפר סבא בתור הקבוצה המפתיעה של המחזורים הראשונים היה לא פשוט, על אחת כמה וכמה כשהמלאבסים גברו על הקבוצה מהשרון במחזור השני. אולם, בסופו של דבר הוחלט לתת את היתרון להתקפה – כפר סבא איימה יותר פעמים לכיוון השער, וגם כמות מסירות המפתח שלה גבוהה משל פתח תקווה. דבר נוסף שמקנה לה את היתרון הוא שציפו מהירוקים לפחות מאשר מהקבוצה של גיא לוזון, אפילו שזו שיחקה אשתקד בליגת המשנה. שחרורו של בובקר טראורה לסנט גאלן לא פגע בקבוצה של עמיר תורג'מן, שהביאו על חשבונו חיזוק ראוי. ג'ורג' פוצ'יבה מהפועל חדרה ומייקל אומו הוסיפו עוד איכות לחוליית הקישור, עומר פדידה ממשיך באותו קצב שהפסיק וקיזיטו מתגלה כאחד החלוצים הכי מעניינים בליגה. פלייאוף עליון יכול להיראות כעת כמו ציפייה מעט לא ריאלית, אבל מקרבות התחתית היא אמורה להימנע.

שחקני הפועל כפר סבא חוגגים | אודי ציטיאט

1: מכבי חיפה

אחוזי הצלחה – 100
שערים – 2.5
ספיגות – 0.5
איומים למסגרת -6
מסירות מפתח – 9.5
איבודי כדור בחצי הקבוצה – 13

באופן טבעי, מי שתוביל במדד העוצמה תהיה המוליכה שנותרה גם המושלמת היחידה פרט לבית"ר ירושלים (ששיחקה משחק אחד). נתון נוסף שיכול לעודד את הירוקים הוא שבפעם האחרונה שרשמו 100% הצלחה אחרי שני מחזורים, הם השיגו את תואר האליפות האחרון שלהם בעונת 2010/11. לא פחות משמועתי עבורם – היריבה הגדולה מכבי תל אביב, עדיין ללא ניצחון אחרי שלושה מחזורים, דבר שטרם התרחש בעידן מיץ' גולדהאר. ביום שני (21:00) השתיים ייפגשו למשחק העונה הראשון של השנה ובניגוד לשנים האחרונות, מכבי חיפה כעת באמת מאמינה שתוכל לסיים אותו עם ניצחון.

שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי

הדירוג האירופי השבועי:

1. באיירן מינכן
2. מילאן
3. פריז סן ז'רמן
4. אסטון וילה
5. דורטמונד
6. לייפציג
7. ססואולו
8. ליל
9. אברטון
10. ליברפול

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי